duidelijke Delay

Tech_A-

Muzeak-Freak
In mijn nummer Zondag zit een delay die toe moet voegen aan de psychedelica van het nummer en er dus behoorlijk helder in moet zitten. Dit is bijvoorbeeld ook goed te horen in nummers van Pink Floyd.

Wat ik zowel op die forum als op andere te horen heb gekregen is dat de delay het geluid van de andere zang wegvreet en vice versa. Mijn vraag is dus als volgt:

Hoe voorkom ik dit? Met gebruik van EQ / Filters wellicht?
Zachter zetten moet niet teveel gebeuren want dan gaat het effect verloren denk ik.

Paul

Het afstellen van de pre-delay is erg belangrijk en een beetje hoog van de delay affilteren wil ook wel eens
de duidelijkheid ten goede brengen.

Beetje trial en error en je komt er wel uit:)

of een HPF / flanger / chorus etc. over de delays om de structuur af te laten wijken van het originele signaal.

Mijn ervaring met delay is dat het voor iedere mix anders is. Je moet je delay zo afstellen dat hij netjes in de mix past. En zoals hier al eerder is gezegd is eht een kwestie van trial en error. Gewoon veel proberen dus.

Ik heb eht ook wel eens gehad dat ik een hele mooie lead had met overduidelijke delay, maar na het toevoegen van de drums het allemaal en te grote brei werd.

Back