Korg Micro-X vraagjes

Mark-T

Budget lid
Vandaag had ik eindelijk eens tijd om met mijn Micro-X bezig te gaan.
Al eerste heb ik de soundset van de Triton-LE gedownload. Die komt voor een groot deel overeen met die van de Micro-X, maar er zitten toch wat meer normale en bruikbare klanken in, zonder de karakteristieke klanken van de Micro-X te verliezen.

Wat de editor betreft: die zou ook een librarian-functie moeten hebben, maar ik kan combi's alleen saven op de originele plek. Alleen categorie A/B/C is te kiezen, maar niet de geheugenpositie. Bij het maken van de eerste combi's heb ik de save-functie op de Micro-X zelf maar gebruikt. Waar is de librarian waarmee je wel de klanken/combi's kunt sorteren en losse klanken kunt importeren?

Tevens zoek ik nog naar een functie om effect-instellingen van programs naar combi's te kunnen kopiƫren. Op oudere Korgs zat die functie wel. Ik wil de Micro-X volledig via de combi-mode bespelen, dus ook de enkele klanken en dan alles op volgorde van de setlist.

Bedankt voor de tip. Ik ga het zsm. uitproberen. De Micro-X leest PCG's van de Triton LE, dus zou het moeten lukken.

Helaas is het fout gegaan met Lelibby. Ik had via de X-editor een backup van de Micro-X gemaakt.
Vervolgens heb ik combi's gesorteerd met Lelibby. Daarna bleken alle programs in de war te zijn.
Ook als ik de backup-pcg weer inlaad, zijn alle klanken nog steeds in de war. Ik kan dus weer opnieuw beginnen met programmeren.

Wat je wel nog kunt proberen is de PCG Tools editor. Die is vanaf scratch gemaakt door een Nederlandse member van de Korg forums en wordt nog altijd actief ontwikkeld.

Programma ziet er goed uit. Het heeft wel een uur gekost om het te installeren. Microsoft .net vroeg alle kracht van mijn computer 3 kwartier lang om te installeren. Binnenkort de update of alles werkt...

Is alles nog gelukt met het programma?

Ik zou tevens graag de standaard factory PCG met je willen uitwisselen: Korg TR61 <> microX. Die zijn voor het grootste gedeelte qua ROM sounds compatible met elkaar, maar er zitten aan ieders zijde wat verschillende presets.

Ik heb nog niet veel tijd gehad om met de Micro-X bezig te kunnen gaan. Maar het programma lijkt goed te werken. Hij is in ieder geval met veel aandacht en liefde geprogrammeerd.
De standaard Micro-X PCG heb ik niet meer. Die heb ik vervangen door die van de Triton LE.

Het programma PCG-Tools werkt goed. Ik heb net wat combi's gesorteerd en de boel werd correct weggeschreven. Bedankt voor de tip.

Back