e-bay excuses

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Het internet is niet echt een plaats om juridisch te gaan wezen denk ik zo, ik negeer die regels ook gewoon compleet, alsof ze me bang gaan maken. Ik geef nu ook wel minimum bedragen aan. Ik geef ze ook niet de Paypal optie, want dan liggen ze al te betalen. Wil het altijd even bekijken, en heb liever even een woordje met de koper.

Het internet is niet de plek om juridisch te gaan doen? Ik geloof dat jouw opgegeven woonplaats een aardige indicatie is van wat je hier typt. Fijne vent. You is trollin?! :doei:

Bij marktplaats kan geen sprake zijn van een te laag 'bindend' bod. Iedereen is vrij om te bieden wat ie wil en de verkoper is vrij om een bod niet te accepteren. Er is geen sprake van een openbare veiling met een vaste eindtijd. Een eventueel minimum bod hoeft niet te worden geaccepteerd en een verkoper kan in de meeste omstandigheden zijn bod nog intrekken ook.

Bij Ebay is dat anders. Je gaat een formele overeenkomst aan die juridisch gewoon bindend is klaar. Ga je toch zitten kutviolen dan zal dat in de meeste gevallen resulteren in negatieve feedback en verder niks. Maar als een koper echt op zijn strepen gaat staan en je weet te vinden ben je gewoon de sjaak. Als betaling al heeft plaatsgevonden wordt t nog een stuk lastiger dus ik snap wel dat figuren zoals jij paypal niet zo fijn vinden alhoewel je altijd de betaling kunt weigeren natuurlijk. Wel zal ebay ongetwijfeld de pest in krijgen als men geconfronteerd wordt met je praktijken want een after-auction aangepaste prijs betekent ook dat veilingcommissies worden misgelopen. Deze praktijken zijn volgens de gebruikersvoorwaarden verboden.

Als je bij Christies ofzo een veiling laat uitvoeren hoef je dit soort dingen echt niet te flikken en ik ben van mening dat dat bij Ebay niet anders zou moeten zijn. Het systeem staat of valt met de simpele regels die er voor zijn opgesteld. Als je je daar niet aan wenst te houden moet je voortaan gewoon lekker gaan prutsen op marktplaats ofzo.

Wees dan wel zo slim om te werken met een openbare bieding of 'bieden vanaf' prijs. Bij een vaste/vraagprijs zou men formeel het standpunt in kunnen nemen dat de verkoper ook moet leveren als zijn vraagprijs geboden wordt, alhoewel dat in de praktijk waarschijnlijk door de marktplaatsvoorwaarden iets zal zijn afgezwakt.

Vooralsnog hoop ik niet dat ik ooit in een veiling met jou terecht komt want ik heb echt een gloeiende pleurishekel aan dit soort achterbakse veilingpraktijken. Wees gewoon vooraf duidelijk wat de voorwaarden en minimale prijs is die je wenst te hanteren of ga anders lekker iemand anders pesten met je bullshitaanbiedingen.

Ik vind ook niks op marktplaats of ebay tegenwoordig trouwens. Audiofanzine.fr is een goeie site, aanrader!

Bericht door een moderator:
Ik begrijp dat dit rustraties op kan wekken, maar houden we het rustig a.u.b.? Er kunnen namelijk nog steeds handige tips gegeven worden.

Audiofanzine.fr is een goeie site, aanrader!

volgens mij stond daar vaker een of andere spanjaard op en een fransman die veel verkopen.
weet niet , op de een of andere manier voelt ebay wel redelijk veilig aan.
als de koop eenmaal rond is, lukt het meestal ook wel ( min of meer )
bij die audiofanzine en sos etc heb ik altijd wat meer schroom. helemaal gebaseerd op vertrouwen, geen enkele bescherming tegen de echt grote oplichters.

maar de ervaringen ermee zijn wel oke begrijp ik ?

volgens mij stond daar vaker een of andere spanjaard op en een fransman die veel verkopen.
weet niet , op de een of andere manier voelt ebay wel redelijk veilig aan.
als de koop eenmaal rond is, lukt het meestal ook wel ( min of meer )
bij die audiofanzine en sos etc heb ik altijd wat meer schroom. helemaal gebaseerd op vertrouwen, geen enkele bescherming tegen de echt grote oplichters.

maar de ervaringen ermee zijn wel oke begrijp ik ?

Ik vraag ook altijd concrete vragen, vaak technische. En natuurlijk een foto van het item met een briefje met de naam op van de verkoper en die van mij ofzo. Dan heb je wat zekerheid. Ik vind er veel meer dan ebay of marktplaats. Ik heb ze wel snel door moet ik zeggen, maar ik ben er nooit eentje tegengekomen op die site, en ik koop er al vrij lang op regelmatige basis.

Die Nigerianen heb je wel snel bij de keel, zie ook veel Spanjaarden wat betreft oplichters, nooit op audiofanzine meegemaakt. De kans is er natuurlijk

Paypal is zeker niet pluis :smeris: (nee, niet zomaar een quote)

Ja ze hebben ooit eens mijn geld vastgehouden voor 4 maanden lang, het gingen er een stuk of 10 maanden worden geloof ik had ik niet de baas van de centrale weten aan te spreken. Een groot bedrag is dan weeral snel verdacht volgens hun. Natuurlijk is de truc om het geld zo lang mogelijk vast te houden zodat zij eraan verdienen.

Geloof dat een half jaar het maximale is...... wettelijk mag dit dus helemaal niet en er een rechtszaak van maken kost klauwen vol met geld en levert niets op.....
Maar goed ontopic:

Lynxx heeft wel de spijker keihard op zijn kop geslagen Quote: "Als je bij Christies ofzo een veiling laat uitvoeren hoef je dit soort dingen echt niet te flikken en ik ben van mening dat dat bij Ebay niet anders zou moeten zijn" en dit is het ook gewoon.

Ontduiking van wettelijke overeenkomsten is not done maar zoals ik al eerder schreef zal Ebay daar weinig aan doen imo. en net als het Paypal debacle zal dit soort dingen civielrechtelijk uitgevochten moeten worden wat veel kost en niets oplevert.

Maar aankaarten bij Ebay zou ik dit zeker en ook poot stijf houden als zo'n "sgolier" je te woord staat

Als je niet wilt dat je Juno voor 1 euro weggaat op eBay, moet je gewoon meebieden op een tweede account. Dat kan een account van je vriendin, echtgenoot, of kennis zijn. Officieel mag je zelf niet meer dan één account hebben. Je loopt het risico dat je de Juno aan jezelf verkoopt. Dat kost je alleen de verkooppremies. Maar je kunt hem dan opnieuw aanbieden met hoop op een groter bod.

kijk daar hebben we weer eens wat aan , bedankt voor de tip

Geloof dat een half jaar het maximale is...... wettelijk mag dit dus helemaal niet en er een rechtszaak van maken kost klauwen vol met geld en levert niets op.....
Maar goed ontopic:

Lynxx heeft wel de spijker keihard op zijn kop geslagen Quote: "Als je bij Christies ofzo een veiling laat uitvoeren hoef je dit soort dingen echt niet te flikken en ik ben van mening dat dat bij Ebay niet anders zou moeten zijn" en dit is het ook gewoon.

Ontduiking van wettelijke overeenkomsten is not done maar zoals ik al eerder schreef zal Ebay daar weinig aan doen imo. en net als het Paypal debacle zal dit soort dingen civielrechtelijk uitgevochten moeten worden wat veel kost en niets oplevert.

Maar aankaarten bij Ebay zou ik dit zeker en ook poot stijf houden als zo'n "sgolier" je te woord staat

Allemaal goed en wel, maar de koper ligt vaak zelf te sturen dat hij het te weinig vind. De fatsoenlijke kopers toch die weten wat de waarde is. Dus dan word er alsnog iets afgesproken buiten de overeenkomst. Heb ook nog geen enkele negatieve feedback, heb altijd alles mooi afgehandeld. Koper blij, verkoper blij, done.

http://feedback.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback2&userid=maxiem_123&ftab=AllFeedback

dat meebieden gebeurd wel vaker denk ik, als ik zie hoevaak hetzelfde object opnieuw aangeboden wordt na aanvankelijk hoge biedingen..

toch wel mooi dit biecht-topic :halleluja

Als je niet wilt dat je Juno voor 1 euro weggaat op eBay, moet je gewoon meebieden op een tweede account. Dat kan een account van je vriendin, echtgenoot, of kennis zijn. Officieel mag je zelf niet meer dan één account hebben. Je loopt het risico dat je de Juno aan jezelf verkoopt. Dat kost je alleen de verkooppremies. Maar je kunt hem dan opnieuw aanbieden met hoop op een groter bod.

Op die manier wil ik in ieder geval niet handelen. Misschien ben ik te naïef hoor, maar wat is er mis met je gewoon aan de spelregels houden en een minimum bedrag invullen? :?
Lijkt me minder gedoe en het is een stuk netter naar je kopers toe.

@FP, gewoon onthouden...je ziet nu snel genoeg wie het achter de ellebogen hebben hier.

Had 'n tijdje terug ook eens het winnende hoogste bod van jawel.. zegge "drie euro en negenenveertig cent" uitgebracht op een oud pentium 3 moederboard en nog wat zooi op ebay.de... was weinig interesse blijkbaar.. :D
Kreeg op mijn verzoek hoe te betalen, Iban of Paypal het excuus dat de charges te hoog waren.. en hij de transactie zou cancelen. :?
Toen maar aangeboden dat eventueel een kennis in Duitsland zou kunnen betalen..
Kreeg ik het bericht dat het ineens kapot was.. had ie een geschil geopend.. daar kon ik dan mee akkoord gaan of.... 'k was er al lang al klaar mee. :slotje:

Ondanks dat je een winnend bod hebt uitgebracht zijn er tal van redenen om onder (een te laag) bod uit te komen. 'k Weet ook niet of je dan eigenlijk negatieve feedback kan geven..
Heb het ook niet geprobeerd maar 'k had dan al wel kunnen voorspellen welke feedback er in return gegeven was....

Laatst gewijzigd:
Als je niet wil dat dingen voor te weinig verkocht worden moet je gewoon een standaard of een vanaf prijs hanteren.... als het te laag is (om zo kosten te drukken) moeten ze niet huillie huillie gaan doen.... als ze dan om wat voor reden de aankoop gaan tegenwerken is niet aleen heel erg zielig maar volgens mij ook nog eens niet geoorloofd ...... Verder het meebieden op je eigen spullen is het laagste van het laagste en komt aardig in de buurt van handelen met voorkennis imo.
Niet netjes en asociaal...... Gewoon zijn/haar verplichtingen nakomen (wordt de wereld een stuk vriendelijker op)

Als je niet wilt dat je Juno voor 1 euro weggaat op eBay, moet je gewoon meebieden op een tweede account.
Dat is natuurlijk ook illegaal. Voor deze praktijk zijn al mensen veroordeeld, compleet terecht overigens, net zoals voor het niet willen verkopen tegenover de uiteindelijke biedprijs. De kans dat je gepakt wordt is weliswaar klein, maar ze bestaat wel. Het verbaast mij eerlijk gezegd wel dat hier zo openlijk en zonder enige vorm van schroom over bedrieglijke praktijken gepraat wordt.

niets menselijk is ons vreemd kennelijk
met stip het meest katholieke topic op dit forum.
hoop wel dat alle mensen de nu zo luid hun veroordeling uitspreken , zich niet schuldig maken aan de een of andere vorm van huichelarij. maar da even terzijde.
misschien is koehandel trouwens een betere betiteling

het klopt natuurlijk niet, zoals ook eerder al was aangegeven, maar het gebeurd volop.
misschien goed om er dan ook maar eens gewoon over te brainstormen, leerzaam topic en dat bedoel ik dus niet persoonlijk

Misschien ben ik te naïef hoor, maar wat is er mis met je gewoon aan de spelregels houden en een minimum bedrag invullen? :?
Lijkt me minder gedoe en het is een stuk netter naar je kopers toe.

Bij een goedkoop artikel zijn de kosten van de minimumprijs-optie vaak hoger dan de waarde van het aangeboden product. Bij een product met een waarde van honderden euro's zou het de kosten wel waard zijn.
Maar dan is het goedkoper om het artikel aan te bieden tegen een vaste prijs, met de mogelijkheid tot een prijsvoorstel.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back