Multitrack recorder met faders?

Hoi,

Ik ben op zoek naar een multitrack recorder, 8 - 24 kanaals met geheugenkaart en/of interne HD met faders. Interne fx hoeft niet perse.

Dit heb ik gevonden:

Tascam DP-24
Zoom R8/16/32

Zijn er nog alternatieven ?

..de multitrackrecorders van Boss hebben faders..

Heb nu bijna een jaar(eerste batch) de Dp24 en ben er erg happy mee.

Sinds de laatste update in Februari werkt ie zoals behoren, midi sync werkt nu stukke beter en microadjustments maakt het een solide hands-on editting machine. iig voor het geld!

Verwacht niet te veel van de effecten(maar die hoef je niet zeg je), is in het begin misschien een beetje verwarrend maar bruikbaar voor bv on location iets te proberen. Learning curve is goed te doen, gewoon uitproberen en evt fora op internet bezoeken. De manual is nml iets te kortaf..

Bij Bax staat een b-stock mocht je interesse hebben:

http://www.bax-shop.nl/b-stock-aanb...le-24-sporen-recorder-v2/product-details.html

Mijn PC gaat overigens enkel nog "aan" voor firmware upgrades en uploaden van tracks! :okdan:

Je bedoeld "waren" er ook nog... Allemaal jaren geleden uitgebracht en niet meer leverbaar helaas.
oké ik wist niet dat je alleen nieuw bedoelde, deze staan nog regelmatig voor mooie prijzen te koop.
De d3200 kun je uitbreiden met een vga uitgang en dan is het echt een feest om mee te werken..
Die zooms hebben erg kleine fadertjes .

Een alternatief dat nog niet genoemd is en wel nieuw leverbaar is de Boss BR-800. 8 sporen en met faders.

Ik zou persoonlijk (mits het budget dit toelaat) ook onderzoeken in hoeverre een combinatie van een Allen & Health ICE-16 Multitrack-recorder met een mixer van hetzelfde merk, het beoogde doel kan bereiken. Dat is een duurdere oplossing, maar je houdt de mogelijkheden (bijv. aux) die anderen ook hebben met een mixer.

Als het tweedehands mag zijn: Roland V-Studio VS-2480. 24 sporen multitrack, motorized faders, mic preamps, een gitaar preamp, (uitbreidbare) FX, functionaliteit en routingmogelijkheden van een uitgebreid mengpaneel+recorder top geluidskwaliteit, heel gebruiksvriendelijk als je er een klavier+muis+flatscreen aan hangt...Deze kost ook tweedehands nog aardig wat knaken, maar dan ben je wel meteen klaar.

Ik had een complexe studio. Nu heb ik een VS-2480 en wat synths. Klaar.

Ik heb zelf de oude Boss BR-532. Die heeft vier sporen. Maar er zijn modellen met meer sporen. Ik vind de Bossen erg handig qua architectuur. Onder andere galm op de monitor, terwijl die galm niet opgenomen wordt.

kost ook geen drol meer maar briljant eenvoudig en kwalitatief

fostex-vf-16.jpg

Als het tweedehands mag zijn: Roland V-Studio VS-2480. 24 sporen multitrack, motorized faders, mic preamps, een gitaar preamp, (uitbreidbare) FX, functionaliteit en routingmogelijkheden van een uitgebreid mengpaneel+recorder top geluidskwaliteit, heel gebruiksvriendelijk als je er een klavier+muis+flatscreen aan hangt...Deze kost ook tweedehands nog aardig wat knaken, maar dan ben je wel meteen klaar.

Ik had een complexe studio. Nu heb ik een VS-2480 en wat synths. Klaar.

Er staat hier een vs2400 .. iets kleiner en minder uitgebreid.. wel dikke pret.
niet zo precies als een computer, maar heb wel echt "ik neem dingen op" plezier.
dat mis ik eigenlijk op een computer. (wat eigenlijk meer gevoel is, want zoveel verschil zit er niet tussen een vs24xx en een computer + daw + faders+ multitrack geluidskaart.)

Het zit inderdaad dicht bij een computer, zeker als je er muis + klavier + monitor op aansluit.

Voordelen: je weet zéker dat je faders, inputs, recording, compressors en FX altijd allemaal met elkaar gaan werken als je de boel opstart, en dat ze voor ieder project allemaal ook correct ingesteld gaan zijn. En je kan niet verleid worden om eerst "even" Facebook of het forum te checken. ;) En ik vind de ruis in die Rolands héél laag; ik heb nooit eerder zo'n zuivere opnames gemaakt.

Met de hierboven geposte Fostex heb ik geen ervaring. Dat de faders bij de Fostex niet gemotorizeerd zijn vind ik wel een nadeel; bij de Roland springt alles netjes naar de relevante settings bij het laden en kan je ze koppelen voor stereotracks.

Ik vind het opnemen met de Boss BR erg handig. De zanger (m/v) kan galm op de koptelefoon krijgen, zonder dat die galm opgenomen wordt. De opname wordt ook niet willekeurig versprijd op de tijdlijn bij het inprikken, zoals het bij Samplitude gebeurt. Het enige nadeel is dat je met het geheugenkaartje af en toe heen en weer moet richting pc. Maar daarvoor heb ik een antieke laptop naast de BR staan. Hoef ik niet van de ene naar de andere kamer...

troll mode aan ://

volgens mij zitten er in de BR serie dezelfde converters als in de XV1010 :-)

troll mode uit :\\

En dan nog? Het is geen podiumsynth die flink moet blazen. Een opgenomen zangpartij wordt dermate bewerkt, dat er van de originele opname weinig meer te herkennen is. ;)

Back