PC in 19 inch rack bouwen

synthkey

Stamgast
Ik heb dus het idee om een oude pc (amd athlon 2800+ met 1,5gb ram geheugen) in mijn rack te bouwen.
Gaat dit zomaar? Als het allemaal lukt dan komt er Linux op en opname software....meer niet. Het is puur voor multitrack recording en afspelen.
Waar moet ik op letten als ik dit wil gaan doen? En hoeveel HE 19 inch bracket kan ik het beste kopen?

Ik zou niet weten waarom dit niet zou kunnen. Enigste waar je op moet letten is koeling, in zo'n rack is die meestal niet optimaal. Er zijn ook 19 inch pc behuizingen te koop mocht je het netjes willen installeren, vb klik

Ik wil het eigenlijk zo goedkoop mogelijk realiseren, dan vind ik 75 euro voor een behuizing al te veel; dan is de behuizing al meer waard dan wat er in zit haha.
Ik dacht gewoon een 19 inch plaat, daar een voorkantje voor maken gaatjes voor de aan uit knop er in boren en klaar. Dan uiteraard de moederbord , voeding en HD er nog in. + PCI geluidskaart

je kan ook de binnenkant van een gewone pc kast gebruiken, en dan iets eromheen fabrieken.

maar ja, het is dan wel goedkoop, maar je bent wel zo een dag aan het kloten om er iets van te maken.

:koffie:

Even op marktplaats kijken , ze worden regelmatig aangeboden op MP onder server kasten ,
prijs zit zo rond de 20 euro.
Het zijn meestal Universele kasten dus deze kun je helemaal aanpassen .
http://www.optivoks.com/computers/products/images/19inch_b2.gif

Moet je daar ook een aparte voeding bij hebben meestal?
Het idee van matthew is ook een optie, gewoon rack oren er aan en 'custom made' voorkant er aan maken waar de dvd speler er horizontaal in zit.

De meeste DVD spelers werken ook vertikaal.
De DVD hangt dan in het laatje (hiervoor zijn stukjes plastic gemaakt waardoor de DVD er niet uit valt).

Moet je daar ook een aparte voeding bij hebben meestal?
Het idee van matthew is ook een optie, gewoon rack oren er aan en 'custom made' voorkant er aan maken waar de dvd speler er horizontaal in zit.

Als de kast stevig genoeg is , anders heb je kans dat onderdelen verbuigen.

thnx voor de reacties.
Ik ga eerst de software en OS installeren op die pc. Jokosher schijnt een licht audio programma te zijn voor Linux, die ga ik zeker proberen.
Heeft iemand nog tips m.b.t een lichte linux distro en andere goede audio software (leightweight, gewoon recording en afspelen + mixertje).
Dan moet ik natuurlijk ook nog een PCI sound kaart kopen welke linux ondersteund, liefste natuurlijk 32 kanalen; maar ik heb erg weinig geld te besteden. Marktplaats staat vol met goedkope pci kaartjes zag ik.

Laatst gewijzigd:
De kast is bijna klaar, weet iemand nog een (goedkope) pci kaart met veel ins en outs? (voornamelijk outputs zijn belangrijk) Op marktplaats kan ik ze niet zo goedkoop vinden; heb dan ook niet zo veel verstand van PCI audio interfaces.

terratec EWS 88 MT

Heeft die een goede ondersteuning voor linux? Ik kan er in duitsland een kopen voor 45 euro, kan je ook meerdere inputs/outputs maken door er bijvoorbeeld over een tijdje nog een bij in te zetten? (dus 16 i / o)
Zit er trouwens verschil in geluidskwaliteit tussen die m-audio en een goedkoper 'b-merk'?
Ik ga deze week ook kijken voor een LCD scherm die ingebouwd kan worden in de rack.

http://linux.terratec.de/sound_en.html Ja je kan de terratec uitbreiden met een tweede kaart.
Als je de nieuwste drivers wil hebben?, dan moet je zoeken onder de Phase88 van terratec, want dit is exact dezelfde kaart in een ander jasje :}

http://linux.terratec.de/sound_en.html Ja je kan de terratec uitbreiden met een tweede kaart.
Als je de nieuwste drivers wil hebben?, dan moet je zoeken onder de Phase88 van terratec, want dit is exact dezelfde kaart in een ander jasje :}

Is die ook compatible met Ardour? Ik wil in principe over een tijdje in totaal 4 van deze terratec kaarten er in zetten (dus 32 kanalen I/O); ik vraag me af of dit wel gaat werken.

Back