Beste hardware Pitchshifter

MarsMusica

Composer/Musician
ik zoek info betreffende de

Beste hardware Pitchshifter

d.w.z: een Pitchshifter die minimaal een octaaf, maar liever twee octaven maximaal
omhoog en omlaag kan pitchen zonder het orginele geluid te veel aan te tasten.
en in chromatische stappen en eventueel te tunen.

dit om straks een cello-achtig instrument min of meer te laten klinken als viool en contrabas.

op SF vond ik een oudje: de Yamaha REX50 als suggestie.....

Ik moet gelijk denken aan de Eventide Harmonizer.
Een Lexicon PCM80 is misschien ook aan te raden.

Ik moet gelijk denken aan de Eventide Harmonizer.
Een Lexicon PCM80 is misschien ook aan te raden.

die Lexicon PCM80 is wel erg duur helaas.

misschien moet ik dan ook nog vermelden:

de beste in midden prijsklasse! :-)

en van de Eventide Harmonizer kom ik veel types tegen.kan je ook een specifiekere unit aangeven?

Cello heeft een erg heel groot bereik en kan al zonder pitchshifer als een viool klinken.

Sowieso is omhoog pitchen altijd veel moeilijker dan omlaag dus als je een shifter gebruikt kun je beter omlaag shifter. En dan klinkt ie min of meer als een contrabas :okdan:

het gaat om een zelfgebouwd instrument! :- )

een kruizing tussen gitaar en Cello en met klein bereik.

in eerdere opnames met een tot strijkinstrument omgebouwde houten kist was het resultaat opmerkelijk fraai! ook juist omhoog.
ik gebruikte de digitech studio S100 daarvoor...

het hoeft niet perfect te klinken en mag zelfs wel wat eigenzinnig karakter dragen maar die digitale glitching vind ik minder..

ik moet ook nog eens kijken in mijn eigen geluidskeuken.

ik heb o.a. een digitech Vocalist Live Pro
die werkt mischien nog beter vanwege eventuele mee verschuivende formanten. moet ik nog uitzoeken.

het gaat om een zelfgebouwd instrument! :- )

een kruizing tussen gitaar en Cello en met klein bereik.

LOL....dat had ik natuurlijk kunnen weten. Misschien maakt het dan niet zo uit welke shifter je gebruikt, Misschien een beetje experimenteren.

BTW Je blokfluit-overtone-pijp doet het prima. Ga hem binnenkort gebruiken voor de muziek van een documentaire :okdan:

heyy.. heb/had je geen Tweakalizer? Die heeft toch ook een pitch shifter?

LOL....dat had ik natuurlijk kunnen weten. Misschien maakt het dan niet zo uit welke shifter je gebruikt, Misschien een beetje experimenteren.

het liefst heb ik natuurlijk een perfect werkende pitchshift, maar daar zit een prijskaartje aan.
en het moet specifiek goed werken op mijn Cello/gitaar. dat ook weer.
inderdaad eerst maar eens al mijn eigen kastjes afgaan.
die Yamaha REX50 zou wel wat kunnen zijn om te proberen.

ik hoop straks mijn eigen electronische strijkkwartetje in huis te hebben!

BTW Je blokfluit-overtone-pijp doet het prima. Ga hem binnenkort gebruiken voor de muziek van een documentaire :okdan:

kikke!
voor als die ene fluit toch te weinig is:
ik ben met nog een paar van dezelfde soort PVC fluiten bezig. ze hebben allemaal hun eigen karakter. Als je wilt kan je die ook lenen.
verder zijn mischien een aantal vingergaten mogelijk. probleem is de lengte van de buis. of de lengte van je armen! :-)

heyy.. heb/had je geen Tweakalizer? Die heeft toch ook een pitch shifter?

maar of die mooi klinkt is een ander verhaal..wie weet!
bedankt voor de tip. was dat 'monsterding' helemaal vergeten! :-)

TC Helicon klinkt ook niet verkeerd en is vooral gericht op live.
Misschien dat dit toelaat om het minder als een effect te laten klinken maar meer als een echt instrument.

Die EHX is wel wat te uitgebreid en functie is meer voor harmonisatie effecten..wel te gek ding.
geef maar kadoo!!!!!

kan je beter de EHX v256 nemen misschien...die werkt ook met formanten

TC-helicon staat ook op mijn te bestuderen-lijstje

Ik wil ook wel een POG :D:D
Gaaf apparaat!

Goedkopere pitchshifters die toch goed klinken...
Lastig want 2 octaven is wel erg veel.
Je kan eens kijken naar zoom, digitech achtige dingen.
Die kunnen vaak verbazingwekkend veel voor de prijs die je er voor moet betalen.

Verder heb ik hier al vaker mijn sympthie voor de Yamaha REV5 en REV7 uitgesproken.
Ondanks dat ik nooit bevestigd wordt in deze voorkeur doe ik dat hier toch nog maar een keer:
Check die twee ook eens, gave bakken ;)
Kunnen ook pitchshiften.

In de erg fijne budget 9.5" formaat multi-fx's Boss SE-50 en SE-70 zit ook een Pitch Shifter.

En in de opvolger daarvan, de SX-700, zit volgens de SOS review een nog aanzienlijk verbeterde versie:
"Generally speaking, though, the quality of the SX700's pitch-shifters is notably better than its predecessors, the SE50 and SE70."

bedankt voor alle reacties,

maar nu wordt het toch een opsomming van alle mogelijke pitchshifters en weet ik nog niks! :-)

het gaat me meer om een apparaat wat algemeen bekend staat om een goede pitchshifter.

zie ook bericht: no: 1

Eventide H8000.
Ready...

Back