Sequential Sixtrak probleem alles op 0

smackos

Gepokt en gemazeld
Heyo

Ik heb onlangs een mooie Sequential Sixtrak synthesizer gekocht, hij deed het prima voor een paar daagjes tot dat er plots geen geluid meer uit kwam, nou zijn alle patches leeg en parameters staan op 0.

Das op zich niet zo erg maar als ik een sound ga proggen blijft alles in de lage regionen en niet in tune, totaal niet in tune alleen lage drones eigenlijk...(en volgens mij was die al een beetje uit tune aan het raken voordat die dit probleem kreeg...en ja ik weet hoe je een sixtrak programmeert)

Is dit een lege batterij? Of een ander probleem?

Heb ik wel eens gehad met een Poly800, alles op 0. Inderdaad de batterij. Maar die was wel te proggen met de stekker erin. Als je er ook geen basic /init patch uitkrijgt zal er nog wel wat aan de hand zijn . Voeding? Voeding en batterij?

ik denk wel dat het de batterij is.
en zodra je er een nieuwe ingezet hebt, dan moet je nog even wat dingen doen om het ding weer helemaal 100% te krijgen.
hij slaat namelijk zijn tune tables ook op in het geheugen.
ik moet even zoeken, wordt vervolgt.

ow ja, er gaat een lithium batterij in, 3.6 volt, nogal een grote.

:koffie:

Ok check & thanks voor de suggesties/links, staan die dingen om de tunetables goed te krijgen in de manual/service manual?

gelukt?

Mocht je opzoek zijn naar de factory-presets, zodat je die via sysex erin kan blazen dan heb ik die wel ergens voor je staan. Kan die file je wel mailen mocht je daar behoefte aan hebben.

succes!

Yep, batterij en tuning procedure doorlopen. Blijkbaar worden de tuning tables van de VCO's weer digitaal opgeslagen.

nou, gestemd, factory patches staan erin.

en nu hopen dat het goed blijft.

Yep, batterij en tuning procedure doorlopen. Blijkbaar worden de tuning tables van de VCO's weer digitaal opgeslagen.

wat ik al zei, de tuning tables worden digitaal opgeslagen in het geheugen.

Ik zou het wel interessant vinden als er een keer een CPU update komt voor de Six golfje Trak, ik moet zeggen dat de AKAI versie best wel een stuk strakker klinkt meteen met iets snellere envelopes. En hij heeft theoretisch natuurlijk 99 mogelijke parameters, je kunt echt oneindig dingen blijven bedenken zoals LFO delay, tweede LFO, velocity, aftertouch, pedal, PWM envelope, VCA LFO.

Dan ook nog de sequencer die je natuurlijk naar JX-3P niveau of beter zou kunnen tillen. Monstersynth!

wat ik al zei, de tuning tables worden digitaal opgeslagen in het geheugen.

Koffie, het laatste wat de economie nog overeind houdt :koffie:

Laatst gewijzigd:
Nog steeds prima :okdan: gister de hele dag mee gespeeld wat een mooie bak instant duistere Season of the Witch John Carpenter synthesizers met middeleeuwse touch, heb een hoop Six Trak mp3 demo's op mijn site gezet http://www.legowelt.com :koffie:

sixtrak2000.jpg

Leuk om een Lego-demo te horen van een bak die ik van binnen en buiten ken. Welke effecten heb je gebruikt?

Back