Beste hardware Pitchshifter

en parallel kan ook nog eens meerdere stemmen te gelijk betekenen!

bijv:

een octaaf omlaag en een kleine terts boven de orginele signaal

het gaat me dus vooral ook of het geschikt zal zijn een strijkinstrument te pitichen en zo goed als mogelijk een redelijk klinkende instrumentklank te behouden.
wellicht een idee om te kijken naar een (multi-) effect 'speciaal' gemaakt voor viool (bestaan die wel?) of gitaar...

goed idee! al heb ik er nog nooit van gehoord.

Digitech lijkt naast Eventide best goed uit de bus te komen. ook goedkoper:

Digitech Harmony Man

Dry/wet is dan wel de weg te gaan.....dus zo altijd is altijd niet:)

Ha ha ha, gaan we zo beginnen... ff corrigeren dus:

"Je zal altijd het getransponeerde signaal tegelijkertijd horen door middel van de dry/wet knop."

of mischien is een digitech vocalist iets voor je, werkt niet met polyfone geluiden, maar de cello van m'n dochtertje klinkt er wel mooi door

polyfoon is niet nodig! :--0

ik heb een digitech VHM5 en een VOcalist Pro.
vond in de Vocalist Pro manual geen pitchshift/transpose..toch nog beter zoeken denk ik.

en als je nu de Yamaha TEX50 vergelijkt met de DIgitech Vocalist, welke heeft dan je voorkeur?
als de Doigitecht beter is dan de TEX50 dan hoef ik hem niet perse meer te testen.

de digitech harmony man is ook interessant sowieso!

Ik zou als ik jou was ook zeker eens gaan kijken naar de producten van TC Helicon. Bijvoorbeeld bij Thomann hebben ze nu de VoiceWorks heel goedkoop omdat die uit productie is genomen.
http://www.thomann.de/nl/tchelicon_voiceworks_vocalprozessor.htm
Bij meerdere TC Helicon apparaten kun je meerdere stemmen in- en uitschakelen. Bij mijn oude Quintet tot 4 tegelijk!
Ze zijn eigenlijk gemaakt voor vocals, maar waarom zou het voor strijkinstrumenten niet werken? Ik kan me wel voorstellen dat hij het op akkoorden (gitaar) niet (goed) doet.
Alles van TC Helicon: http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?sw=tc+helicon&gk=&bn=

Voor harmonieën op vocals gebruik ik zelf de (oude) TC Helicon Quintet.
En voor gitaar pitch-shifting gebruik ik mijn Zoom 9050 gitaar pre-amp. Maar die laatste is ook tweedehands heel moeilijk te krijgen. Pre-amp van eind 80'er/begin 90'er jaren. Maar idd hebben veel gitaar pre-amps ook een pitch-shifter aan boord.

gitaar en cello komen heel dicht bij elkaar in de buurt, dus een gitaar pitschshifter zou
goed moeten werken. alleen een Cello-klank is anders qua boventonen denk ik...

wat ik ga doen is eerst maar eens testen met alle shifters die ik al in huis heb.

die Boss PS-6 klinkt op zich wel goed voor gitaar!

ik heb de VF-1 van Boss maar die reageert lang niet zo goed en secuur als dit pedaal. vreemd.....

Bij Boss zijn de losse pedalen normalerwijze altijd beter dan de Multi-FX. De Octaver OC-3 is ook veel beter dan de octaver in mijn Boss GT-6B bass-multi-FX. Die OC-3 schijnt trouwens ook de enige te zijn die de toon stabiel kan houden t.o.v. de concurrerende octavers. En dan heb ik in die PS-6 ook wel vertrouwen........

De klassieke pedaaltjes van BOSS (ROLAND) zijn ook vaak analoog...of gedeeltelijk.

die VF-1 multi FX Boss bak is heel leuk. vol met allemaal grappen en grollen en echte
simulatie van analoog.

maar het klinkt totaal niet...zit geen enkele soul of diepgang in. heb er 450 voor betaald. nu zie ik ze voor 50 euro op marktplaats

Die pitchshifter van Boss is inderdaad misschien wel interessant voor je.
Ooit heb ik z'n ding.
Ik meen me te herinneren dat hij 2 octaven kon pitchen.

Destijds heb ik het pedaal verkocht aan een saxofonist.
Als een saxofonist ermee kan werken, werkt het misschien ook voor een strijkinstrument.

De klassieke pedaaltjes van BOSS (ROLAND) zijn ook vaak analoog...of gedeeltelijk.

die VF-1 multi FX Boss bak is heel leuk. vol met allemaal grappen en grollen en echte
simulatie van analoog.

maar het klinkt totaal niet...zit geen enkele soul of diepgang in. heb er 450 voor betaald. nu zie ik ze voor 50 euro op marktplaats

Je ziet vaak dat de Multi-FX veel kunnen maar ze het qua klank (-kwaliteit) toch niet halen bij losse pedaaltjes. Punt is gewoon dat 10 pedaaltjes van Boss is € 1000+, en een Multi-FX met meer mogelijkheden is een paar honderd €. En een pedaal chain is meestal niet stereo, en een Multi-FX bak is dat bijna altijd wel.....

En ja, prijzen van oudere Multi-FX zijn vaak helemaal ik de kelder. Je moet ze niet kopen met het idee er later nog veel voor te krijgen. Of je moet mazzel hebben en het later als vintage gewild/populair wordt.

Zelf heb ik een aantal jaar geleden een multi-FX Digitech GFX1 gitaar buizen pre-amp gekocht met bijbehorend floorboard. 2x 12AX7 buizen en daarachter digitaal Multi-FX (beperkt). Leuk ding voor bijna niks. Nieuw kostte die toen ver over de duizend gulden, en gekocht voor € 100.

Laatst gewijzigd:
Back