Eerste track op dit forum

uh jij houdt van hoge geluiden? :)
klinkt helder, wel leuke sounds en melodieen, maar die hoge lead is mij iets te... verder zit er niet echt een duidelijke opbouw in, maar niets moet natuurlijk

Dit is gaaf. Dat kikkergeluidje van Jarre (tsja ik noem het kikkergeluidje).
Het lijkt wel heel veel op Kitaro hoor. Heel mooi gedaan. De afwisseling en de spanningsboog.

Maar wat had je naast de XV5080 nog meer gebruikt qua gear?
Dat koor vind ik wel heel mooi hoor. Wat komt dat ook daar uit. (zo ja welke expansion)

Trouwens de track clipt, vooral als de baslijn erin komt. Door dat clippen klinkt het hoog al scherp maar denk dat die bas qua EQ (of filter) ook wel wat hoog weggefilterd kan hebben want die klinkt ook een tikkie scherp. En hoe dan de mix dan zou klinken weet ik niet maar het midden en hoog zou evt ook wat nog kunnen gebruiken. Het mid is nogal dominant door die leads enzo, ik weet niet of dat er uitklapt als je het zachtjes op speakers hoort
Nou ja, wel erg met de loep gekeken maar wellicht interessante informatie.

Het stuk muziek is nauwelijks afgemixt of wat dan ook. Ik heb gewoon direct alles via mijn mengpaneel op de PC opgenomen, iets te hard waardoor t inderdaad wat clipt. Een bepaald bassdrumgeluid is ook heel erg aanwezig. Het enige wat ik verder gedaan heb ik is een compressorpreset gebruikt maar aangezien ik ook hier "out of my depth" ben was ik al blij dat het tevredenstellend klonk. Ik houd het eigenlijk nog steeds het liefst bij puur MIDI want met losee audio tracks werken en die in Cubase mixen heb ik bijna nooit gedaan.

Wat je trouwens kunt horen is: Virus C (bass, twinkles, lead synth - hoorbaar vanaf 02:04), XV-5080 (Minipop-samples, Mellotron choir, Mellotron flute), D-50 (synth - op de achtergrond), EX-5 (lead synth - die hele scherpe hoge vanaf 02:23).

Het Mellotron-koor komt zoals gezegd uit de Roland Vintage Synth Expansion Board.

Origineel geplaatst door Saskija
Het stuk muziek is nauwelijks afgemixt of wat dan ook. Ik heb gewoon direct alles via mijn mengpaneel op de PC opgenomen, iets te hard waardoor t inderdaad wat clipt. Een bepaald bassdrumgeluid is ook heel erg aanwezig. Het enige wat ik verder gedaan heb ik is een compressorpreset gebruikt maar aangezien ik ook hier "out of my depth" ben was ik al blij dat het tevredenstellend klonk. Ik houd het eigenlijk nog steeds het liefst bij puur MIDI want met losee audio tracks werken en die in Cubase mixen heb ik bijna nooit gedaan.

Het ligt er maar net aan welke doelstelling je met het nummer hebt. Voor een demo vind ik het echt al behoorlijk goed klinken hoor. Wat je misschien wel zou kunnen doen is per geluid opnemen en wegschrijven per wav file. Stel dat er ooit een gelegenheid zich aandoet dat iemand jouw muziek wil uitbrengen, dan hoef je alleen de losse spoortjes aan te leveren en kunnen ze het in een andere studio uitmixen. Wat de vorige schrijver al vermeldde over het clippen. Daar moet je inderdaad op letten. Beter een stuk te zacht dan te hard (over het 0 db punt). Ik had een zangeres ooit veel te hard opgenomen. Ik baalde achteraf, want het clipte op sommige punten. daar is dus ook niets meer aan te doen.
Tip: let ook op de geprogrammeerde geluiden en sla die ergens als back-up op. Of zijn het presets. Je krijgt veel complimenten over de gebruikte sounds, dus het zou zonde zijn als je over een poosje dat geluid zoekt en je de instelling niet meer weet.

Groet Erik

wow, dit is mooi! petje af :geslaagd: :)

had jezelf je al voorgesteld hier?

zo te horen heb je meer in je mars ;)

klinkt sfeervol. Erg Kitaro idd. EDIT: maar toch ook weer niet...
542 kps- ga ik ook maar es gebruiken:D Die hoge tonen schitteren!

;)

Laatst gewijzigd:
Crackers

Crackers

Ik vind het een beetje lijken op muziek uit b.v. een RPG oftewel; gamemuziek. Vat dat niet verkeerd op, want personen die gamemuziek maken, zijn ook volwaardige componisten hoor :D Maar het zou heel goed in e.o.a. spel passen. Kvind het ook best relaxed klinken, het enige commentaar is -inderdaad- het fluitje dat wat zachter kan. :okdan:

Joepie de poepie! de compositie klinkt erg oke en de sounds die je hebt gebruikt zijn heerlijk. alleen balanceer het nog wat uit allemaal(ook compositorisch). ik mis de diepte die ik wel gepast zou vinden hierin. die analoge sound is echt een genot om te horen maar ik vind de melodielijn wat onlogisch. maar begrijp me niet verkeerd: erg lekker...erg lekker. ik wil meer van je horen! :okdan:

Dit is beter, bijzonderder dan wat je meestal op dit forum hoort!! Je laat iedereen nu tenminste eens goed horen hoe mooi Mellotron geluiden kunnen worden gebruikt.

De (noem het maar ff) teramin achtige leadsound mag toch echt wel wat zachter... ik schrok me (net als iemand boven mij) ROT toen die in kwam zetten...en denk mijn buren ook ;) Maar voor de rest helemaal te gek!

die fluit is echt super !! Je moet ervan houden, ik vind het altid heerlijk, zo''n losgeslagen fluit, met een beetje (hoe heet dat ook alweer, portamento?)

Back