Mijn eerste track op dit forum !

AOR

Ouwe rot
Hoi,

Dit forum beviel me zeker en heb me dus ook maar even aangemeld. Ik wilde mijn muziek graag even testen door aan jullie te laten horen. Zoals de ghristenen het zeggen: "hier volgt het intochtslied".:engel:

AOR - Under Water

Ben heel benieuwd wat men er van vind.

Met dit nummer ben ik voornamelijk geïnspireerd door "Boarders of Canada".

Ik ben net als velen op zoek naar de goeie sound en hoop wat tips/comment te kunnen krijgen over afmix/kwaliteit enzo.

Groetjes Alexander.

edit: de piano is wel een paar seconden iets te hard tov de rest

Laatst gewijzigd:
Afgemixed is dat goed, alleen moet dat nog wat gemasterd worden maar daar moet je je geen bal van aantrekken als je daar niet graag je hoofd over breekt. Daar zijn engineers voor die niks anders doen de hele dag.

De TRack;

En zeer speciale sfeer,mooi, vooral tussen 3.37 en 6.30, wel wa lange intro, maar enfin dat hoort misschien bij het geheel.

Ik denk dat dit niet zozeer iets is om zo direkt op plaat te zetten en in de winkel te leggen en is misschien niet jouw bedoeling.
Maar wat ik wel zou doen als dit jouw genre echt is en hiermee verder wil, is een beetje marktstudie doen over hoe en waar je terecht kan, om deze muziek als demo te presenteren naar film producers en video-game developers.

yoo!8)

Re: Mijn eerste track op dit forum !

Origineel geplaatst door AOR
Hoi,

Dit forum beviel me zeker en heb me dus ook maar even aangemeld. Ik wilde mijn muziek graag even testen door aan jullie te laten horen. Zoals de ghristenen het zeggen: "hier volgt het intochtslied".:engel:

AOR - Under Water

Ben heel benieuwd wat men er van vind.

Met dit nummer ben ik voornamelijk geïnspireerd door "Boarders of Canada".

Ik ben net als velen op zoek naar de goeie sound en hoop wat tips/comment te kunnen krijgen over afmix/kwaliteit enzo.

Groetjes Alexander.

edit: de piano is wel een paar seconden iets te hard tov de rest

Je bedoeld waarschijnlijk "boards of canada"
Ik ben nu op mijn werk maar zal em vanavond effe checken !*D

Waarmee is het eigenlijk gemaakt ?

Origineel geplaatst door Prophet
Afgemixed is dat goed, alleen moet dat nog wat gemasterd worden maar daar moet je je geen bal van aantrekken als je daar niet graag je hoofd over breekt. Daar zijn engineers voor die niks anders doen de hele dag.

De TRack;

En zeer speciale sfeer,mooi, vooral tussen 3.37 en 6.30, wel wa lange intro, maar enfin dat hoort misschien bij het geheel.

Ik denk dat dit niet zozeer iets is om zo direkt op plaat te zetten en in de winkel te leggen en is misschien niet jouw bedoeling.
Maar wat ik wel zou doen als dit jouw genre echt is en hiermee verder wil, is een beetje marktstudie doen over hoe en waar je terecht kan, om deze muziek als demo te presenteren naar film producers en video-game developers.

yoo!8)

Afgemixed is dat goed, alleen moet dat nog wat gemasterd worden maar daar moet je je geen bal van aantrekken als je daar niet graag je hoofd over breekt.
#Nou, ik zou mijn muziek graag laten masteren, al is het maar om te horen welk resultaat het me zou bieden. Want daar weet ik nog veel te weinig van af.

Zoals je al zei, deze track heeft voor mij inderdaad geen verdere bijbedoelingen als in rondsturen naar labels ofzo. Ik maak eigenlijk altijd gewoon boerenhouse, maar ik had nogal een hangover.

In ieder geval bedankt voor het luisteren + rest!

Re: Re: Mijn eerste track op dit forum !

Re: Re: Mijn eerste track op dit forum !

Origineel geplaatst door C-Code
Je bedoeld waarschijnlijk "boards of canada"
Ik ben nu op mijn werk maar zal em vanavond effe checken !*D

Waarmee is het eigenlijk gemaakt ?

;) Zoals je ziet ben ik een echte fan !

Inderdaad Boards... meestal als ik DAT hoesje zie, snap ik er toch weinig meer van.

Waarmee? Dat vertel ik wel na wat meer reakties, ben benieuwd of het te achterhalen is. Dat was ook een puntje van mij, waar ik over inzat.

Origineel geplaatst door C-Code
Boerenhouse ?

Wat is dat .......kaastrance ?

kaastrance
kaastechno
kaasdeephouse

Hello & Welcome :)

kZal zo ff luisteren naar je nummer.

"Boards of Canada" tip! speel veel met pitches op je achtergrond geluiden zodat je van die zeurderige effecten krijgt. Vroeger luisterden ze ( of een van hen) heel veel naar cassettebandjes en die zeurden heel erg zijn ouwe teepdekje. Dat hoor je weer terug in hun nummers... vleugje bandcompressie d'r over.... spooky...

Ja geinige track, lekker spacy daar hou ik wel van
dit soort muziek is inderdaad meer geschikt voor film of media dan voor op cd;
dit doordat zon soort track vrij neutraal is van klank.
maar ik vond em cool
geluidstechnisch zal ik er niet over zeggen aangezien ik daaar TOTAAL geen verstand van heb

Als grote BOC fan kan ik me wel in deze muziek vinden hoor. Hij heeft in ieder geval een goed sfeer.

Qua mix zittie best wel OK in elkaar. Wellicht (zoals je zelf aangaf) de balans nog iets aanpassen. En wat me opviel is dat er ook veel dynamiek verschil in zit tussen de stille stukken en beats. En op zich kan dat wel en toch is die balans ook wel belangrijk. Misschien dat je toch die beats iets minder hard kunt mixen. BOC heeft op zich ook altijd wel niet van die harde beats. Zelf vind ik dat wel wat fijner.

En masteren, kan er nog naar kijken. Maar nu even niet. :)

Origineel geplaatst door Bas
"Boards of Canada" tip! speel veel met pitches op je achtergrond geluiden zodat je van die zeurderige effecten krijgt.

Ja, dat zijn echt geweldige dingen. Continu van die valse geluiden erdoorheen, prachtig. Klinkt voor mij heel erg kunstig altijd. Wanneer iemand iets valsklikkend mooi kan laten klinken.

Origineel geplaatst door Bas
Vroeger luisterden ze ( of een van hen) heel veel naar cassettebandjes en die zeurden heel erg zijn ouwe teepdekje. Dat hoor je weer terug in hun nummers... vleugje bandcompressie d'r over.... spooky...
Bedoel je die ruis? En dat gekraak in hun tracks? Leg eens uit? Ik vind dit wel interessant. Dit soort truckjes kan ik maar al te goed gebruiken. Als het maar zo vaag mogelijk wordt.

Origineel geplaatst door fuse
Qua mix zittie best wel OK in elkaar. Wellicht (zoals je zelf aangaf) de balans nog iets aanpassen. En wat me opviel is dat er ook veel dynamiek verschil in zit tussen de stille stukken en beats. En op zich kan dat wel en toch is die balans ook wel belangrijk. Misschien dat je toch die beats iets minder hard kunt mixen.

Dus je bedoelt met “balans” aanpassen in het volgende opzicht?

Dat de stukken break wat harder moeten OF dat de beats zachter moeten, om op zo’n manier een betere balans te krijgen in het geheel, als in minder verschil van het volume van de stukken wel beat/geen beat?

En dan doe ik nog me best om het kort te formuleren.

Concl: ik moet meer balans vinden tussen de dynamiek en de breaks?

*vandaag lul ik echt vaag*

Origineel geplaatst door fuse
En masteren, kan er nog naar kijken. Maar nu even niet. :)

Oh, dat zou heel erg cool zijn. Echter is deze track nog niet helemaal klaar, ik denk dat ik er toch nog wat freaky dingen mee wil doen en misschien wil inkorten. Toch bedankt.

klinkt leuk, behoorlijk BOC-achtig idd..vindt de mix-balans ook niet helemaal lekker.....geluiden vallen soms weg tegen elkaar.... op een of andere manier kan de track me toch niet blijven boeien..kweetnie..halverwege vergeet ik eigenlijk al dat ik aan het luisteren ben...kan ook door de balans komen, of misschien zit er geen herkenbaar genoeg themaatje in ofzo?

Origineel geplaatst door olafmol
..halverwege vergeet ik eigenlijk al dat ik aan het luisteren ben...

hahah, dat had ik ook af en toe, terwijl ik nog me best deed aandachtig te luisteren. Dit is de eerste keer dat ik zo'n soort track maak en er komt nog een hoop extra bij kijken.

Vind je dat er in de breaks misschien meer activiteit moet zijn? Misschien meer bijgeluiden, ambiance geluiden. Zodat het wat meer uitgebalanseerd is?

krijsende kinderen in de reverse om maar even niet origeneel uit de hoek te komen?

of duurt de track misschien iets te lang?

Origineel geplaatst door olafmol
geluiden vallen soms weg tegen elkaar....

Dat klopt, al vond ik nadat ik het iets anders had afgemix al iets minder. Ik wilde eerst even een hoop commentaar ontvangen en dit dan in een keer erin verwerken. En dan de track nogmaals hier in dit topic posten. Ik werk liever 2 complete middagen aan een track, als dat ik iedere dag een uurtje erachter zit, dat werkt echt niet bij mij.

voor de laatste keer:

nog meer comments? dan ga ik aan de slag. :P

:okdan:
héél mooi. behalve dat de intro een beetje te lang is, waardoor de track kan vervelen voor het echt begint.
maar voor de rest echt wel heel mooi.

greets isnieZot

Lekkere track hoor! :okdan:

Track verveelde mij geen moment, en zoals al eerder genoemd, dit soort tracks passen prima onder games etc, ik kan zo een paar titels verzinnen waar dit moeiteloos in zou kunnen.
Verder weinig comments, ik denk niet dat je de compositie nog teveel moet aanpassen, hooguit fine-tunen met nog wat extra sounds. Misschien ergens een hele mooie volle zachte leadsound die nog een 2e thema toevoegt?

Back