Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door AOR
Ja, dat zijn echt geweldige dingen. Continu van die valse geluiden erdoorheen, prachtig. Klinkt voor mij heel erg kunstig altijd. Wanneer iemand iets valsklikkend mooi kan laten klinken.
Bedoel je die ruis? En dat gekraak in hun tracks? Leg eens uit? Ik vind dit wel interessant. Dit soort truckjes kan ik maar al te goed gebruiken. Als het maar zo vaag mogelijk wordt. [/B]
)
Lekker blijven freaken vooral!Origineel geplaatst door Bas
...
..Wat ikzelf welens doe is effecten over een sample heen gooien voor de juiste klank en balans. Daarna de actie undo-en. Dan reverse je je originele sample, gooit er dezelfde fx overheen (met de zelfde parameterwaarden) en je reversed je sample nogeens zodat ie weer voorwaarts gaat behalve je effecten. Dit werkt vooral leuk met delays over stemmen, vleugje chorus d'r bij. Je moet gewoon lekker experimenteren met de fx die je zelf hebt en de leuke onthouden.Lekker blijven freaken vooral!
Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
ja ik heb nog een comment: niets meer aan veranderen, rillingen lopen over de rug.echt een rake track.

Origineel geplaatst door poul
als mede BOC fan kan ik je vertellen dat ik het een erg gaav nummer vind. hoe heb je het gemaakt?
Origineel geplaatst door Bas
Daarom vind ik ook dat muziek niet altijd "techisch/muzikaal" hoeft te kloppen.
Ik bedoel dat jengelende, zo klonk de muziek over dat tapedeck. Maar met bandverzadiging kan je ook heel mooi muziek een lofi tape gevoel meegeven. Klinkt ongeveer als je bandjes heel hard hebt opgenomen, een hele hoop dynamiek verdwijnt en je krijgt meer een sferische zompige brij (wat de meeste muzikanten juist willen vermijden)
Kraakjes(vinyl) en lofi effecten (2/4/6/8 bits) zitten in sommige multifx als bv in de behringer virtualizerPro.
Wat ikzelf welens doe is effecten over een sample heen gooien voor de juiste klank en balans. Daarna de actie undo-en. Dan reverse je je originele sample, gooit er dezelfde fx overheen (met de zelfde parameterwaarden) en je reversed je sample nogeens zodat ie weer voorwaarts gaat behalve je effecten. Dit werkt vooral leuk met delays over stemmen, vleugje chorus d'r bij. Je moet gewoon lekker experimenteren met de fx die je zelf hebt en de leuke onthouden.Lekker blijven freaken vooral!
Origineel geplaatst door AOR
Kan je hiermee ook een zuigend effect krijgen? Net als een omgekeerde piano? Als ik dingen wil reversen moet ik daar wel het een en ander voor doen, want binnen Reason zit deze functie niet.
Origineel geplaatst door Bas
Het licht er aan wat voor geluid je als basis pakt, maar meest al zuigt het wel![]()
![]()
En je kan met veel share/freewareware sample-editors al aardig wat doen.