Eerste track op dit forum

Saskija

Het blijft een dure hobby
Hoi,

Ik heb voor het eerst in een lange tijd een stuk muziek 'ns afgemaakt. Ik ben benieuwd hoe er hier op gereageerd wordt. Het is waarschijnlijk wel iets heel anders dan wat er voornamelijk gepost wordt. Het valt een beetje in de klassieke 70-jaren synthesizerhoek met wat Jean Michel Jarre- en volgens een paar mensen Kitaro-invloeden (en dat terwijl ik helemaal niet met hem bekend ben).

Trefwoorden: Mellotron (koor, fluit), Minipops (de Jarre-invloed) plus een paar arpeggiator-versnellingen met synth solos.
Nieuwe url : sequencer6d

Meningen?

Groetjes,
Saskia

Laatst gewijzigd:
citaat: "This file is hosted by Tripod, a Lycos®Network Site, and is not available for download. Please check out Tripod's Help system for more information about Remote Loading and our Remote Loading policy."

:(<['k Was net benieuwd!!]

Hoi saskia!

Je linkje werkt niet helemaal bij mij. Misschien proberen rechtermuisknop copieren van de link en daarna plakken. Misschien heb je dit al wel gedaan, maar ik zeg het je toch maar even.

Ben trouwens benieuwd. Vrouwen krijgen op dit Forum veel reakties, dus U zijt gewaarschuwd. Straks wordt je nog moe van alle reakties;)

Groet Erik

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
citaat: "This file is hosted by Tripod, a Lycos®Network Site, and is not available for download. Please check out Tripod's Help system for more information about Remote Loading and our Remote Loading policy."

:(<['k Was net benieuwd!!]

probeer eens met rechtermuisklik, doel opslaan als......

lukt bij mij.

oh, er was al geantwoord, ben traag door het weer.:)

Vins.

Klinkt wel mooi. Vooral in het midden van het nummer heeft het wel wat weg van Jarre en zo. Ik zou het wel mooier vinden als je een synthgeluid gebruikt in plaats van die mellotron fluit. Gebruik anders een beetje delay over die fluit heen.
De bas klinkt wel lekker, alleen als je het wat melodieuzer maakt, dan zou ik het helemaal ok vinden.

ja cool...

als muziekliefhebber zeg ik ja!

tis absoluut niet mijn ding maar vind de sounds wel supercool...

alleen ik kan niet echt veel met het 'thema'... heb er zelf geen gevoel bij zeg maar...

Hoewel ik bij 1:45 echt dacht... wow dit wordt vet... alleen was dat bij 2:02 alweer voorbij...
Dat stukje alleen is een nummer waardig, volgens mijn smaak...
:)

Maar op technisch gebied kan ik er niks op aanmerken...
Het was een verademing om naar de Spectrum Analyzer van Winamp te kijken...:D

Apart :okdan:

Waarmee heb je de Mellotron gedaan? Vintage Keys of de G-Media plugin? Ik ben het met Musicmaker eens, een delay (lekkere lange dub-delay?) op die fluit zou gaaf zijn, maar ik ben verslingerd aan delays, dus neem 't maar met een korreltje zout :).

Woei... dikke monolead ertussen, opeens :). Verassend, maar mag wel een tikkeltje zachter. Het heeft een hele andere groove dan Jarre en (heeft nog niemand) Tangerine Dream (genoemd?) maar 't zit wel in het genre.

Errug lekker dit...mis nog een wat duidelijkere flow cq arrangement maar de sounds zijn echt te goed!

Doet me ook erg aan de radioactivity tijd van Kraftwerk denken, meer nog als aan Kitaro eigenlijk...

Ik vind het wel jammer van het arrangement hoor, zoals Barn al aangaf remt 'ie weer voor 'ie goed los gaat.

Nu een 7+ ,maar met een betere flow en misschien iets meer galm en delay hier en daar een dikke 9!

Toppert...:okdan:

Mooie fluitsample gebruikt. Het gemoduleerde geluidje rond 2: 30 komt er iets te hard in.
Mooie choralen. Geluiden zijn wel mooi op elkaar afgestemd. De belletjes (chimes?) zijn lekker clean.

Ik vind het een afwisselend nummer met een hoop verassingselementen. Prettig om naar te luisteren. Muziek met een verhaal en inhoud. Ik weet niet hoelang je al bezig bent met muziek, maar volgens mij heb je talent.

Groet Erik

Hoi,

mooi hoor,

weer eens een andere muziekstijl.

intro zou ik ipv mellotronfluit een andere geluid kiezen, iets wat meer lijkt op de monolead (gaaf!!!!).
Het lijkt net of het intro er een beetje buiten valt.
Verder vind ik dit een van de betere tracks die gepost zijn de laatste tijd.

Het heeft idd wel iets weg van Jarre, Kitaro, Tangerine Dream maar dan wel heftiger (vind ik dan).

Over de technische uitvoering laat ik me niet uit, ben ik te weinig ondelegd voor om daar iets nuttigs over te zeggen.
Het klinkt in ieder geval goed.

Vins.
:okdan:

Ik keek net op de Lycos-site en zag dat de geuploade MP3 nu al te veel netwerkverkeer veroorzaakte en pas over twee uur weer actief zal zijn. Daarom heb ik ook maar hier de MP3 geplaatst.

sequencer6d.mp3

Een paar antwoorden ......

De Mellotron-geluiden komen uit Roland's Vintage Synth Expansion Board expansion board. Ik heb die kaart ooit speciaal voor de Mellotron-geluiden gekocht en daar ben ik nog steeds heel blij mee. Ik dacht dat er al wat delay op de fluit zat, maar blijkbaar is dat niet goed te horen in het arrangement.

Ik ben al langer met muziek bezig hoor, maar niet erg gesctructureerd of regelmatig. Er komt niet erg vaak iets uit wat "af" is. Meestal blijft het bij gewoon lekker improviseren en spelen, en niet echt een nummer schrijven. En als ik dat laatste doe, blijf ik nog vaak halverwege steken ook. Wanneer ik dan tijden later weer eens wat wil gaan maken, begin ik weer met iets nieuws zodat ik tientallen onafgemaakte Cubas-ARR files in de loop der jaren heb achtergelaten op mijn harde schijf.

Dit was het eerste in tijden wat niet alleen een begin maar ook een einde had :o:

lekker hoor ,

Harmonics ! zonder meer.

Zelf eigenlijk alleen bezig met tekno de laatste tijd ( lees monotoon ) maar heb de hele jarre collectie staan en een keer of 800 gehoord geloof ik. Je ben zeker goed bezig .

Heb wat dingen gelezen omtrent de fluit . Ben zelf van mening dat ie simpelweg te hard is en teveel boven de rest 'uitklapt'. zou 'm daarom absoluut niet verangen door een ander geluid maar gewoon een tikkie zachter zz. zodat het als geheel in balans is .

maar das ook maar weer een mening ........

Super gaaf nummer.

Alleen soms gaan er wat tonen erg hoog, die mogen wat zachter.

Maar klinkt voor de rest erg lekker.

Hmmm..... lijkt erop dat die site genuked is.
Die url werkt in ieder geval niet bij mij. Jammer.

Origineel geplaatst door fuse
Hmmm..... lijkt erop dat die site genuked is.
Die url werkt in ieder geval niet bij mij. Jammer.

Lycos vind het niet zo fijn als je gelijk naar het bestand linkt. Ben daardoor ook mijn account kwijt geraakt, en waarschijnlijk Saskija nu ook.
Maar even een simpele HTML met een linkje naar het bestand, is lycos ook weer tevreden. ;)

De eerste url doet t niet meer (te veel netwerkverkeer) dus ik heb hierboven een tweede url gepost die wel werkt.

Overigens ben ik blij te horen dat dat nummer zo bevalt! Heel leuk, al die positieve respons wanneer je zo gewend bent dat jij de enige bent die je eigen brouwsels leuk vindt ;{ (Hoewel dat niet helemaal waar is. Op het werk had ik een keer iets van mezelf opstaan en toen ging er een collega meeneurien.... dat was ook een nieuwe, aangename ervaring!)

Nummer

Nummer

Zijn er ook vrouwen op dit Forum?
Nou dat werd tijd welkom!
De opmerkingen Kitaro en jarre zijn al gemaakt.
Ik schrok me trouwens rot toen dat geluid is dat nu die mellotron?) kwam in zetten. Ik had hem nogal hard staan.
Het nummer vind ik wel aardig maar duurt naar mijn smaak te lang ondanks dat er ook nog iets als een soort break in zit.
Ik zou het inkorten want voor deze lengte borduurd het te veel door op het thema.
Maar ik hou dan ook gemiddeld niet van lange nummers.

Erg leuk gedaan! Compositie is oke, alhoewel er wat mij betreft nog wel wat meer dynamiek in mag. Ook zou de algehele sound nog wat samenhangender kunnen zijn denk ik. De lead-sound vanaf 2:24 staat een beetje los van de rest, misschien dat je er nog wat vollere en warmere strings onder kunt zetten? Probeer op dat soort punten de ondergrond nog wat meer 'heavy' kunt laten klinken.

Back