Sh#t tijdens de installatie van oditty liep mijn 'hardware' weer eens vast ! denk dat ik snel maar weer even een snellere cpu / moederbord ga kopen om dit probleem te kunnen ontzien in de toekomst .
ok is een beetje flauw en heeft niets met het verschil in klank tussen de soft en hard ody's te maken
( vraag me trouwens af of ook niet alle geluidskaarten wat verschillen van elkaar ? ).
Ben voor behalve cubase/rebirth en wat andere zaken die niks met muziek te maken hebben , echt een een computerleek en kocht enige tijd geleden een ody ( ding is zowel cosmethisch/ klank fantastisch !).
Rebirth kocht ik meteen nadat ie uit was en ik heb de uprgade ook gekocht alleen omdat ik simpelweg het geld niet had voor een echte en het wel een mooi programma vond. Toch wist ik het moment dat ik rebirth aanzette dat er een tb moest komen , alleen al omdat er tussen mij en muziek progjes geen magic zit.
Toen ik het verschil in geluid hoorde schrok ik me lam, terwijl ik in praktisch alle recenties die ik las, rebirth veruit het meest in de buurt zou komen van het origineel , ben trouwens ook van mening dat dat zo is . Maar een tb klinkt ANDERS .
Zoals eerder gezegd klinken ook alle arps verschillend en zijn alle soft- synth's klonen van elkaar .
Dan zijn we er in principe wel uit , denk ik.
Besides that : als iem. zegt dat iets voor 98 % in de buurt komt van het origineel , dan komt dat voor mij hetzelfde over als : het is het bijna wel maar net niet ! eigen schuld , niet naapen!
Verder alle respect voor oddity en rebirth want in goede handen zijn beiden, klappers van softsynths, ongetwijfeld.
das mijn mening ( en lang stuk tekst ).