sample slice modular module

jwhagenbeek

Ouwe rot
vervolg van de afdwaling in t draadje van mn lfo...
wat ik wil gaan maken is het volgende:
een realtime sampler voor in de modular.
de samples worden automatisch gesliced op het tempo van de clock.
hoe heb ik het in gedachte?
er is een chip (de isd1420) die meerdere samples kan verwerken tot een max van 20 sec. deze samples kun je volgens de datasheet triggeren door eigen poorten op de chip. Tijdens het opnemen wil ik met een 4017 chip door de samplebank lopen, hierdoor wordt 1 sample uitgesmeerd over meerdere samples die achter elkaar weer de hele sample vormen. Vervolgens kun je deze in stukjes weer terug spelen. hiervoor zal dan een ander sequence chipje ingebouwd moeten worden die ook op controleerbare random kan. En er komt een pitch control op.

ideeen en opmerkingen zijn welkom

Suggestie; maak er een end-of-cycle output op die triggert bij het einde van de sample (of slice?).
Deze kan je dan creatief gebruiken maar ook eenvoudigweg om de sample (naadloos?) te laten loopen.

Verder kan je desgewenst features / interface vergelijken met de Tyme Sefari ][ , de Phonogene en de ADDAC 111.

de addac 111 kan volgens mij niet samplen, is alleen een speler. de phonogene vind ik echt heel gaaf en zou m graag in mn rackje willen. gisteren een simpele variant van mn module gebouwd en moet m nog uitgebreid testen.
end-of-cycle output lijkt me niet echt nodig omdat de samples worden gesliced op de masterclock dus heb je deze triggers al

uit de lfo draad schreef:
wil je granulaire synthese stop je er een hele snelle clock in. wil je idm glitches dan is een gehalveerd clocksignaal leuk en voor langere sampleslices... tja een langzame clock
:okdan:

Kan hij ook CV samplen? Zo ja, dan kan hij ook gebruikt worden als sequencer :dj:

Jaaa! die wil ik ook heel graag al heel lang! En de phonogene valt een beetje buiten budget.
Ik ben volgens mij laatst bezig geweest met die chip in een Velleman kitje. Viel mij toen wel op dat ie harde tiks op het einde van de sample geeft, maar daar zal vast iets op verzonnen kunnen worden.
En ja, de pitch CV gestuurd zou wel erg leuk zijn.. natuulk

granulair synthesis is cool.

difficulty level: video:

:-P

(Modell 5, videoinstallatie uit 1995 ofzo)

Hier nog een vet hires dingetje op video dat een aardige indruk geeft van t effect http://vimeo.com/43744967
echt super freaky dit.

Laatst gewijzigd:
Viel mij toen wel op dat ie harde tiks op het einde van de sample geeft, maar daar zal vast iets op verzonnen kunnen worden.

heb je wel t volume voor dat je m de module instuurde terug gebracht en daarna weer opgeschroefd? hij overstuurd op modulair niveau. Het trucje van eerst afzwakken en daarna weer opschroeven werkt vaak goed maar bij ruisgevoelige dingen maakt dat het er niet beter op

Jaaa! die wil ik ook heel graag al heel lang! En de phonogene valt een beetje buiten budget.
Ik ben volgens mij laatst bezig geweest met die chip in een Velleman kitje. Viel mij toen wel op dat ie harde tiks op het einde van de sample geeft, maar daar zal vast iets op verzonnen kunnen worden.
En ja, de pitch CV gestuurd zou wel erg leuk zijn.. natuulk

Heb een ruwe vorm van cv voor de pitch :P
hij loopt nu sync met een lfo en dat gaat al aardig goed.
maar idd die tik blijft wel een punt van aandacht... :bekdicht:
dacht dat ik daar met een paar condensatortjes wel omheen zou kunnen. maar tot nu toe idd niet. en het klikje zit niet in t afspeelgedeelte trouwens maar in de record. omdat ie met de pitch mee gaat.

echt vette dingen die je er nu al uit kunt halen :)
moet m nog veel finetunen qua geluid maar eigenlijk is op dit moment enige twee puntjes:
klikje bij start sample
korte vertraging na indrukken van record en daadwerkelijk opnemen, is net hoorbaar bij snelle triggertijden

Als ik die twee dingen weg heb dan komt er echt een hele gave module aan!!!!!

Back