Origineel geplaatst door mono-poly
ik heb dat niet gedaan
maar me ervaring leerd dat het gewoon aangedikt word (verkoop praat)
ik heb wel is een midimoog (van mij) naast een se1-x (van tom thomas) gehad
en er was wel duidelijk verschil te horen de moog pompte vanzelf al meer dan de se1-x die had voor ballen naar ons idee toch wat compressie etc nodig
en ik heb toch wel is gelezen dat ome bob beweerd had dat die se1-x gewoon exacte copy van de minimoog was
ik denk dat ik met mijn arp zowiezo een moeilijk vergelijk kan doen omdat die een moog ladderfilter heeft
en sja overtuigd ben ik niet zo snel hoor en het zal best wel een goede softsynth zijn die goed in de buurt komt
ze gaan toch niet op hun site zetten dat die synth voor 80% overeenkomt met de echte?
zo verkoop je niks hoor
ahum, het komt uit een SOS review, niet van hun eigen site...... wanneer werd die SE-1x ook alweer voor het eerst gemaakt? dat was volgens mij een aantal jaren geleden, ontwikkelingen gaan verder etc.
leuke quote uit de review:
"To paraphrase something i wrote recently when i compared the Moog Voyager to the Minimoog, there are yobs on the net who state that the Oddity sounds 'nothing like a real Odyssey'. Again, i don't have a clue what they're talking about and, again, neither do they. I ran the Oddity under DP 2.7 next to my near-mint Model 2811 Odyssey, and within moments it was clear that, with the exception of one inconsistency, one control limitation and a few minor differences that are no more significant than the variations between revisions of the original, the Oddity sounds like an Odyssey. In fact, the similarities are at times astounding, wether you're inspecting single oscillators across seven octaves in an analytical way, or creating and playing complex patches." enzovoort enzoverder...
die incosistentie is dus dat de 'sync on' niet helemaal exact op pitch locked, maar een beetje een chorus-effect geeft....ik neem aan dat dit in een update gefixed wordt.....
maargoed, ik geloof eerder iemand die de hardware naast de software heeft vergeleken, en jarenlange ervaring met de hardware heeft, dan iemand die ooit een Se-1X met een minimoog heeft vergeleken, en vervolgens nav de marketing-praat van SE (want ik geloof niet dat er ooit een review in de SOS was waarin werd gezegd dat de SE-1x precies als een mini klonk) vervolgens voor alle "clones", danwel hardware of software, gaat concluderen dat ze toch niet echt in de buurt komen qua klank, zonder ook maar zelf vergeleken te hebben. Verder goede vrienden natuurlijk
Olaf