Producer en Mastering Opleiding

MiDi G

Stamgast
Heeft er iemand ervaringen met het volgen van een Producer en of Mastering Opleiding in Nederland? Zelf werk ik met Logic en zou wel eens graag de puntjes op de i willen zetten. Dit natuurlijk bij een goede school.

Zelf kwam ik bijvoorbeeld www.djschoolnederland.nl tegen. Die hebben flink wat opleidingsmogelijkheden zoals advanced producing en mastering. De prijzen liegen er echter niet om dus is even een investering en ja dan wil je het wel in 1x goed doen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie tips

Het voordeel is wel dat je per module kunt inschrijven.
Dus ik zou zeggen probeer zo'n module en is het niets ben je hooguit 400-500 kwijt.
Is zonde, maar je zit niet meteen aan 1000den euro's vast die een volwaardige opleiding zal kosten (die dan ook enkele jaren zal duren misschien)

Ik heb er ook wel eens over gedacht om zoiets te doen, maar tot op heden nog geen prioriteit hieraan gegeven voor wat betreft mijn geldbesteding.

Paul

keep us posted wat/welke het gaat worden zou ik zeggen ;)

Ik ben jaloers op je, want nieuwe dingen leren is altijd leuk.
Zeker als dat op een gebied is dat je nog leuk vindt ook!

Paul

Blijft toch lastig kiezen ik wil er uiterlijk 600 voor uitgeven.
-djschoolnederland advanced produceren is 1 op 1 en kost 650 voor 8 uur, mastering 500 voor 4 uur
-sae 2300 euro is wat te duur
-pyntago electronic essentials 550 euro voor 18 uur en mastering 550 euro voor 18 uur, alleen ableton?
dit is in groepsverband
-music courses andy lee 35 euro (is dit wat?) en logic advanced voor 175
sound education 2400 euri is ook wat duur
-point blank online voor 395 pond met Mike Koglin spreekt me wel aan en djschoolnederland

Ik denk dat de goedkope opleidingen meer cursussen zijn en de duurdere echte opleidingen
Wil je echt je beroep ervan maken dan kiezen voor de duurdere. Met 2300 (per jaar neem ik aan) valt dat overigens nog wel mee. In ieder geval niet duurder dan een andere hbo/universitaire opleiding.

Is het voor de hobby dan pak je een cursusje mee.
Daar zal je allicht wat oppikken, maar is ook weer niet super diepgravend natuurlijk, want in 8 uur kun je maar beperkte stof aanbieden

Paul

mijn opinie: 'stay away from sae' heb daar 5 jaar geleden of zo iets gedaan en was duur en niet best, heb veel meer geleerd van onderzoek op internet en werken met ervaren mensen. overrated marketing machine die club.

Ik weet dat Soundeducation gewoon een beroepsopleiding is, met belastingvoordelen, geen cursusje, met profi docenten.
Check de website maar eens: http://www.soundeducation.nl/
Ook zijn die relatief het goedkoopste voor wat je ervoor terug krijgt.

Niks ten nadele van de SAE maar die is zeker 3x zo duur.

Maargoed, met 600 euro schiet het niet op.
Dan ben je op zoek naar een cursus, en niet naar een opleiding.
Dan kan je idd beter zelf aan de slag gaan, youtube alles kijken en thuis uren maken, dingen proberen.

Privélessen werken het beste Niel :).

Ik vind de prijs van SoundEducation eigenlijk nog best meevallen, zeker als je ook nog gebruik kan maken van belastingvoordeel en aftrek aanschaf apparatuur.

Ik vind de prijs van SoundEducation eigenlijk nog best meevallen, zeker als je ook nog gebruik kan maken van belastingvoordeel en aftrek aanschaf apparatuur.
geldt dat niet alleen als je beroepsmatig er mee bezig bent (kvk- en BTWnummer) ?

Blijft toch lastig kiezen ik wil er uiterlijk 600 voor uitgeven.
-djschoolnederland advanced produceren is 1 op 1 en kost 650 voor 8 uur, mastering 500 voor 4 uur
eur1150 :12 = eur95,84 p/u

-pyntago electronic essentials 550 euro voor 18 uur en mastering 550 euro voor 18 uur, alleen ableton?
dit is in groepsverband
1100 :36 = eur30,56 p/u

prijstechnisch is pyntago de goedkoopste en met de meeste lesuren....

ik zou bij allemaal navragen of er nog online ondersteuning na de cursus wordt geven en hoeveel uren dit zijn...

Sound education = 14 euro per uur. Check de website.

Aftrek studiekosten iets van 37% voor de laagste schijf. Hoe hoger de schijf, hoe meer aftrek. Ook als het nog niet je beroep is. staat ook bij "toekomstig beroep":
http://download.belastingdienst.nl/...andere_scholingsuitgaven_2012_ib2751t22fd.pdf

En hier staat ook iets: http://financieel.infonu.nl/belasting/89763-aftrek-studiekosten-2012-2013.html

Sound Education is 0% btw, ook als je ouder bent dan 18.
En 50% korting op software etc. Lees de website http://www.soundeducation.nl/

Laatst gewijzigd:
Back