Eventide H8000.
Ready...
Waarschijnlijk wel 1 van de beste pitchshifters die bestaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eventide H8000.
Ready...
Waarschijnlijk wel 1 van de beste pitchshifters die bestaan.

Ja, je vroeg er toch expliciet om?![]()
maar dat Ultrashifter algoritme (formant gecorrigeerde shifter) is wel interessant.misschien zit het ook in een simpeler apparaatje ingebouwd.
Kan ook wel met de Orville of een speciaal uitgebreide H4000, geloof ik, maar dat moet je even uitpuzzelen.
Wat ik al schreef;
je mag van mij wel even een rex50 lenen, als je wilt proberen of het wat voor je is
ik ben zelf erg tevreden met m'n whammy, het is niet hi end, maar wel een bruikbaar ding
d.w.z: een Pitchshifter die minimaal een octaaf, maar liever twee octaven maximaal
omhoog en omlaag kan pitchen zonder het orginele geluid te veel aan te tasten.
en in chromatische stappen en eventueel te tunen.
Ik doe dit met mijn Lexicon MPX100. Alles wat je hierboven wilt lukt je met de MPX100, maar heeft nog veel meer variaties dan simpel één of twee octaven. Alles is bovendien in realtime, ook heel handig.
wat voor variaties zijn er dan nog meer behalve, een of twee octaven, chromatisch en tuning?
mischien parallelle of intelligente harmonisatie ?
het gaat me dus vooral ook of het geschikt zal zijn een strijkinstrument te pitichen en zo goed als mogelijk een redelijk klinkende instrumentklank te behouden.