Mini-laptop naar Genelecs, hoe pak ik dat aan?

bombario

Gepokt en gemazeld
Beste forummers,

In de loop der jaren is mijn studio uitgedund naar bijna niets. Dat krijg je met drie kinderen en een eigen bedrijf. Wat ik nog wel heb is FL Studio, een laptop, een oude Behringer-mixer en mijn Genelec-monitoren die ik nooit zal verkopen.

Ik wil de Genelecs aansluiten op mijn laptop, maar hoe pak ik dat het handigst aan? Met een externe geluidskaart naar de mixer naar de Genelecs? Of is het ook mogelijk dat ik via een externe geluidskaart rechtsreeks naar de Genelecs ga? Er hoeft verder geen hardware synth tussen, het is puur hobbyen met FL Studio en wat sampeltjes en gratis softsynths.

Alle hulp is welkom :halleluja

Groet,

Rutger

Wat je zegt kan allemaal....ik vind het persoonlijk altijd fijn een nog een vorm van volume controle te hebben tussen mijn bron en mijn monitors. Voorkomt vaak een halve hartverzakking als je perongeluk een heel hard signaal uit stuurt.
Zelfs de minijack out van je onboard geludiskaart kun je met een verloopkabel wel omzetten naar de juiste aansluiting (vermoedelijk Jack/XLR).

Maar zoals gezegd is een klein mixertje of een monitor controller er tussen wel zo fijn.

@Arv

Zo doe ik het nu inderdaad, met de laptop en koptelefoon op de bank een beetje prutsen. Voor het mixen vind ik de Genelecs echter wel fijn.

@Acidfever

Dank. Misschien koop ik een mini-mixertje als tussenstation, een vier-sporen-dingetje ofzo. Dank voor het meedenken. :okdan:

Back