remixen

Arv

Robot
Ik ben wel is aan het prutsen met het remixen van nummers enzo, en dat lukt aardig, als je maar genoeg materiaal (loops van afzonderlijke instrumenten bijvoorbeeld) hebt om mee te werken. Wie van jullie is ook bezig met remixen? Weet er iemand toevallig URL's waar je loops voor remixen (geen samples dus) kan downloaden? Bijvoorbeeld acapella versies ofzo?

gr
Arv

hey ja, die ken ik!
Is wel een coole link. Ik heb daar al heel wat vanaf geplunderd!

thnx,
Arv

Ooit gehoord van AcidPlanet?

Ooit gehoord van AcidPlanet?

Sonic Foundry maakt zo´n tracker programma wat eigenlijk best heel erg leuk is om mee te knutselen. Dit is een loop based tracker dus. Maar goed, op hun user/community website zijn er ook regelmatig remix contests. De laatste is een track van Lenny Kravitz, Sonic Animation en een saaie new age/jazzy nummer.

Maar in het recente verleden waren er remixen van New Order, Depeche Mode, Garbage, Madonna, etc. Met dus ook aparte vocal samples/loops!

Misschien kan het geen kwaad om het eens te checken. Je krijgt de hele track aangeleverd in loops.

Eric

url: http://www.acidplanet.com/contests/

Thanx allemaal! De sites die jullie noemen ken ik ook al een tijdje. Ben ook al geruime tijd bezig met ACID Pro, en het werkt wel handig ja.
Maar ik wil het voortaan op min RS7k doen. Dus ik moet de loops van ACIDplanet via ACID saven als afzonderlijke WAV loops waarschijnlijk..

Het is natuurlijk ook wel logisch dat er niet zo veel orginele loops van songs op internet te vinden zijn!;)

Ar

ik doe vrij veel aan remixen, maar dan niet van commerciele nummers, maar van nummers van andere "internet-artiesten".

remixen is hoe dan ook een stuk makkelijker als zelf muziek maken, want het basismateriaal is er al :D

in de jaren 80 en 90 kwamen veel maxisingels met een accapella track op de plaat of cd.

Je moet maar eens kijken in oude platen, beter cd bakken.

Daar vind je vast wel iets.

En de jaren 80 sound komt weer trug, dus daar kun je met een goede remix op in springen....

shit, nieuwste project veraden.........(&^%#($^%#^%)@$

Back