the why project - alael

CoolRunning

She's lost control again
Heb de laatste tijd weinig muziek laten horen (druk druk druk enz.), dus maar even een voorproefje van iets waar ik momenteel mee bezig ben. Vind zelf wel dat het ergens op begint te lijken, feedback is welkom!

Mvg.

CoolRunning

terecht, dat je dat vindt, kvindet ook wel goe eigenlijk, sounds zijn allemaal in balans, aangenaam om naar te luisteren.

Misschien laatste deel in de compositie wat meer variatie?

Bedankt! Ik ben het geheel met je eens over het laatste gedeelte, dus daar gaan we aan werken.

Mvg.

CoolRunning

"This shapping up nicely man you have to fishish it" :-)

Deze is nu af. Niet zo heel veel veranderd, maar ik denk net genoeg.
Hoop dat jullie er plezier aan beleven :okdan:

https://soundcloud.com/thewhyproject/aalael

Mvg.

CoolRunning

leuke plaat maar hij begint wel érg zacht..

Shhh! Da's een truuk, jij zet em harder en dan klinkt de rest nog beter :D
Just kidding, je hebt wel gelijk hoor, maar het probleem is dat ik het geluid in het begin niet luid wil. Als de track op een album komt zal niet zo'n probleem zijn, maar als 'single' is het inderdaad nogal zacht, ik kan me voorstellen dat het lage volume misschien niet genoeg aandacht trekt...

Well done anyway ;)
Bedankt!

Mvg.

CoolRunning

Wow man, wat een fantastische track! Ik weet niet hoe je die distortion voor elkaar geregen hebt, maar ik vind het super - klinkt bijna als een viool. Niks dan respect!:)

vette comment natan.....nu wil k t ook horen is er ergens een linkje?

Wow man, wat een fantastische track! Ik weet niet hoe je die distortion voor elkaar geregen hebt, maar ik vind het super - klinkt bijna als een viool. Niks dan respect!:)

Bedankt voor de feedback! Wat je hoort is geen distortion (tenmminste niet van het 'fuxxbox' type), het is gemaakt met een (digitale) modulaire synth (Scope).
Je begint met een 'gewone' synthpatch, die je door een tweede volume envelope stuurt die erg snel en aan verschillende snelheden getriggerd wordt, wat het geluid 'in stukjes breekt'. Daarna gaat het door een panner waarvan de panning door het inkomende geluid zelf gemoduleerd wordt (audiorate modulation). Dat spreidt het geluid in het stereo-veld, en door de imperfecties en aliasing geeft het nog een extra laag 'fuzzyness'. Daarna een hele hoop EQ gebruikt om de vele onaangename delen van het geluid te verminderen.

Bedankt om de link te delen, ik vergeet iedere keer dat de soundcloud widget niet te zien is op mobiele browsers...

Mvg.

CoolRunning

Bedankt voor de feedback! Wat je hoort is geen distortion (tenmminste niet van het 'fuxxbox' type), het is gemaakt met een (digitale) modulaire synth (Scope).
Je begint met een 'gewone' synthpatch, die je door een tweede volume envelope stuurt die erg snel en aan verschillende snelheden getriggerd wordt, wat het geluid 'in stukjes breekt'. Daarna gaat het door een panner waarvan de panning door het inkomende geluid zelf gemoduleerd wordt (audiorate modulation). Dat spreidt het geluid in het stereo-veld, en door de imperfecties en aliasing geeft het nog een extra laag 'fuzzyness'. Daarna een hele hoop EQ gebruikt om de vele onaangename delen van het geluid te verminderen.

Bedankt om de link te delen, ik vergeet iedere keer dat de soundcloud widget niet te zien is op mobiele browsers...

Mvg.

CoolRunning
Bedankt voor je gedetailleerde beschrijving. Ik had zo ook een vermoeden dat het geen klassieke distortion was, maar vond geen betere woorden om het aan te duiden.
Scope is idd een beest van een modulair systeem, ik herinner me nog één van hun eerste demonstraties ergens begin jaren 2000.

Doe zo voort zou ik zeggen, prachtige track!:)

Back