Cardreaders

fuse

Gepokt en gemazeld
Mocht je toevallig een synth hebben die van die kaarten aankan. Bijv smardcard, memorystick of weet ik het niet dan is misschien het wel nu het moment om zo'n alles in een cardreader te kopen. Een bay die je als B floppy drive kan installeren of een USB(2) versie.

Die krengen zijn nu dus onder de 20€ gedoken en mocht je toevallig zo'n ding nodig hebben zou ik er zeker over nadenken. Ook ideaal natuurlijk om je studiofotos uit te lezen van je digitale fototoestel mocht deze geen touw naar je computer hebben.

Voor PCMCIA zijn er geen interfaces maar wel PCI kaarten waarmee je evt ook backups van die kaarten kunt maken ipv meerdere PCMCIA kaarten te kopen.

Laatst hadden ze die krengen voor 7,50 bij de aldi. Maar ze waren giga snel uitverkocht

Tsja, ALDI roeleert gewoon zwaar. ;)

Als ze niet aan het staken zijn dan he. ;)

Maar die cardreaders kunnen nog wel eens niet werken met verschillende smartcard formaten.
Hoe dat precies zit weet ik niet, maar het kan goed dat die 3,3v en 5v versies anders met zo'n cardreader werken en dat het wellicht niet werkt. Maar gewoon het bonnetje erbij houden en anders weer inruilen lijkt me.

Trouwens zijn dit soort artikelen ook wel vaak op die PC dumpdagen enzo te vinden voor een leuke prijs.
En alleen al voor het 'aapjes kijken' is af en toe zo'n beurs nog best wel grappig ook. :)

Die dingen zijn enorm snel in prjs gedaald. Vorig jaar heb ik nog een reader/writer gekocht voor 50 euro (Target 5-in-1). Prima dingetje op zich, alleen leest hij pas kaartjes vanaf 8MB uit. :) Het originele SM kaartje van m'n CS6X heb ik alsnog via SDS binnen moeten halen (en dat was geen pretje).

Back