Nieuw Boards of Canada album - Tomorrows Harvest

Doe dan maar 'bezorg uwen dochter naar de enorme prijsverlaging'

gezien de vele reünies de afgelopen jaren zou het me niets verbazen, maar ik hoop het eigenlijk niet, want het valt toch (altijd) zwaar tegen (maw geef mij maar een reüniet)
Slowdive EP blijft trouwens toch wel de beste release die ze hebben

Dat risico is inderdaad groot, maar toch.. reunie van dinosaur jr was / is echt briljant (hun nieuwe platen meten zich moeiteloos met het oudere werk), my bloody valentine doet het ook ZEER goed momenteel (zowel live als op plaat)..

aan de andere kant: volgens mij willen ze geen reunie omdat het muzikaal niets nieuws gaat brengen en ze allemaal andere projecten hebben.. dus ik moet het doen met de vinyltjes. helaas ben ik NET ff iets te jong om ze nog live gezien te kunnen hebben.. (volgens mij gingen ze in 94 uit elkaar: in 95 mocht ik voor het eerst naar concerten van mn ouders hehe ;)

..helaas ben ik NET ff iets te jong om ze nog live gezien te kunnen hebben...
hebben we het over slowdive, boc of mbv?
94 uit elkaar
slowdive dus; ik heb ze voor het eerst in Deventer in het burgerweeshuis of was het in Apeldoorn 'gezien'.... Inderdaad Apeldoorn was het (22/02/1992): http://www.setlist.fm/setlist/slowdive/1992/gigant-apeldoorn-netherlands-13d1d92d.html

6, was je er ook bij toen?

Was ook mijn eerste concert ever denk ik (tweede was geloof ik mbv + curve in de paradiso). Ik heb slowdive nog een keer gezien een jaar of twee later in de paradiso als onderdeel van een soort van festival (met blur en ik geloof ook de levellers), maar dat is niet echt een geschikte setting voor z'n soort band...

anyway, terug naar boc; iemand die ze al eens live heeft 'gezien'?

Spelen ze uberhaupt wel eens live?

volgens mij heel sporadisch.. maar dan wel met een hele berg hardware (ik heb er iig fotos van voorbij zien komen)..

mbv spelen binnenkort een paar shows in NL =)

en ik bedoelde idd dat ik NET te jong was voor slowdive (en ride en lush en chapterhouse en radio dept en jesus & the marychain en the boo radleys en swervedriver en drop nineteens en cocteau twins en bowery electric en spacemen 3 en nou ik kan nog wel ff doorgaan hehe ;) )

fokkin vet.

laat de trolls hier maar lullen.

ik vind em heel goed. beter dan de laatste.

volgens mij heel sporadisch.. maar dan wel met een hele berg hardware (ik heb er iig fotos van voorbij zien komen)..
maar of ze echt live spelen....

mbv spelen binnenkort een paar shows in NL =)
ik was al blij dat ze de laatste show verplaats hebben naar september, want ik was op vakantie en ik wil ze wel graag zien... x jaar geleden in Eindhoven was ook een goede (en heftige) 'ervaring'

...drop nineteens...
grappig dat je die ook noemt, want die hoor je niet vaak in het standaard lijstje (dat normaliter alleen uit UK schoenkijkers bestaat)

Wat een waanzinnig diep en inspirerend album!
Alles lijkt opgenomen te zijn met een analoge recorder waarvan de tapespeed continu varieert.
Neem nou die duistere lead in White Cyclosa vanaf 0:37; die zweving .... man man man

Ik vind Tomorrow's Harvest ook heel vet. Heerlijke arpeggio in Reach for the Dead. Cold Earth heeft alles wat BoC gaaf maakt: vette sfeervolle synthlijnen, dikke, afwisselende beats en vage stemsamples. Het is allemaal wat minder gefreakt en meer toegankelijk dan Geogaddi & Music has the right to Children, maar de sfeer en sound staat nog steeds. :)

Ben dol op MBV, wellicht mijn favoriete band ooit, maar zie de link niet helemaal. Vind dit maar coffeeshop-muziek. Maar dat vond ik altijd al een beetje van BoC...

Mbv is zoiezo de beste band ooit :). Maar boc is ook best te pruimen als je door de cheasy beats heen kan luisteren af en toe wel dreampop shoegaze achtige structuren texturen. Vind ik

Ik vind Tomorrow's Harvest ook heel vet. Heerlijke arpeggio in Reach for the Dead. Cold Earth heeft alles wat BoC gaaf maakt: vette sfeervolle synthlijnen, dikke, afwisselende beats en vage stemsamples. Het is allemaal wat minder gefreakt en meer toegankelijk dan Geogaddi & Music has the right to Children, maar de sfeer en sound staat nog steeds. :)

ook weer veel vant zelfde
astgoed was waarom veranderuh..boc altyd fyn..:halleluja

Back