e-bay excuses

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Bij een goedkoop artikel zijn de kosten van de minimumprijs-optie vaak hoger dan de waarde van het aangeboden product. Bij een product met een waarde van honderden euro's zou het de kosten wel waard zijn.
Maar dan is het goedkoper om het artikel aan te bieden tegen een vaste prijs, met de mogelijkheid tot een prijsvoorstel.

Dan moet je het niet zo aanbieden of ergens anders verkopen lijkt me.

Kweenie. Ik vind EBay altijd een beetje eng ofzo. Misschien wel precies om dingen zoals dit. Maar dat gebeurt natuurlijk ook op marktplaats.

Raar verhaal. Bijna alle e-veilingen en payment providers hanteren een transactiefee die voor een groot deel gebaseerd is op een percentage van het veilingbedrag. Verkoop je iets heel kleins of goedkoops, dan liggen je transactiekosten dus ook automatisch lager.

http://www.fees.ebay.com/feeweb/feecalculator

- Bij een standaard synthveiling op ebay die eindigt op 100 dollar zit je op een totale fee van circa $11 of $13 met een reserve optie.

- Voor een item dat eindigt op 10 dollar zonder reserve bedragen de transactiekosten $1.65

- Voor een item van een euro zitten de totale kosten op zo'n $0.20 (indien lage transportkosten).

Paypal zal iets vergelijkbaars zijn maar die fee hangt vooral ook af van de gekozen betaalmethode.

Voor zover ik weet kost de minimumprijs-optie een vast bedrag en dat kan soms behoorlijk oplopen.
Ik heb het wel eens aangeklikt, maar van schrik meteen weer uitgeklikt. Dan zou ik bepaalde producten net zo goed cadeau kunnen geven aan de buren.

Elders aanbieden dan op eBay? Op Marktplaats is slechts 10% van de reacties serieus. Op eBay.de kun je aantallen draaien. Daar kijkt de hele wereld op en een bod is meteen een bindende verkoopovereenkomst. Ik woon vlak bij de Duitse grens, dus elke week even met een auto vol pakjes naar een Duits postkantoor gaan is geen enkel probleem. Is makkelijker dan uren thuis wachten totdat een Marktplaats-klant wel of niet komt opdagen.

wat een onzin weer...
volgens mij heb jij nog nooit iets via ebay verkocht.

:peukie:

Daar hebben we Baars weer... :Z 'Baarsen' is zowat een een werkwoord geworden voor het overal roepen van 'onzin'... ;) 'Wat een gebaars weer...'
Met een beoordeling van 6428 punten en 100% klantentevredenheid, ben ik geen leek op eBay-gebied.

waar haal je deze crap dan vandaan?

Voor zover ik weet kost de minimumprijs-optie een vast bedrag en dat kan soms behoorlijk oplopen.
Ik heb het wel eens aangeklikt, maar van schrik meteen weer uitgeklikt.

Het kan inmiddels veranderd zijn, net als de verkoopkosten bij een vaste prijs-aanbieding (was in het verleden meer dan 2 euro, maar nu slechts 30 cent). Maar ik heb in het verleden enorme prijzen gezien voor de minimumprijs-optie.
Ik gebruik het ook al een tijd niet meer, omdat als mijn handel voor 1 euro weggaat, ik nóg winst maak. ;)

Tenzij je een brommer maakt van je synth betaal je dus geen extra kosten voor deze optie :D
Tenzij dit bij Ebay Duitsland anders is....

goed hoor, maar om even kort door de bocht te gaan...

als jij wat minder van dit soort onzin plaatst, dan hoef je ook niet zoveel van dit soort reacties te ontvangen....
en dat is niet alleen van mij, heb ik zoondertussen alreeds gezien.

jij bent de enige persoon waarbij ik dit soort reacties plaats, dus het zou je te denken moeten geven.

Rubriek Weerstations? Bestaat die dan? :mega: Zet ik geen synth in hoor :D
In ieder geval is 8% commissie al duur zat :(

Alles staat gewoon "netjes" aangegeven (kosten)
Ebay is inderdaad een eng bedrijf (net als Paypal wat onder de zelfde firma valt)
Te groot, te machtig en veel te log, puur profit based zonder verantwoording te nemen.
Probleem is dat er (te) weinig andere opties zijn.
Fee kan hoog zijn voor dat wat zij bieden (een platform want meer is het niet) kosten bij veilinghuizen zijn echter veel hoger (als die vergelijking getrokken gaat worden) maar daar doen ze dan ook wel wat voor.
Ebay is voor mij een noodzakelijk kwaad, echter in sommige gevallen kan je returning customer zijn en loont het om afspraken te maken buiten het platform (dit is wel legaal)

Kleine opmerking..... vaak zie je juridische termen en wat wel en niet kan, soms zijn deze niet eens rechtsgeldig en gaat een bedrijf als Ebay/Paypal daar de mist in..... dus voor de topic starter... soms kan je nog wel je recht halen of Ebay verantwoording laten afleggen.

goed hoor, maar om even kort door de bocht te gaan...

als jij wat minder van dit soort onzin plaatst, dan hoef je ook niet zoveel van dit soort reacties te ontvangen....
en dat is niet alleen van mij, heb ik zoondertussen alreeds gezien.

jij bent de enige persoon waarbij ik dit soort reacties plaats, dus het zou je te denken moeten geven.

Ik plaats gewoon eerlijke ervaringen, die soms in het verleden liggen. Dan kan een ander vertellen dat het tegenwoordig veranderd is. Op jouw 'baarsige' reacties zit niemand te wachten, want je hebt telkens ongelijk. Waarom kunnen andere forummers wél gewoon antwoord geven en kom jij weer met een 'onzin' of 'crap'-reactie? Jouw doel is ook geen opbouwende discussie, maar het 'neerbaarsen' van een individu...
Ik kan best wel eens ergens fout zitten, maar daar is een forum voor, om elkaar op een positieve manier te corrigeren. Wat jij doet, is gewoon trollen. Waarvoor? Vrienden scoor je er niet mee. Wees nou gewoon eens een mens en reageer zoals je het tegen je kennis of vriend zou doen...

Ik plaats gewoon eerlijke ervaringen, die soms in het verleden liggen. Dan kan een ander vertellen dat het tegenwoordig veranderd is. Op jouw 'baarsige' reacties zit niemand te wachten, want je hebt telkens ongelijk. Waarom kunnen andere forummers wél gewoon antwoord geven en kom jij weer met een 'onzin' of 'crap'-reactie? Jouw doel is ook geen opbouwende discussie, maar het 'neerbaarsen' van een individu...
Ik kan best wel eens ergens fout zitten, maar daar is een forum voor, om elkaar op een positieve manier te corrigeren. Wat jij doet, is gewoon trollen. Waarvoor? Vrienden scoor je er niet mee. Wees nou gewoon eens een mens en reageer zoals je het tegen je kennis of vriend zou doen...

Jongens pak nog een biertje :mega: en ga slapen :z... vlieg elkaar niet in de haren met elke opmerking... ;) hou het gezellig :) 't is al weer veel te laat :D

Er was ook een regeling van de mods, heel speciaal in de forumwereld, dat Baars niet meer op mijn berichten mocht reageren en vice versa. Na een tijdje ga je denken dat een forumlid tot bezinning is gekomen en dat een normale communicatie mogelijk zou moeten zijn (ik gun iedereen het voordeel van de twijfel: de mens Baars zou vast iemand anders zijn dan de forummer Baars), maar het tegendeel is helaas nog steeds waar...

Maar goed..

Meer dan 6000 stuks postieve feedback
100% tevredenheid
Eerlijke ervaringen
...
En zelf mee gaan zitten bieden..

Kan ik in ieder geval niet met elkaar rijmen.

Kun je dat eens uitleggen?

Er was ook een regeling van de mods, heel speciaal in de forumwereld, dat Baars niet meer op mijn berichten mocht reageren en vice versa.

kijk , niet alleen ebay kent regels.
moet zeggen dat ik soms ook wel eens zo'n regeling zou wensen. is er ergens meer info over te vinden ?

tav de ebay fees: ja voor kleinere bedragen is het , vind ik, relatief duur om met allerlei toeters en bellen te adverteren. een minimumprijs echter is boven de 100 euro wel nodig. mho

Bericht door een moderator:
Ik had al een vermoeden een pagina terug...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back