SOS oddity review

Origineel geplaatst door cyan_circle
pfff... wat een onzin zeg.

Even beter lezen mijnheer .
Ik zeg niet dat het beter is . Ik zeg dat het anders klinkt !
En dat is echt geen onzin .
En als je goed leest zie ja dat ik de Oditty heb gekocht al een maandje of wat terug .. Ik ben dus geen hardware fanaat en heb ook geen vooroordelen over software .
Ik gebruik alle twee . Al gaat mijn voorkeur uit naar echt .

hmm ik vindt hem leuk! na aanleiding van deze thread heb ik hem ff gedownload en mijn arp avatar ff van zolder gehaald:)

ik vind dat mijn arp(de hardware bak dus) een stukje ruiger is dan de oddity de oddity is wat cleaner.
verder vindt ik het een hele goede cloon.

maar ja het is wel al weer de zoveelste cloon, ik hoop dat alle bakken nu eindelijk een keer zijn nagemaakt en dat er nu is echt vette nieuwe dingen gaan maken

Origineel geplaatst door Shivah
En dan nog het feit,soms denk ik echt dat mensen gaan roepen dat soft beter is en net zo echt,vanwege het feit dat ze de bakken niet aan kunnen komen..uit een soort van frustratie.
Soft is voor iedereen toegangkelijk
(ik hoop niet dat ik iemand aanval)
Er is ook leuke soft:D...editors,grainsynts,fx,noem maar op....maar gaan vergelijken met oude bakken,laat ze rusten

nou als je de gearlists hier op het forum voorbij ziet komen lijkt me dat de meeste mensen hier prima zo'n apparaat kunnen aanschaffen als ze dat zouden willen....ik in ieder geval wel, maar ik hoef niet zo nodig,beetje zelfde argumenten als cyan..ik ben een sloddervos en lui, als ik elke keer allemaal kabels moet trekken maak ik nooit muziek.....

toekomst visie...

geen voetbal rellen meer,maar soft en hardware hooligans die elkaar te lijf gaan met ongeregistreerde software pakketten
en pro5's,moogs,en arps..

goh wat zul je dan blij zijn dat je een hardware bak hebt:D

Kijk nou maar uit, die gebrande CD's kunnen ook behoorlijk scherp zijn.

goh wat zul je dan blij zijn dat je een hardware bak hebt

ha, ik heb nog een rhodes van een kilo of 80, die zal aankomen!;)

Origineel geplaatst door mono-poly
ze moeten gewoon stoppen met iedereen voor de gek te houden
en gewoon niet meer zogenaamd synthesizers na te maken
en gewoon alleen "nieuwe" meuk te maken

hier ben ik het dan wel mee eens.
ik hoef geen kloon die net zo hard kraakt ofzo. met software kan je dingen doen die hardware niet kan, dus waarom blijven ze die dingen nabouwen.
wel een vet ding hoor trouwens, die oddity (en de oddyssey ook), was ik helemaal vergeten te zeggen.

AAARGGG, mijn hoofd gaat ontploffen van dit gezeur. Ik vind dat Shivah en Dexter het belangrijkste aansnijden. Het gaat erom wat op plaat komt en hoe dat klinkt! Proces is ondergeschikt aan eindresultaat!

Oja, nog een snode stelling:

Ik denk ook dat sommige groot-hardware-bezitters aardig gefrustreerd raken dat goedkope stukjes software hun dure collecters items langzamerhand obsolete maken. Voor verzamelaars is dat geen punt, maar muzikanten die gewoon tracks willen maken zullen een steeds meer naar soft gaan.

Origineel geplaatst door Nolet
AAARGGG, mijn hoofd gaat ontploffen van dit gezeur. Ik vind dat Shivah en Dexter het belangrijkste aansnijden. Het gaat erom wat op plaat komt en hoe dat klinkt! Proces is ondergeschikt aan eindresultaat!

Ik denk ook dat sommige groot-hardware-bezitters aardig gefrustreerd raken dat goedkope stukjes software hun dure collecters items langzamerhand obsolete maken. Voor verzamelaars is dat geen punt, maar muzikanten die gewoon tracks willen maken zullen een steeds meer naar soft gaan.

sja muziekanten willen brave sounds en geen ruige sounds he
en dat je hoofd bijna ontploft kan ik zien aan je avatar heel die achtergrond kleurt helemaal man pas maar op !

Origineel geplaatst door Nolet

Daar heb je helemaal gelijk in,maar juist dan is het interesant om hardware te hebben,dan onderscheid je jezelf in iedergeval qua sound.

Een eigen stijl is ook belangrijk:D,dat kan door je manier van mixen ,door je manier van componeren en arrangeren,maar zeker door je sound:)

Braaf, ruig....tsja dat maak jij ervan. Als mensen alleen brave sounds uit software halen dan zijn het slechte synthprogrammeurs. Dan is het geen slechte software. Uit de meeste simpele software (audiomulch enzo) kan je mega ruige ranzige dingen halen. Maar ja...het wordt weer een welles-nietes discussie.

't was ook maar een snode stelling. Net als die ene over de frustratie van software eigenaars en hun latente behoefte naar hardware.

nolet ik zeg niet dat het een slechte plugin is
maar zoals edp heeft ondervonden met ze avatar is een echte gewoon wat ruiger
ik denk dat je met nieuwe hardware nog geen eens een echte minimoog of odyssey exact kan klonen
dus met software zal dan denk ik wel het zelfde gelden
ze hadden de link naar arp gewoon nooit moeten leggen

Hier gaan we nooit uitkomen :D

Gelukkig weet 99% van het luisterend publiek niet wat een ARP of Moog is, dus waar maken we ons druk om.
Meer muziek moet er komen, minder gelul! Ahum....

okay, misschien trek ik het verder offtopic, maar is er een hardware synth die Crusher-X kan toppen?
Dit is een leuk synthese pakketje wat ook aanstuurbaar is via midi enzo.

iemand?

-C-

Origineel geplaatst door C738
okay, misschien trek ik het verder offtopic, maar is er een hardware synth die Crusher-X kan toppen?
Dit is een leuk synthese pakketje wat ook aanstuurbaar is via midi enzo.

iemand?

-C-

de roland v-synth? volgens mij kan je daar wel behoorlijk wild doen toch met realtime sample manipulaties?
en kyma, telt die ook als hardware synth?

Gelukkig weet 99% van het luisterend publiek niet wat een ARP of Moog is, dus waar maken we ons druk om.

99% zegt 'fluit' tegen alles wat ook maar een beetje hoog klinkt...

Ik heb een keer een serieus gesprek gehad op een Acid feest (dat is al een prestatie). Die iemand waarmee ik praatte zei dat de 303 echt een kutbak was en helemaal niet vet en zo klonkt. Ik snapte het niet. Ik doorvragen. "Ja en die drumgeluiden in dat ding zijn ook ruk!" zei ie. Oh....MC303...lachen was dat!

Sh#t tijdens de installatie van oditty liep mijn 'hardware' weer eens vast ! denk dat ik snel maar weer even een snellere cpu / moederbord ga kopen om dit probleem te kunnen ontzien in de toekomst . :duivels:
ok is een beetje flauw en heeft niets met het verschil in klank tussen de soft en hard ody's te maken
( vraag me trouwens af of ook niet alle geluidskaarten wat verschillen van elkaar ? ).

Ben voor behalve cubase/rebirth en wat andere zaken die niks met muziek te maken hebben , echt een een computerleek en kocht enige tijd geleden een ody ( ding is zowel cosmethisch/ klank fantastisch !).

Rebirth kocht ik meteen nadat ie uit was en ik heb de uprgade ook gekocht alleen omdat ik simpelweg het geld niet had voor een echte en het wel een mooi programma vond. Toch wist ik het moment dat ik rebirth aanzette dat er een tb moest komen , alleen al omdat er tussen mij en muziek progjes geen magic zit.

Toen ik het verschil in geluid hoorde schrok ik me lam, terwijl ik in praktisch alle recenties die ik las, rebirth veruit het meest in de buurt zou komen van het origineel , ben trouwens ook van mening dat dat zo is . Maar een tb klinkt ANDERS .
Zoals eerder gezegd klinken ook alle arps verschillend en zijn alle soft- synth's klonen van elkaar .
Dan zijn we er in principe wel uit , denk ik.
Besides that : als iem. zegt dat iets voor 98 % in de buurt komt van het origineel , dan komt dat voor mij hetzelfde over als : het is het bijna wel maar net niet ! eigen schuld , niet naapen!
Verder alle respect voor oddity en rebirth want in goede handen zijn beiden, klappers van softsynths, ongetwijfeld.

das mijn mening ( en lang stuk tekst ).

Back