Wat dien ik in mijn studio te hebben staan ?

Origineel geplaatst door fuse
Maar door de ene VA emulated analoog en de ander fake analoog te noemen kun je ook aangeven dat je de ene interessant vindt en de ander niet. Maar dat zou dan niet kloppen omdat je de AN200 nog nooit gehoord hebt (en er dus ook geen gefundeerde mening over kan hebben).

En dan vraag ik me ook wel eens af of meer mensen dit hebben en onterrecht synths als slecht afschilderen terwijl ze dat helemaal niet hoeven te zijn.

Fake analoog = analoog emulation

Het is toch fake analoog? was daar nu negatief in tis gewoon feit:confused:

Origineel geplaatst door Beno Maldeno
Wat dien ik in mijn studio te hebben staan:

Een boksbal

Indien je apparatuur vast loopt, en niks gesaved hebt kun je daarop je agressie kwijt

of je koopt een mpc, scheelt weer ruimte voor die boksbal die je dan niet nodig hebt.....

yamaha noemt zelf ergens zijn dx200 een soort "groovebox" eigenlijk.

(ik geloof in:

http://www.yamahasynth.com/pro/dx200/index.html

moet dat te vinden zijn)

mja, enkel extern te editen... ja en nee. je hebt toch ook al heel wat controle via
de knopjes? nee? maar de geluiden kun je slechts per compie editen of zo?
dus de werkelijke synthese is enkel per pc of zo? :confused:

in ieder geval lijkt het me mogelijk daar een compleet trakje mee te maken,
na nadere beschouwing :)

Origineel geplaatst door cloudman
yamaha noemt zelf ergens zijn dx200 een soort "groovebox" eigenlijk.

(ik geloof in:

http://www.yamahasynth.com/pro/dx200/index.html

moet dat te vinden zijn)

mja, enkel extern te editen... ja en nee. je hebt toch ook al heel wat controle via
de knopjes? nee? maar de geluiden kun je slechts per compie editen of zo?
dus de werkelijke synthese is enkel per pc of zo? :confused:

Je hebt zeker wel controle via de interface van de dx zelf. Alleen het uitgebreide programmeren kan alleen via de editor. Je kunt bv. van het frontpaneel van de dx niet bij de de envelopes van je operators komen en ook niet bij de ingebouwde eq. Wel kun je het algoritme kiezen en per operator de mate van fm instellen.

Origineel geplaatst door Hazes
Je hebt zeker wel controle via de interface van de dx zelf. Alleen het uitgebreide programmeren kan alleen via de editor. Je kunt bv. van het frontpaneel van de dx niet bij de de envelopes van je operators komen en ook niet bij de ingebouwde eq. Wel kun je het algoritme kiezen en per operator de mate van fm instellen.

Envelopes van je operators zijn wel HEEL belangrijk..
Ook zie ik vooral fake-analoog :duivels: controls op het front die de dx-7 niet heeft.
Ingebouwde EQ???? Niet op de mijne aligsinds.
"de mate van fm instellen"??

Origineel geplaatst door rvooh
Envelopes van je operators zijn wel HEEL belangrijk..
Ook zie ik vooral fake-analoog :duivels: controls op het front die de dx-7 niet heeft.
Ingebouwde EQ???? Niet op de mijne aligsinds.
"de mate van fm instellen"??

env zijn idd heel belangrijk. :P Fake analoog? bedoel je daarmee die cutoff en de resonance knop? Komt omdat de dx200 een paar extraatjes heeft tov de dx7 waaronder een extra filter (met keuze uit een aantal typen filter). EQ in de dx200 weet ik eigenlijk niet helemaal zeker meer (heb de mijne niet meer), maar ik weet wel zeker dat er naast die env nog een aantal functies zijn die je alleen via de editor kunt bereiken en meende mij te herinneren dat daar ook een eq bijzat. Voorts kun je geloof ik je fx of distortion wat uitgebreider programmeren en kun je je patches dacht ik zelfs een naam geven.
Met mate van FM bedoelde ik FM depht. :)

maar nu is mijn vraag; wat heb ik zoal nog meer nodig om
gewone basic stevige house / hardcore te kunnen maken?

Je eerste Tool: Je hersens en je Fantasie.....

Back