Het verleden laten rusten

Origineel geplaatst door Alexander
Het begrip Music Television is nog maar een jaar of 20 oud en kijk nu eens naar hoe clips de hedendaagse (pop)muziekbusiness beinvloeden, goede ontwikkeling?

[knip]

Een mooie ontwikkeling van oa. digitalisering van de planeet is natuurlijk het conserveren en het feit dat over tien jaar iedereen ALLES kan op zijn computer, leuk of akelig, you tell me???

Alexander

(Read Bukowski and keep life simple...)

Ik bedoel meer het beeld dat te zien is op een podium, dat is meer iets van de laatse jaren. Clips van tegenwoordig kunnen leuk zijn, maar vaak is het zo dat door de dikke tieten een nummer leuk gevonden wordt. Dat vind ik minder...

Toegankelijk voor iedereen... tja... opzich mooi. Dankzij de software en snelle computers kan ik nu ook thuis muziek maken. Maar op die manier ontstaat er wel een overvloed aan muziek en rotte informatie (zie internet). Het is een kwestie van accepteren en go with the flow.

Origineel geplaatst door sander
Spelletjes gaan er straks als een film uitzien, nauw boeiend. Geef mij dan maar gewoon een leuk 8 bit spel.
Al is het spel leuk, kunnen mij de graphics gestolen worden.

PacMan, Donkey Kong Jr., Crazy Kong, Zaxxon, Qbert, Mappy, Phoenix... Mmmm... spellen voor de 'ontspanning' waar je geen cursus voor hoefde te volgen om de joystick te kunnen bedienen ;)

Origineel geplaatst door Alexander
Het begrip Music Television is nog maar een jaar of 20 oud en kijk nu eens naar hoe clips de hedendaagse (pop)muziekbusiness beinvloeden, goede ontwikkeling?

Denk dat hij meer de spacey beeldeffecten bedoelt. Dus de VJ-dingen op de feesten i.p.v. TV.

Origineel geplaatst door sander
...bespelen en tweaken begrijpen ze de echte syntfreaks waarschijnlijk wel.

das bullshit,

Je kunt best van synths houden en een echte freak zijn als je alleen maar met softsynths speelt bv.
Tweaken is okee, maar ik weet zeker dat er een hoop zijn die niet eens weten wat een synth nu ECHT is.

En ik hou ook niet van oude bakken, maar ik mag mezelf best een freak noemen

Tsja, je kunt niet een spel als Pacman en Hitman 2 met elkaar vergelijken. Alhoewel er gelijke elementen inzitten werkt het toch heel anders. En als je een snotaap van 14 laat kiezen tussen die twee dan kun je er vergif op in nemen dat hij voor het laatste spel gaat omdat die vet cool is en die ander wel leuk maar niet zo vet cool als dat andere. ;)

Nee ik denk degenen die niet tegen al deze verandering kunnen toch een beetje ouderwets aan het raken zijn omdat ze niet goed weten wat ze aanmoeten met al die nieuwe meuk. Daar heeft Peter Koelewijn nog een liedje over geschreven. ;)

Ik wacht nog altijd op een digitale piano die mij echt kan doen geloven dat ik op een steinway model D aan het spelen ben... Dus ze ontwikkelen mooi nog maar even verder!

tja....vroeger was alles beter....behalve m'n studio...

het is natuurlijk wel erg cheapo om gehypete producten van vroeger te gebruiken om zelf naam mee te maken...

dahornet moet een wasp voorstellen
pro52 moet een pro 5 voostellen
oddity moet een arp voorstellen

en ga zo maar door

soms vraag ik me af,hoe komen ze daar mee weg? in overeenstemming met de fabrikant van het originele apparaat?

Re: Vet verlede laten rusten

Re: Vet verlede laten rusten

Origineel geplaatst door bambamstudio

Moet je het verleden laten rusten en gaan inversteren in nieuwe technieken, om die vervolgens niet te gaan gebruiken om het oude weer te doen herleven?

Ik draai al zo een dikke 25 jaar mee in de synthesizer scene en heb de geboorte van enkele revolutionaire nieuwe technieken meegemaakt. Midi, sampling, HD-recording...noem maar op.

Vaak lees ik dat je een bepaald toestel - ik noem nu bijvoorbeeld de Roland 909 - "nodig" hebt om bepaalde stijl muziek te maken.
Ik heb jaren van die domme hype gebruik gemaakt en o.a. ontelbaar veel 909's verkocht aan mensen die er rotsvast van overtuigd waren dat ze hits gingen of konden scoren als ze maar in het bezit kwamen van de heilige drievuldigheid :
909 - 808 - 303, die ik dan ook per kilo uit de States importeerde. (ik spreek over 15 jaar geleden, toen vermoedde men daar nog niks en waren die toestellen daar nog spotgoedkoop en hier amper te vinden )
Maar ook Minimoogs, VS, Prophet 5 en allerlei leuks ging over de toonbank.

Ik ontmoette mensen die in een vlaag van totale zinsverbijstering dachten het licht te hebben gezien en soms 75.000 euro en meer investeerden in materiaal om 3 maand later voor zich uit te zitten staren in hun dure studio, echter zonder resultaat. Ik kreeg soms fantastische demootjes te horen van mensen waar ik verwonderd aan vroeg hoe en waar ze dit in godsnaam hadden opgenomen : Het antwoord was soms verbazend : Thuis met een Juno 106, een S612, een Atari en een Tascam casette 4-trackje...!

Ik denk dat men in het algemeen kan stellen dat het geen moer uitmaakt wat je hebt of gebruikt ,nieuw of oud, het is echt wat je er mee doet. Zonder inspiratie of muziekaal talent en uiteraard wat kennis kom je nergens, ook niet in een professionele studio waar alles aanwezig is.

Daarom ben ik ook steeds op mijn hoede als iedereen weer waaaw begint te gillen bij de zoveelste Virus of K-station die op de markt wordt gezet.

Alleen al voor het importeren van al die x0x'en zou je al een lintje moeten krijgen. ;)

De USA lijdt nog dagelijks onder het tekort van x0x'en. (en terrecht)

En die vlagen van verstandsverbijstering heb ik vaak zat gehad. Maar veel rijker ben ik tot op hedentendage nog niet op geworden.

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Ik wacht nog altijd op een digitale piano die mij echt kan doen geloven dat ik op een steinway model D aan het spelen ben... Dus ze ontwikkelen mooi nog maar even verder!

Dat zal men nooit bereiken.
Als je eenmaal gewend bent op een echte vleugel te spelen dan wil je eigenlijk nooit meer iets anders.
Het mechaniek, hout, klankboard de feel is gewoon onavolgbaar dat valt niet na te maken.
Ik heb 2 vleugels in bezit gehad een antieke Grotrian Steinweg met een werkelijk fantastisch mechaniek.
En een moderne Samick concert vleugel die beter klonk als de Grotrian alleen ietsjes stugger speelde.
Bij heel veel digitale piano's heb ik nog steeds het gevoel dat ik op een spons aan het spelen ben en dan hebben we het nog niet eens over de klank.

Back