Optokey Minimoog

nou, er zijn volgens mij wel goedkopere , net zo goeie oplossingen te bedenken.

niet dat dit geen goeie oplossing is, maar met invoerrechten en btw wordt dit toch wel een heel erg prijzige grap.

is het niet gewoon na te maken?
:koffie:

Als je het voor de hobby doet dan kun je inderdaad de mooiste oplossingen verzinnen, tijd is dan geen geld, maar Kevin moet toch de tijd die hij erin heeft gestoken om het te ontwikkelen terug verdienen. En het samenstellen van de kits is ook nog een heel karwei.

ja daar dacht ik ook eerder aan,mijne heeft nieuwe bushings,en het blijft bof

Hanz-> verzending is naar CA,USA,btw is daar maar 9%,en afhankelijk hoe je het kan regelen...

Als je het volgens de regels doet is het toch gewoon 21% BTW en 6% inklaring over zowel aanschafwaarde als portokosten?

och moet zeggen dat een goed onderhouden en regelmatig bespeelde mini toch echt niet jankt.
voor het betere werk heb ik ook nog zoiets als midi...

Dat bedoel ik, je maakt er nu een ingewikkelde (geheimzinnige) constructie van.
Kan je Jack 'Lab of Sound' niet verwijten dat hij het 'officieel' doet en het daarmee te duur maakt, dan moet je bij de overheid wezen... :D

Overigens heb ik de hele rail met contacten, print etc nog hier liggen plus twee ongebruikte gouden veertjes.
Als iemand interesse heeft dan lees ik het wel.

Dat bedoel ik, je maakt er nu een ingewikkelde (geheimzinnige) constructie van.
Kan je Jack 'Lab of Sound' niet verwijten dat hij het 'officieel' doet en het daarmee te duur maakt, dan moet je bij de overheid wezen... :D

Ehm,neen,dit is toch wel foute indruk die je geeft,er is niets geheimzinning ,er is enkel maar een tussenpersoon tussen Kevin en mij en deze is in USA en het gebeurt ook volledig legaal,officieel of hoe je het maar wil noemen.

Als ik van Lab of Sound koop is er ook maar 1 tussen persoon tussen Kevin en mij.

Ehm,neen,dit is toch wel foute indruk die je geeft,er is niets geheimzinning ,er is enkel maar een tussenpersoon tussen Kevin en mij en deze is in USA en het gebeurt ook volledig legaal,officieel of hoe je het maar wil noemen.

Als ik van Lab of Sound koop is er ook maar 1 tussen persoon tussen Kevin en mij.

Maar hoe krijg je het dan volledig legaal en officieel in België zonder invoerrechten te hoeven betalen?

Meenemen in de koffer, tussen de gedragen onderbroeken, lijkt me dat er bedoeld wordt.
Dat is het gedeelte wat ik met 'geheimzinnig' bedoelde want er wordt niet bepaald op ingegaan.

Boven de 430 euro zal je alsnog 'officieel' de spullen moeten aangeven bij de Douane, en invoerrechten/belasting betalen.
Nou kan een particulier dat risico bewust / onbewust nemen, 't mag officieel niet en dat moet iedereen verder lekker voor zichzelf weten, maar voor een professioneel bedrijf is 't geen haalbare manier van werken.

Dus het verhaal 'niet dezelfde prijs als bij Kevin' van Egres valt dan ook met een korreltje zout te nemen, als je het volledige verhaal beschouwt.

Lab of sound kan het niet omdat hij moet instaan voor de garantie als hij het doorverkoopt,als particulier wel,mijn tussen persoon verkoopt de aangekocht goederen als 2dehands,want dat zijn ze dan ook,er is niets geheimzinnig aan Hanz.

Voor de eindverbruiker is er dus wel een groot verschil in prijs.
Wat betreft de garantie,als je van Lab of sound koopt,moet je het naar hem terug sturen en hij moet alles verder regelen,als ik zou kopen via mijn tussenpersoon moet ik bij problemen het terugsturen naar dezelfde tussenpersoon,hij kan als hij dan wil verder afhandelen met Kevin,maar heeft geen enkele verplichting.

Het interessante van Lab of Sound te kopen is als je hem ook meteen in je mini geinstalleerd wil

Het kwam erop neer te verduidelijken dat de stelling dat ze even duur zijn bij Lab of sound als inkopen bij kevin niet helemaal klopt afhangend van verzendingskosten/verzendings service,methode,en waar de persoon die aankoopt zich bevind.

Het is dus niet alleen handig als je het gelijk professioneel wilt laten installeren, maar ook als het achteraf stuk gaat of wat dan ook en dan vergeet je nog dat niet iedereen zo'n handige tussenpersoon heeft.

Al met al zal het niet zoveel schelen of je het zelf koopt en laat invoeren of het direct bij Lab of Sound koopt. Voordeel is ook dat je bij Jack niet hoeft te wachten totdat die kit er is, want hij heeft er altijd een paar liggen.

vraag me af hoe je moet handelen over een jaar of 10 , als de kit het opeens niet meer blijkt te doen.
da's het nadeel van een weinig verkochte modificatie lijkt me

Sunny,

Je gaat er vannuit dat de kit iets ingewikkelds is,,,Not so ;)

Er zit niets bijzonders op van onderdelen en het is grotendeels thru hole (makkelijk te herstellen)

Enkel de software zou een struikelblok kunnen zijn, daar heb je wel een punt.
Ik heb zojuist een email naar Monica lightner gestuurd en haar een kopie van de laatse software update gevraagd.

ik hou je op de hoogte als ik ze ook krijg. :biertje:

geen chips ?
ik hou wel van mechanische dingen. hebben bewezen de tands des tijds goed te doorstaan.

Ehmmm

Ehmmm

geen chips ?
ik hou wel van mechanische dingen. hebben bewezen de tands des tijds goed te doorstaan.

Dat is nou net het punt, zoals al eerder in het draadje staat, door slijtage van poetsen en spelen is het goudlaagje op een gegeven moment echt weg en dan werkt het gewoon niet meer.

met ca 10.000 minimoogs verkocht, zou er toch een vervangonderdeel moeten komen lijkt me, net zoiets als met de bushings ?
of dat ook zo met chips gaat gebeuren ?
lijkt me verder een mooie kit daar niet van.
heb zelf 1 reserve kb nos hier liggen ( ebay 150 euro of zoiets )

ik heb ooit zo een donimoog gehad,is idem als de mini met de latere vco boards,deze had wel een moderner KB,en het was zoveel aangenamer om er op te spelen.

met ca 10.000 minimoogs verkocht, zou er toch een vervangonderdeel moeten komen lijkt me, net zoiets als met de bushings ?
of dat ook zo met chips gaat gebeuren ?

Dat valt een beetje tegen, de veertjes zijn slecht verkrijgbaar en zijn duur.
+ veel werk.

De keuzes zijn dus een NOS zoals jij gedaan hebt of een modern alternatief zoals kevins optische contacten.

De halfgeleiders in kevins kit zijn geen zorg, die zijn vele keren beter verkrijgbaar dan bv de veertjes
Ze zijn massaal geproduceerd en in vele duizenden tot miljoenen apparaten gebruikt.
Ongetwijfeld zijn ze over 30jaar nog makkelijk te krijgen.

Zonder meer is de optische kit veel te duur voor wat het is (mede dankzij btw en andere diefstal taks)
Mijn vertrouwen is echter hoger in wat ik nu heb dan het oude keyboard.
midi is belangrijk voor mijn setup.
Het is plug en play, mijn oud verennest is nu backup en is in een half uur teruggeplaats. De (verstandige) inverstering in een NOS backup is niet nodig.

jm2cents

;)

voor de helft van de prijs zou ik het mogelijk inderdaad ook nog eens overwegen, maar nu is het inderdaad wel erg prijzig, sorry to say

Back