• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Oberheim OB12

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

joriz

aieto
Oberheim / Viscount OB12 te koop.
12 stemmige Virtueel Analoge synthesizer met super knoppenpaneel.
Subtractieve synthese.

ob12.jpg

kijk even op http://www.vintagesynth.org/oberheim/ob12.shtml
en op http://www.ob12.com/

Vraagprijs 650,-
(nou wil ik een korg karma kopen dus ruilen tegen een karma met bijbetaling
van mijn kant ook mogelijk)

ob12_back.gif

intresse in een ruil tegen mijn Juno 60 met JSQ-60 sequencer?
650 lijkt me wat hoog, ie kost bij thomann of music housse Koln geloof ik 777 euro

sorrie geen interesse.

prijs te hoog daar valt over te onderhandelen.
Al vind ik het niet helemaal terecht om met prijsen in Duitsland of Amerika te vergelijken.
Zeg dan "hij kost bij feedback 899,-, dus dan vind ik 650,- veels te duur" :)

Hou lang heb je em al?
Ben je al iets gezakt in prijs?
vergelijkingen met amerika mee eens zit je met de koersen alleen niet eens met redenatie Duitsland men hanteert daar immers ook de euro en daar is ie zelfs voor 777 euro nieuw dan is 650 wel erg veel.

Hij zegt toch dat over de prijs valt te onderhandelen... bied dan. :confused:

Origineel geplaatst door faab
Zoals iedereen dus:D

IK: Ik een synth, jij een nieuwe outfit.

ZIJ: OK

IK: :D

;)

IK: Ik een synth, jij een nieuwe outfit. ZIJ: OK IK::D

Topper! ...ik heb ook zo m'n trucjes;)

ja...
en als ik een nieuwe synth wil moet ik eerst die ouwe verkopen. Ik mag om de een of andere reden niet het hele huis volzetten met synthesizers.

was van plan of effe wat OB12 geluiden op synthforum te zetten, wat de verkoop zou moeten vergemakkelijken. En ben dus sinds ik hem te koop heb gezet weer veel meer aan het spelen met de OB :)

Misschien zou je toch een reden moeten vinden om meer synths in je huis te mogen houden. ;)

Hij is zo lieeeeeeeeeef! :luv:

Origineel geplaatst door joriz

was van plan of effe wat OB12 geluiden op synthforum te zetten, wat de verkoop zou moeten vergemakkelijken. En ben dus sinds ik hem te koop heb gezet weer veel meer aan het spelen met de OB :)

Ik ben benieuwd

beetje stom geweest, de geluiden weer overschreven met een preset set... Dacht dat ie alleen bank B zou doen.
Was bezig met alle bruikbare sounds in bank A te doen en dan bank B leeg op te leveren. Wel zo handig als je zelf wilt gaan programmeren. Gewoon wegschrijven zonder bang te hoeven zijn over iets heen te schrijven wat je had willen houden. Wel jammer dat er dus ook zelf gemaakte geluiden bij zaten die ik nu dus heb overschreven.

Geluidjes zet ik er dus binnenkort bij.

Te gek.

Te gek.

Origineel geplaatst door joriz
nee joh, doe niet zo gek

We weten allemaal dat de OB12 de naam Oberheim helemaal niet waardig is. Verre van. Als 450 geen goede prijs is, wat is een Nord Lead 1 met een expansion dan waard ? 900 euro ?

Re: Te gek.

Re: Te gek.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
We weten allemaal dat de OB12 de naam Oberheim helemaal niet waardig is. Verre van. Als 450 geen goede prijs is, wat is een Nord Lead 1 met een expansion dan waard ? 900 euro ?

Ok het is geen oberheim, maar ik heb begrepen dat het een zeer onderschatte synthesizer is, die een een geflopt is door het bugs in het oude OS en de duffe presets. Dat schijnt allemaal opgelost te zijn en als je nu op internet kijkt zijn er toch zeer lovende kritieken over dit beestje. Het schijnt dat hij beter gewaardeerd wordt dan de MS2000. Wat natuurlijk dan wel logisch is omdat de OB12 meer polyfoon is en ongeveer dezelfde prijsklasse is.

skeletvm,

ik ben zelf niet ook nog eens in het bezit van een 'echte' oberheim. Kan er dus niet over oordelen. En het lijkt me sterk dat verder alle anderen hier dat dan wel kunnen. Ik luister naar de OB12 zonder referentie aan de oberheim modellen die gebouwed zijn tot in de jaren 80. En ik vind de OB12 een prachtige synthesizer.

Als jij een Oberheim Matrix 12 wilt ga je die toch kopen. Die gaat je wel bijna 4 keer zoveel kosten. En het is een ouwe bak, en hoezeer er ook over smaak valt te twisten heeft zo'n oude synth niet alle gemakken van een moderne VA.
Is het specifiek de sound van een oude oberheim die je zoekt, dan weet ik niet of die met deze synth te maken is. Aan reviews te lezen kan je hem laten klinken als een OBx8. Maar een stuk moeilijker als een matrix. Het is een synth met subtractieve synthese. En dat doet ie goed. Originele golfvorm combinaties bij de osccilators, FM en Ring modulatie, en mooie filters. En subtractieve synthese dat doen alle VAs. Waarom zou je voor de OB12 kiezen als je een VA zoekt?
- super knoppen paneel
- groot display, tekent de golfvormen uit
- mischien vind je dat ie mooi klinkt!

Ik bied aan wat ik aanbied en dat is een viscount / oberheim OB12. En daar geef ik een vraagprijs bij. Als daar dan 1/3 onder wordt geboden dan verkoop ik hem daar niet voor. Voor 450 euro houdt ik hem liever zelf. En dan kan je je er wel mee gaan bemoeien en lopen zeiken.

Heb je wel eens een uur met de OB12 gespeeld Skeletvm? Of heb je je mening van iemand overgenomen?

Een discussie over het wel en niet goed zijn van de OB-12 mag je best even een thread voor openen, dit is gweoon een verkoopthread... Leuke bak! dus bieden als je interesse hebtttt verder nie seure!:smeris: :smeris: :smeris:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back