Beste hardware Pitchshifter

Wel goed, maar de H8000 heeft het Ultrashifter algoritme (formant gecorrigeerde shifter) aan boord dat niet in de Eclipse en Pitchfactor zit. Kan ook wel met de Orville of een speciaal uitgebreide H4000, geloof ik, maar dat moet je even uitpuzzelen.

Ja, je vroeg er toch expliciet om? :W
Voor dat bedrag krijg je natuurlijk veel meer dan alleen 'n shifter. Maar Eventide kwaliteit heeft z'n prijs.
Je kan altijd nog kiezen voor Melodyne ofzo, als je nu koude voeten krijgt... :D

Ja, je vroeg er toch expliciet om? :W

ik voegde er aan het begin van topic aan toe:

midden klassse prijs !!

maar dat Ultrashifter algoritme (formant gecorrigeerde shifter) is wel interessant.
misschien zit het ook in een simpeler apparaatje ingebouwd.

pitchshift is eigenlijk destructief. formanten schifting is vooral in mijn geval ook denk ik wel belangrijk.

maar dat Ultrashifter algoritme (formant gecorrigeerde shifter) is wel interessant.misschien zit het ook in een simpeler apparaatje ingebouwd.

Wat ik al schreef;

Kan ook wel met de Orville of een speciaal uitgebreide H4000, geloof ik, maar dat moet je even uitpuzzelen.

Wat ik al schreef;

zo als ik al 2x schreef:

middenklasse..zeg maar tussen budget en belachelijk dure spullen (die alleen in topstudioos thuis horen) in graag!

je mag van mij wel even een rex50 lenen, als je wilt proberen of het wat voor je is:)

ik ben zelf erg tevreden met m'n whammy, het is niet hi end, maar wel een bruikbaar ding

ok, bedankt !

wie weet is juist zo'n 80er jaren ding prefect qua klank. ik las dat de pitchshifter zeer ok was,
wat dat verder inhoud uiteindelijk dat moet ik dan maar horen.
een hi-end ding van 1000 euro voor die ene keerdat ik het nodig heb is van de gekke!

ik stuur je een berichtje

het gaat me om de klank die het oplevert bij een laag/hoog gepitchde aangestreken snaar

d.w.z: een Pitchshifter die minimaal een octaaf, maar liever twee octaven maximaal
omhoog en omlaag kan pitchen zonder het orginele geluid te veel aan te tasten.
en in chromatische stappen en eventueel te tunen.

Ik doe dit met mijn Lexicon MPX100. Alles wat je hierboven wilt lukt je met de MPX100, maar heeft nog veel meer variaties dan simpel één of twee octaven. Alles is bovendien in realtime, ook heel handig.

Ik doe dit met mijn Lexicon MPX100. Alles wat je hierboven wilt lukt je met de MPX100, maar heeft nog veel meer variaties dan simpel één of twee octaven. Alles is bovendien in realtime, ook heel handig.

wat voor variaties zijn er dan nog meer behalve, een of twee octaven, chromatisch en tuning?
mischien parallelle of intelligente harmonisatie ?

het gaat me dus vooral ook of het geschikt zal zijn een strijkinstrument te pitichen en zo goed als mogelijk een redelijk klinkende instrumentklank te behouden.

wat voor variaties zijn er dan nog meer behalve, een of twee octaven, chromatisch en tuning?
mischien parallelle of intelligente harmonisatie ?

Intelligente harmonisatie in ieder geval niet, maar wat bedoel je precies met parallelle? Wat je verder noemt
hierboven is eigenlijk wat de MPX100 is op het gebied van Pitchshifting.

het gaat me dus vooral ook of het geschikt zal zijn een strijkinstrument te pitichen en zo goed als mogelijk een redelijk klinkende instrumentklank te behouden.

Nee, ik kan je niet deze garantie geven. Maar wanneer ik met de MPX100 werk ben ik altijd tevreden over het eindresultaat, maar het is bij lange na niet perfect maar wel goed genoeg.

Parallel betekent dat je bij een gespeelde melodie een getransponeerde kopie van de melodie erbij krijgt.
in tegenstelling tot intelligent wat zich aanpast aan een toonsoort/toonladder.
en dit bestaat er met een tot met meerdere stemmen.

ptichshifters heb ik genoeg in huis. het probleem is bij pitchshifting dat je bijgeluiden krijgt die het er niet mooier op maken.

Ja, alles gebeurt in realtime. Het maakt niet uit wat je in de input van de MPX gooit, je zal altijd het droge signaal en het getransponeerde, gepitchte, signaal tegelijk horen. Of je moet gaan draaien aan dry/wet verhouding natuurlijk.

Dry/wet is dan wel de weg te gaan.....dus zo altijd is altijd niet:)

Back