SOS oddity review

Een plug-in kan nooit beter zijn dan het origineel er van, als een plug-in beter zou zijn zou hij dus anders zijn dan het origineel en dus niet 100 % gelijk en daardoor automatisch slechter. Beter -> Slechter.
Een origineel kan alleen maar beter zijn dan een plug-in, een origineel is 100% wat het is, niet meer, niets minder. Precies goed en dus het beste.
Een plug-in is nooit 100 % een origineel en dus dus altijd minder goed. Hardware is dus beter.

Origineel geplaatst door dextah
Is mischien wel leuk .. een meeting om plugz met het echte werk te vergelijken .
En dan de DSF mening de wereld insturen .

hehe koel.....moeten we wel plugins nemen waarvan de meest recente reviews zeggen dat ze erg goed klinken..bv de creamware minimax en die creamware pro5 van john bowen.....moog modular van artura, oddity vs odessey, PPG wave van waldorf vs de echte ppg wave...... veel meer kan ik op het moment niet bedenken.... maar wat fuse zegt is ook weer waar..iedereen z'n voorkeur natuurlijk, en uiteindelijk gaat het om het plezier..de ene rijdt liever in een oldtimer, de andere in een hypercomfy gloednieuwe auto...... nix mis met verschillende voorkeuren.... laten we er ook maar gewoon over ophouden ;) :z

Origineel geplaatst door dextah
Ik weet het wel zeker .

pfff... wat een onzin zeg.
als je graag gelooft dat hardware beter is, dan koop je toch gewoon hardware. maar als SOS zegt dat software en hardware gelijk zijn in dit geval dan moet je de geschreven pers weer niet vertrouwen. als er had gestaan dat die ouwe bak beter klinkt dan had iedereen het natuurlijk wel geloofd en een 'haha kijk die software nou eens' reactie gegeven. het valt wel op dat softwarefanaten zoals ik minder snel op hun pik getrapt zijn als er in een review een hardwarebak hoog aangeprezen wordt.

mij maakt het persoonlijk echt geen ruk uit waar het geluid uit komt. ik kan begrijpen dat je zo'n grote stinkende bak aantrekkelijk vindt, maar ik heb zelf liever het gemak van software. en dan met argumenten aan komen zetten dat iedereen die dat vindt nog nooit een analoge bak heeft vastgehad... ik heb in het verleden menig analoge bak mogen misbruiken, maar ik heb nu noch de plaats, noch het geld, noch de zin in ongemak om zo'n lomp apparaat hier neer te zetten. als ik een flanger over een lead heen wil dan hoef ik niet per se achter vijf gloeiend hete kasten te kruipen.

software en hardware zijn gewoon gelijk. de een heeft wat meer charme omdat het tastbaar is en indrukwekkend groot, de ander omdat je gewoon dingen kan doen die in de echte wereld niet kunnen en het gebruikersgemak gewoon groter is wat betreft het toepassen in je setup.
maar echt waar, de uitspraak "zo'n echt apparaat in je huis is gewoon veel leuker" is voor mij gewoon niet van toepassing. als er uit het lijk van Lex Goudsmit een enorm retestrak geluid zou komen, dan zou ik Lex met kist en al in mijn huiskamer leggen.

ik weet de uitslag van de test al hoor :duivels:
maar ok de oddity is een hele goedkope makkelijke optie die zeker wel goed in de buurt zal komen begrijp me aub niet vekeerd

En nog iets :

Een analoge synth die je door effecten heen haalt bijvoorbeeld en dan bijvoorbeeld een analoge tafel in en met wat analoge compressie van een willekeurig beestje klinkt gewoon anders dan een mixdown van een zootje plug-ins.

Of je er van houdt is een tweede :)

Origineel geplaatst door cyan_circle
als er uit het lijk van Lex Goudsmit een enorm retestrak geluid zou komen, dan zou ik Lex met kist en al in mijn huiskamer leggen.

quote van de dag dan maar als afsluiter? ;)

Origineel geplaatst door dextron
Een plug-in kan nooit beter zijn dan het origineel er van, als een plug-in beter zou zijn zou hij dus anders zijn dan het origineel en dus niet 100 % gelijk en daardoor automatisch slechter.

dus anders is per definitie slechter? hahaha

Origineel geplaatst door olafmol
quote van de dag dan maar als afsluiter? ;)

he kut ik typ te langzaam... okee ik ben het ook zat, ik hou er mee op.

:luv:

pfff... wat een onzin zeg.
als je graag gelooft dat hardware beter is, dan koop je toch gewoon hardware. maar als SOS zegt dat software en hardware gelijk zijn in dit geval dan moet je de geschreven pers weer niet vertrouwen. als er had gestaan dat die ouwe bak beter klinkt dan had iedereen het natuurlijk wel geloofd en een 'haha kijk die software nou eens' reactie gegeven. het valt wel op dat softwarefanaten zoals ik minder snel op hun pik getrapt zijn als er in een review een hardwarebak hoog aangeprezen wordt.

ja die se1-x in de ppg plugin waren ook voor 98% gelijk
maar me dove buurman kan het verschil nog horen
ik geloof geen ruk van wat 1 persoon in 1 blad roept
alleen iemand met een oddity op ze pc zou me kennen overtuigen

dus anders is per definitie slechter? hahaha

In dit geval wel, als je een beter klinkende plug-in hebt van het origineel is er dus geen 100 % gelijkenis en het orgineel is altijd 100% goed dus beter. Logica.

Met nadenken kan je begrijpen wat ik zeg.

uiteindelijk telt wat er op plaat terecht komt............de sound

Persoonlijk:

Ik heb liever een lompe grote bak waar ik achter moet kruipen whatver,dan een soft die het klankspectrum nooit en te never haalt wat ik wil.
bovendien is het zo met soft dat straks iedereen hetzelfde gaat klinken,als dat al niet het geval is.
Een voordeel van soft is eigenlijk alleen dat het geen onderhoud vergt,je totall recall hebt,en een berg aan presets,waardoor je alleen maar een luie muziekant creeert in mijn opinie:)
Voor mij geld dat ik een stukje qualiteit wil geven,en qua klank is daar daar nog steeds een lompe dikke smerige vette leijke stinkende grote bak voor nodig.

maar ieder zijn ding

Origineel geplaatst door mono-poly
ik weet de uitslag van de test al hoor :duivels:
maar ok de oddity is een hele goedkope makkelijke optie die zeker wel goed in de buurt zal komen begrijp me aub niet vekeerd

ik zeg dat ie, op het syncen na, EXACT hetzelfde klinkt..en ik heb Gordon Reid van de SOS en Mike Overacker (www.arpodyssey.com) als mijn witnesses ... nou is het up to you om het tegendeel te bewijzen, maar wel met goede argumenten ;) ... referenties van ervaren odessey gebruikers/eigenaren zijn ook voldoende ;)

mike zegt:

"I have been fortunate enough to use the Oddity and it is Incredible. I am the host of the ARP Odyssey Resource page, and I have A/B'ed the Oddity against my 2813 Odyssey. The Oddity is extremely similar to my 2813. My 2813 sounds a bit different, but I attribute most of that to the fact that my 2813 has the 4035 filter in it. The Oddity uses my patches, is MIDI controllable, and I love it. I can't leave it alone. I can tell you one thing. I play my Odyssey less since I got this software. I get the sounds I need and love, and control it on the fly from the recording software. No warm up time... no stuck notes... no fluctuations.... just pure, sweet Odyssey.

If you love the Odyssey, or were thinking of getting one, I recommend that you try the Oddity.

Mike"

Laatst gewijzigd:
In dit geval wel, als je een beter klinkende plug-in hebt van het origineel is er dus geen 100 % gelijkenis en het orgineel is altijd 100% goed dus beter. Logica.

Haha mijn ody klinkt beter als een originele ody, dus is hij slechter?
Klinkt goed.:biertje: en nu weer naar buiten.:mexico:

Origineel geplaatst door dextron

Met nadenken kan je begrijpen wat ik zeg.

ze kunnen ook even goed zijn.... en tegelijkertijd ook anders..... ook logica :)

Origineel geplaatst door olafmol
ze kunnen ook even goed zijn.... en tegelijkertijd ook anders..... ook logica :)

Is ook helemaal waar wat jij zegt :)

btw,ik twijfel echt aan de objectieve mening van zo'n reviewer..

in een blad lang geleden werd de pro52 vergeleken met een echte prophet.
het zou nagenoeg identiek klinken..
dan denk ik .....hoeveel betaald native instrument ervoor om dat te zeggen?
zelfs met een kurk in je oren kon je horen dat er veel te veel verschil in zat.
Laat ik het anders zeggen,de pro 52 lijkt totaal niet op een pro 5 qua klank,alleen de layout..ze hadden hem beter kunnen vergelijken met een clavia.

En dan nog het feit,soms denk ik echt dat mensen gaan roepen dat soft beter is en net zo echt,vanwege het feit dat ze de bakken niet aan kunnen komen..uit een soort van frustratie.
Soft is voor iedereen toegangkelijk
(ik hoop niet dat ik iemand aanval)
Er is ook leuke soft:D...editors,grainsynts,fx,noem maar op....maar gaan vergelijken met oude bakken,laat ze rusten

dat probeer ik al heel de tread uit te leggen :)

ze moeten gewoon stoppen met iedereen voor de gek te houden
en gewoon niet meer zogenaamd synthesizers na te maken
en gewoon alleen "nieuwe" meuk te maken

Waar ik overigens aan toe wil voegen dat een plug-in die geen origineel heeft om te imiteren geen last heeft van het goed of beter verhaal. En dus in principe in zijn eentje op het podium staat, maar die kan dan leuk concurreren tegen alle andere soorten van plug-ins.

edit : ik geloof dat ik te ver offtopic raak. Ik ben ook wel benieuwd om beide eens te horen in ieder geval.

edit 2: Ik ben ook wel nieuwschierig naar het volgende, het is toch vreemd dat er maar 1 imitatie plug-in per analoge synth uitkomt. Ik ben benieuwd als verschillende bedrijven de zelfde analoge bakken als uitgangspunt namen, dan konden we klank van de verschillende plug-ins eens vergelijken. Ik bedoel, er is niet nog een plug-in van voorgenoemden.

En dan nog het feit,soms denk ik echt dat mensen gaan roepen dat soft beter is en net zo echt,vanwege het feit dat ze de bakken niet aan kunnen komen..uit een soort van frustratie.
Soft is voor iedereen toegangkelijk
(ik hoop niet dat ik iemand aanval)
Er is ook leuke soft:D...editors,grainsynts,fx,noem maar op....maar gaan vergelijken met oude bakken,laat ze rusten [/B]

ik wou het niet zeggen omdat ik anders opgehangen zou worden aan de boom op heet mooie forum

Back