Midi controller - draaiknop verspringt wanneer de waardes niet gelijk zijn

Manic

Ouwe rot
Is er een manier om te zorgen dat wanneer bijvoorbeeld een knop van een softsynth op 15 staat, maar de knop op mijn controller die die softsynth bedient op 100, dat wanneer ik aan die knop draait, dat ie dan niet ineens naar 100 springt? Maar dat óf: de knop midi ontvangt van FL Studio, zodat ie automatisch op 15 springt. Óf: de knop geen absolute getallen verzend, maar werkt als +1 en -1

Softsynths kunnen vaak ingesteld worden dat ze de waarde pas oppakken zodra de controller die bereikt. Dus in jouw geval, niet eerder reageren dan dat de controller door de 15 heen gaat. Dus als je van 100 naar beneden draait doet hij van 100 tot 16 niks, en daarma reageert hij weer 1-op-1 op de controller. Maar dat is een beetje softsynth-afhankelijk.

Is er een manier om te zorgen dat wanneer bijvoorbeeld een knop van een softsynth op 15 staat, maar de knop op mijn controller die die softsynth bedient op 100, dat wanneer ik aan die knop draait, dat ie dan niet ineens naar 100 springt? Maar dat óf: de knop midi ontvangt van FL Studio, zodat ie automatisch op 15 springt. Óf: de knop geen absolute getallen verzend, maar werkt als +1 en -1
Hangt af of die softsynth reageert op : CC 96 Data Button increment en CC 97 Data Button decrement, maar dat betwijfel ik ten zeerste. Data increment en decrement werkt normaal enkel op de laatst gekozen editing funktie van een hardware synth... software is dus een andere zaak.
You can try.
(In Logic kan je dit wel met een environment funktie.)

Absolute of relative geloof ik..

Ja relative, dat moet ik hebben geloof ik.. Ik moet eigenlijk een oplossing hebben die gewoon op alle softsynths van toepassing zijn.

Is het niet gewoon mogelijk dat mijn midi controller automatisch de datum neemt van de (software) knop die hij bedient?

BTW: ik heb de Novation Impulse 61. Hier zit ook Automap software bij, en volgens mij doet hij het daarmee wel goed. Probleem is alleen, dat deze software niet goed werkt met FL Studio...

soft takeover

zoek maar es of de fruity forums. volgens mij heeft de software het niet.

Back