Electribe MX probleem met headphone/main out

rEvolver

Nieuwkomer
Hallo, ik heb net een EMX 2dehands gekocht waar blijkbaar een probleem mee is aan de koptelefoon out en main out. Er komt namelijk een enorm zacht volume uit. Geen gekraak fzo, enkel zeer zacht volume (als ik de volume + tubegain knoppen opendraai is dit nog steeds zeer zacht...).

Nu als ik een zachte tik tegen de casing geef langs de onderkant waar de outputs zijn dan spring het volume soms opeens terug normaal (superluid dus want de volume en tubegain staan open...).
Dan blijft het volume normaal tot ik de electribe aan/uit zet of de koptelefoon jack in/uit trek dan komt het probleem terug

De 3/4 uitgang geeft normaal signaal. Ik heb al andere tubes in mn electribe gestoken, daar ligt het probleem niet.

De verkoper zegt natuurlijk dat het nog niet zo was als hij die electribe verkocht en dat k hem heb kunnen testen bij hem thuis, van hem uit geen enkele moeite om iets van hulp of advies te bieden laat staan een compromis te sluiten.. DIKKE VINGER EN KARMA -1000 LUL

Daarom vraag ik jullie dus:
Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?
Of misschien iemand regio antwerpen/gent die een synthdokter kent die dit voor enkele tientjes wil proberen te maken??

Jacks en outputs eens met een spray kuisen, heb ik ook gehad met mijn TC Electronic Studiokonnect 48.
Succes

Ga alsjeblieft niet zomaar (contact)spray in je Electribe spuiten. Dit is een tijdelijke oplossing en maakt je Jack sockets op langer termijn alleen maar minder.

Wat ik opvallend vind is dat allebei de outputs hetzelfde probleem geven. Wat is de 3/4 uitgang?

Een electribe van een maat van me kreeg vrij snel losse contacten op de print waar de pots en outputs aan vast gesoldeerd zijn, dit hoeft jou probleem natuurlijk niet te zijn.

De 3/4 out zijn aparte uitgangen die je kan toewijzen om externe effecten op te zetten veronderstel ik. De interne effecten werken niet op de patterns die je hierdoor jaagt. Zover ik online heb gevonden staan 3/4 out op een ander cirquit dan de koptelefoon en main out.

Lijkt me ook niet zo dat het probleem bij de plug zelf van de koptelefoon of de main out ligt want oftewel werken ze allemaal oftewel werken ze allemaal niet behoorlijk. Een slecht contact zou wel kunnen mss?

Ik vind dat de verkoper gelijk heeft
je had gewoon daar kunnen testen ...toch
Maar dat heb je dus blijkbaar niet gedaan.
Dan moet je ook niet zeuren imho

nee, ik heb hem wel getest voor verkoop en alles leek normaal..
dat is hem ook juist als ik terug normaal volume krijgt blijft het ook zo tot ik de jacks uittrek of de stroom uitzet.

dank voor je nuttige commentaar

Ook bij slechte contacten is het wat vreemd dat ze het allebei slecht doen. Ik kan me ergens nog voorstellen dat ze een klap hebben gehad. Ze zitten naast elkaar neem ik aan.(?)
Ik lees dat je de buis heb vervangen, even open schroeven en de print inspecteren.

Succes!

Ik bedoel dat de headphone en main out langs een apart cirquit lopen via de tubes dus als de tubes kapot zouden zijn zou dit de oplossing zijn maar ik heb reeds geprobeerd andere tubes in de electribe te steken en daar ligt het probleem dus niet.

Oke hij is gemaakt.

Er waren een paar problemen: het deel printplaat van de audio uitgangen zal gekneld door een plastieken bandje dat de kabeltjes bij elkaar hield. Langs de onderkant van onder andere deze printplaat viel het op dat enkele solderingen handmatig opnieuw gedaan waren en deze waren eigenlijk vrij slecht uitgevoerd. 1 van deze solderingen was de aarding van de audio jacks, deze zitten normaal allemaal tegen een plaatje dat contact maakt met de case van de electribe. Door deze te dikke soldering kon dit plaatje geen contact maken met de andere solderingen dus geen aarding.

De slechte solderingen zijn opnieuw gedaan en het plastieken bandje is verwijderd. Momenteel geen probleem meer.

Niet alle fabriekssoldeerders kunnen even goed solderen..

Bekend dingetje zo nu en dan.

Back