Waar het best akoestisch schuim bevestigen in studio

bazzie

No pain no gain
Hoi iedereen ik zit met een vraag , ik vond hier niet veel informatie over op het internet,

Ik heb een studio van 5meter bij 3,5 aan de zijde van 5 meter helt het dak af naar boven

------------------------------------------------ (5meter zijde)

.................xxxxx (hier zit ik).................

Ik wou graag een optimale studiobeleving op vlak van audio
waar kan ik het best akoestisch schuim bevestigen, achter de monitors, ook op het plafond, onder mijn subwoofer enz?
Het is niet de bedoeling dat geheel de oppervlakte beschuimd wordt.. Graag de beste verhouding voor minimaal gebruik van schuim

Duidelijke voorstellng van zaken!

2 stukken links, en 1 stuk rechts, boven je hoofd ook wat en klaar ben je! :okdan:

Eerst, zet je boxen neer, zet je desk neer waar je gaat zitten op de stoel. pak een spiegel. overal waar jij je boxen ziet in de spiegel die aan de muur plaats (of plafond)moet je schuim aan de muur en grote vlakke oppervlakken waar bij sounds kunnen gaan weerkaatsen. Dit heeft niets met bass absorptie te maken. dat is iets heel anders.

Eerst, zet je boxen neer, zet je desk neer waar je gaat zitten op de stoel. pak een spiegel. overal waar jij je boxen ziet in de spiegel die aan de muur plaats (of plafond)moet je schuim aan de muur en grote vlakke oppervlakken waar bij sounds kunnen gaan weerkaatsen. Dit heeft niets met bass absorptie te maken. dat is iets heel anders.

precies :okdan:

Dank u mensen :okdan:.
Normaal komt er vandaag een doos met het schuim toe en kan ik lekker beginnen knutselen :mega:

pak een spiegel. overal waar jij je boxen ziet in de spiegel die aan de muur plaats (of plafond)moet je schuim aan de muur en grote vlakke oppervlakken waar bij sounds kunnen gaan weerkaatsen.

ff opnieuw.. waar plaats ik die spiegel? :?

de spiegel plaats je vlak tegen de muur, en verschuif je over je wand of plafond tot dat je de boxen ziet vanuit je stoel waar je afluistert. op die plek waar je je monitors ziet moet je schuim plaatsen. dit komt omdat daar de verschillen gaan optreden in tijd DUS sound.

je kan dat dus het beste doen met 2 personen, 1 die de spiegel schuift en 2 die kijkt wanneer die de box ziet. dit teken je af op de wand / plafond en zorg je dat daar de anti lineaire reflexi platen komen.

dus als je de linker box ziet aan de rechterkant moet daar ook een anti lineare reflexi plaat komen. je kan nog door gaan en een spiegel tegen het plafond houwen en aan de wand en als je dan EEN box in de spiegel van de spiegel ziet is dat dus ook reflexi. dit geld dus ook voor van achteren.

Laatst gewijzigd:
T begint met een frequency response van je kamer (das imo t allermoeilijkst). Als je weet waar de problemen zich bevinden kan je effectief gaan behandelen, meten is weten zeggen ze.

Heb je een frequency response van je kamer leeg ?

Met een klaanbeetje zoeken had je die spiegel truuk op youtube kunnen vinden:

Hier n flimpje

Good luck, foto en stukje muziek als resultaat zou leuk zijn :D

Back