Die velleman kit van mij gebruikt een 'grote'chip; ISD1020. Ik heb hem al jaren liggen maar dacht dat ie niet werkte. Ik heb hem laatst eens goed opnieuw aangesloten en gechecked en toen bleek ie gewoon te werken. Het eerste wat me opviel waren die begin-eind tikken van de sample. Verder heb ik er nog geen aandacht aan gegeven, maar tis best een veelbelovend ding. Ik kon alleen niet ff snel een pitch-resistor vinden.
Een jaar of 15 geleden had mijn elektronica/muziek-buddy een soortgelijke sampler gebouwd, de SIMPLER noemde we die, zie fototjes. Dat was echt een supermachien alleen heel bewerkelijk om een sample te maken. Hij gebruikte oude EEPROM's uit sloopapparaten. Daarvoor moest je de sample eerst precies zoveel BITS groot maken en dan converteren naar RAW-audio oid en dan moest je de sample er met een EEPROM programmer in branden. Vervolgens kon je de EEPROM in de simpler stoppen. Dan had je een trigger ingang om de sample te triggeren en een pitch knop om de sample te pitchen/timestretchen, én een stuk of 14 schakelaartjes om de sample compleet te mengelen. Stukjes eruit laten, of laten hangen op een bepaald stuk, echt te gruwelijk om live te gebruiken. Eerst mooi in de loop krijgen en dan freaken met die schakelaars. Een nieuwe sample laden was gewoon een kwestie van andere EEPROM erin stoppen.
Sindsdien zou ik eigenlijk zo'n soort ding willen, alleen dat je dan ook live een sample kan maken, en dus niet een doos met EEPROMs hoeft mee te slepen. Dat lijkt dus volgens mij op jou geplande module.
Die TTLFO is trouwens ook heel gaaf, maar die heb ik afgelopen jaar al zelf gebouwd.