Optokey Minimoog

Ander dingetje

Ander dingetje

Een groot voordeel waar niet echt verder op in gegaan wordt maar wat ik wel noemde is de snelheid van de optokey.
Het originele toetsenbord wordt gaandeweg de jaren echt trager, razend snelle soli en trillers worden net iets minder mooi. Nu, at the speed of light, we play the heavens and optokey users own the universe:D

ik ben redelijk snel, niet bionic da's waar, maar heb me aan de snelheid nog niet echt gestoord.
enige wat echt een beetje opviel , bij sommige oudere mini's , is een lichte mate van portamento in het hoogste deel van het keyboard. al het ander hier geschreven is me gelukkig bespaard.

Een groot voordeel waar niet echt verder op in gegaan wordt maar wat ik wel noemde is de snelheid van de optokey.
Het originele toetsenbord wordt gaandeweg de jaren echt trager, razend snelle soli en trillers worden net iets minder mooi. Nu, at the speed of light, we play the heavens and optokey users own the universe:D

???? Een stelling die me een beetje verbaast moet ik eerlijk zeggen.
Het zijn namelijk nog steeds de oude veren en toetsen etc.
Aan de weerstand van de gouden contactveren zal het toch niet liggen :L

Als je een oud keyboard uit elkaar haalt en smeert dan is ie weer zo snel als nieuw, met of zonder opto contacten.

bij sommige oudere mini's , is een lichte mate van portamento in het hoogste deel van het keyboard.
Mogelijk ook mede door versleten goudcontacten, het duurt even voor de weerstand van het contact nagenoeg 0 is en de CV op de hoogte is van de weerstanden verbonden met de betreffende toets.

Als je een oud keyboard uit elkaar haalt en smeert dan is ie weer zo snel als nieuw, met of zonder opto contacten.

mijn idee dus ook....

ik ben nog nooit een mini tegegekomen die zo rot wat dat vervanging van de contacten nodig was.

:koffie:

geloof dat die portamento ook samenhing met wat vervormde/ niet meer rechte contactdraden, in combinatie misschien inderdaad met wat oudere veertjes

mijn idee dus ook....

ik ben nog nooit een mini tegegekomen die zo rot wat dat vervanging van de contacten nodig was.

Maar ben je al eens een Mini tegengekomen die er even meelijwekkend aan toe was als die van Vic voor de restauratie? :) Wat ziet dat ding er heerlijk reliced uit! :D

O, de vrachtwagen was gelukkig alleen over het paneel gereden en niet over de toetsen? :D Het leven van een Minimoog kan hard zijn...We moeten eens foto's verzamelen van Minimoogs in verschrikkelijke staat/omstandigheden.

ik heb er zelfs eentje gerepareerd die een tijdje achter een auto gehangen had( vraag mij niet hoe)

die zag er pas goed uit....:okdan:

er zaten nog wel wat hele toetsen op...

maar de toetscontacten eigenlijk nog steeds niet zoveel mee aan de hand..

maar dit was voor het autoongeluk een splinternieuwe, dus dat telt niet, dacht ik zo....

ik heb er zelfs eentje gerepareerd die een tijdje achter een auto gehangen had( vraag mij niet hoe)

tja , ieder z'n hobby:D

die zag er pas goed uit....:okdan:

er zaten nog wel wat hele toetsen op...

maar de toetscontacten eigenlijk nog steeds niet zoveel mee aan de hand..

maar dit was voor het autoongeluk een splinternieuwe, dus dat telt niet, dacht ik zo....

Moog is ook een merk van ophangingen voor auto's, dus waarschijnlijk is daar de vergissing gebeurd...8o)

is een mini echt van Behringer kwaliteit. Dat je dat niet of vervangend nieuwe kan kopen bij MOOG. Of is dat er wel maar superexpensieve.

Nieuwe Moog heeft 0,0 onderdelen voor ouwe Moogs.

precies.
maar wel een leuk forum

is een mini echt van Behringer kwaliteit.

We zullen het zien rond het jaar 2043, dan zijn de doorsnee behringer controller toetsenborden even oud als onze model D toetsenborden.

Mijn mini is voorzien van een opto omdat de voordelen het me waard waren en niet omdat ik niet in staat ben om de oude contacten nog eens 40 jaar te onderhouden.

Waren alle toestellen maar gebouwd met mini kwaliteit
De mijne wordt 40 in Augustus en still going strong ;)

is een mini echt van Behringer kwaliteit. Dat je dat niet of vervangend nieuwe kan kopen bij MOOG. Of is dat er wel maar superexpensieve.

Moog is ondertussen ook zo'n 53 keer failliet gegaan, overgenomen en verhuisd. Dat is niet echt goed voor wat betreft stock van oude modellen.

Een Mini is gewoon degelijk gebouwd.

Nieuwe Moog heeft 0,0 onderdelen voor ouwe Moogs.

Voor wie deze anecdote nog niet kent (staat/stond ergens op Moogforum): Bernie Worrell van Parliament/Funkadelic had een keertje zijn Mini D voor onderhoud opgestuurd naar nieuwe Moog. Toen heeft Amos er even de baslijn van Flashlight op gespeeld en de Mini maar weer snel terug gestuurd met wat adressen van reparateurs die wel ouwe Moogs kunnen servicen.

Back