e-bay excuses

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

sin-r

Ingeburgerd
net voor de derde keer een goedkope aankoop op ebay niet zien doorgaan
was me in t verleden al 2 keer overkomen dat ik een synth of sampler vrij goedkoop had gewonnen
en 2 keer hebben de kopers me niks laten weten geen verzendkosten
meerdere mails gestuurd maar noppes
nu verzint er eentje tenminste een excuus

this must be a mistake by ebay: I endet the auction a few hours after I set it online, the synthesizer get a defect and i have to send it to a service station next time and if they can repair the wssr I will try to sell it again in ebay.

I`m so sorry, but I dont know what is happen with this auction, I get no email from ebay, that it was still online - ebay don`t show me any active article on my seller-homepage, sorry for that again...

haha
yeah right

nog iemand ervaringen hiermee

tja, hij/ zij wilt kennelijk geen dief van eigen portemonnee zijn.
op zich toch wel begrijpelijk, misschien formeel niet helemaal juist, maar is het zooo erg ?

Och doe het zo vaak. M'n juno 106 laten gaan voor 200 euro, ja hoor! Ben wel zo deftig om te zeggen dat het echt te weinig is, en meestal wilt de koper dan ook een waardige som neertellen.

Volgens mij is er sprake van een legale verkoopovereenkomst met de verkoper/ster en is Ebay een platform (waar zij een fee voor vragen/krijgen)
Je zou dit kunnen aankaarten bij Ebay maar deze gaan hier weinig aan doen (zij krijgen hun geld toch wel)

Ik zou als ik jou was even kijken of er meerdere klachten zijn over dit onderwerp en wat de uitkomst hiervan is.
Vervelend is het zeker.

Succes en laat ook even weten wat de uitkomst is.

Een prijs/aanbod/transactie op eBay is definitief. Jouw verkoper weet dat donders goed en speelt daarom de "hij is defect gebleken" kaart. Ik zou het keihard spelen als ik jou was. Dat houdt dus ook in, negatieve recentie.

dat kan inderdaad
andere optie is terugtrekken net voor het einde van de veiling....
wat doe je daar dan aan ?

ja t intrekken van veilingen gebeurt wel regelmatig
ik zou klacht kunnen indienen of negatieve recensie geven
t gaat om t principe
ze kunnen perfect een minimum prijs aangeven in ebay
ach ja zag de bui al hangen tuurlijk
maar idd tis een bindende deal
als je iets te duur vind en je koopt t ni word je volgens mij verwijdert

dan krijg je een waarschuwing , dat kan ook in dit soort situaties gebeuren.
maar ja, hoe belangrijk maken we het ?

Och doe het zo vaak. M'n juno 106 laten gaan voor 200 euro, ja hoor! Ben wel zo deftig om te zeggen dat het echt te weinig is, en meestal wilt de koper dan ook een waardige som neertellen.

Wait wut? De gebruikersovereenkomst van Ebay bepaalt dat een afgelopen veiling met een winnend bod een juridisch bindende overeenkomst is tussen partijen. Al gaat ie voor 1 euro, dan nog moet je gewoon voor die prijs leveren. Als ik een object voor een prijs X win zou ik knap pissed zijn als de verkoper vervolgens opnieuw over die prijs wil onderhandelen, ongeacht hoe laag of 'onrealistisch' het bedrag ook is. Daar is 't een veiling voor. Bovendien heb je een RESERVE mogelijkheid bij ebay die voorkomt dat ie voor te weinig weg gaat,. :Z

Wait wut? De gebruikersovereenkomst van Ebay bepaalt dat een afgelopen veiling met een winnend bod een juridisch bindende overeenkomst is tussen partijen. Al gaat ie voor 1 euro, dan nog moet je gewoon voor die prijs leveren. Als ik een object voor een prijs X win zou ik knap pissed zijn als de verkoper vervolgens opnieuw over die prijs wil onderhandelen, ongeacht hoe laag of 'onrealistisch' het bedrag ook is. Daar is 't een veiling voor. Bovendien heb je een RESERVE mogelijkheid bij ebay die voorkomt dat ie voor te weinig weg gaat,. :Z

Het internet is niet echt een plaats om juridisch te gaan wezen denk ik zo, ik negeer die regels ook gewoon compleet, alsof ze me bang gaan maken. Ik geef nu ook wel minimum bedragen aan. Ik geef ze ook niet de Paypal optie, want dan liggen ze al te betalen. Wil het altijd even bekijken, en heb liever even een woordje met de koper.

Dan kun je waarschijnlijk beter op marktplaats terecht. Dat is namelijk wel een advertentie site.

Het internet is niet echt een plaats om juridisch te gaan wezen denk ik zo, ik negeer die regels ook gewoon compleet, alsof ze me bang gaan maken.

Dit moet een geintje zijn. Toch...?

Ja! meer op marktplaats.. Het is de laatste tijd al zo mager qua leuk analoog spul..

Het internet is niet echt een plaats om juridisch te gaan wezen denk ik zo, ik negeer die regels ook gewoon compleet, alsof ze me bang gaan maken. Ik geef nu ook wel minimum bedragen aan. Ik geef ze ook niet de Paypal optie, want dan liggen ze al te betalen. Wil het altijd even bekijken, en heb liever even een woordje met de koper.

Dat vind ik geen sympathieke manier van handelen (buiten het feit dat je bij het plaatsen van een veiling op Ebay akkoord gaat met de gestelde voorwaarden en regels). Het idee van een veiling is dat het hoogste bod wint, wil je wat meer zekerheid over de prijs, dan vul je een reservebedrag in. Maar achteraf nog eens extra gaan onderhandelen vind ik echt niet kunnen, daar zijn advertentiesites voor. :(

Yep, dat soort praktijken maken eBay een rotplek om te kopen en te verkopen. Kopers die denken dat ze overal onderuit kunnen komen, verkopers die denken dat ze extra eisen kunnen stellen. Dat is niet het idee van een veiling, gebruik dan gewoon marktplaats.

This is getting a bit silly...

Yup, daarom dat het merendeel van mijn aanbiedingen lokaal worden afgehandeld. Probeer het zo veel mogelijk te vermijden. Paypal is ook niet pluis heb ik de indruk.

op marktplaats is het ook niet oke, maar wel gewoon gangbare praktijk.
zoals gezegd , "niemand" speelt dief van z'n eigen portemonnee , als het echt te weinig is.
een smoesje , voor de bestwil , is gauw gemaakt.
je kan je geld maar 1 keer uitgeven ( of ontvangen als je iets verkoopt ).
ook op marktplaats sta je vaker voor verrassingen
anderszijds, is het zooo erg?
het is toch ook part of the game
paardenhandel zo gezegd
tot het moment van de handklap ( en beiden zeggen done) is the bidding on

Dat is dan erg leuk van jou. Dus je wil wel alle voordelen van een veiling, maar als het dan eens nadelig uitdraait dan kan de gerechtigde koper jouw zak opblazen. Je weet op voorhand wat een veiling inhoudt en eBay biedt je nota bene zelfs de optie om te verkopen met reserve, aan een vaste prijs, of op basis van prijsvoorstellen. Er zijn mogelijkheden genoeg, dus bij tegenslag de calimero gaan uithangen gaat natuurlijk helemaal niet op. Jouw houding is een beetje zoals kop of munt doen voor wie het volgende rondje moet betalen, maar als je verliest was het maar om te lachen. Los van het feit dat je inderdaad tegen de wet handelt en daarop ook gestraft kan worden, is het gewoon een erg asociale en arrogante houding.

Maar on topic: ik heb zelf al heel wat aankopen gedaan op eBay en heb nog geen enkele twijfelende verkoper gehad die denkt dat de wet voor hem niet geldt en daar was af en toe wel een object bij dat flink onder de gebruikelijke prijs ging. Soms betaal ik dan weer iets meer dan het gemiddelde. You win some, you lose some. Wel heb ik al tweemaal een 'verborgen' gebrek gehad, maar uiteindelijk is het steeds goed gekomen.

kapot komt vaak voor
en ook heb ik wel vaker in zweet en tranen moeten zitten voor het wel dan niet ontvangen van een reeds betaald iets.
kijk da's natuurlijk wel van een andere orde
dat van die prijsvoorstellen heb ik trouwens nooit begrepen, dat even terzijde
die andere zaken zijn trouwens duurder om die te implementeren

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back