Jaren 90' SoundPatchen voor de Roland M-DC1

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
Heeft er niemand geen jaren 90's soundpatchen van de Roland M-DC1 liggen ??

Ik ben er zeker van dat die Roland M- Reeks in de jaren 90' veel gebruikt werd voor het nu genoemde 'Retro Classic House Genre'..

Ik blijf nog steeds op m'n honger zitten, zelfs ook met de aangepaste Sounddiver Templates voor de ganse Rolans M- Reeks.. :engel:

Ik heb een Roland M-DC1, maar wat bedoel je met soundpatchen? Het is een rompler, waar je dus zelf geen geluiden ik kan zetten.

Ja, nee,
Er zitten idd ROM waveforms in, maar je kan die volledig Editeren & Layeren, maar niet opslaan in de M- Reeks..

Ik ga wel zelf iets toevoegen aan m'n SynthCtrl Plugin, want met SoundDiver blijf ik er geen vat op hebben,,
Soit, om dan zelf patchen te maken off course...
Sounddiver-M-DC1.png

Hmm, dan snap ik misschien vanwege het Vlaam niet goed wat je bedoelt..., maar als je synthctrl plugin klaar is, wil ik em wel testen/gebruiken. Eventueel aanpassen voor de M-VS1

Het zou mooi zijn als ie ook voor de M-BD1 (Bass&Drum) toepasbaar zou zijn.

:halleluja

edit;
Zelf aanpassen/testen zal er wel niet van komen, gezien ik maar weinig met de computer in de studio doe.

Ik vroeg dus naar M-DC1 patchen, maar met de vraag te hebben gesteld in het SynthForum Universum, kon ik zelf ook weer wat verder zoeken en prutsen...
Maar mss dat daar toch een JV(1080) met expansie voor gebruikt is geweest in de jaren 90' ?? Die kan mss wel patchen opslaan???

Maar alé, Ik kan vanaf nu de M-DC1 Wave ROM selecteren vanuit m'n SynthCtrl over de 4 layers. Iets wat al 2 jaar op m'n verlanglijstje stond :P:P
Dus OEF, ik kan het !! Hop naar het volgende...

Sounddiver-M-DC1-WaveForm-SynthCtrl.png

zie ik daar octamed soundstudio? nice

Ja idd, Soundstudio is via Arexx geintegreerd.
Ik gebruik de sendmidi commands van de nsm plugin om midi data naar de midi port te sturen,

Ja, nee,
Er zitten idd ROM waveforms in, maar je kan die volledig Editeren & Layeren, maar niet opslaan in de M- Reeks..

Ik ga wel zelf iets toevoegen aan m'n SynthCtrl Plugin, want met SoundDiver blijf ik er geen vat op hebben,,
Soit, om dan zelf patchen te maken off course...
Sounddiver-M-DC1.png
Bedoel je dat je niet weet hoe patches op te slaan met SoundDiver ?
Zo ja, een library openen en de soundbanken naar daartoe kopieren.

Bedoel je dat je niet weet hoe patches op te slaan met SoundDiver ?
Zo ja, een library openen en de soundbanken naar daartoe kopieren
ja, nee, dat weet ik wel,, ik zoek soundpatchen voor de M-DC1, Omdat ik bijna zeker ben dat ie veel gebruikt werd in de jaren 90',
Maar tja, Ik denk nu ook, dat daar mss meer de JV-1080 voor gebruikt is geweest,..??? Die heeft dezelfde sounds via de expansion cards denk 'k ??

SD-Sound-Lib.png

ja, nee, dat weet ik wel,, ik zoek soundpatchen voor de M-DC1, Omdat ik bijna zeker ben dat ie veel gebruikt werd in de jaren 90',
Maar tja, Ik denk nu ook, dat daar mss meer de JV-1080 voor gebruikt is geweest,..??? Die heeft dezelfde sounds via de expansion cards denk 'k ??
Dat zou je in SD kunnen checken : zijn ze daarin uitwisselbaar, dan zeer wss wel. (En dan heb je een tweede bron waar je achter kan gaan zoeken...)

idd, maar ik vrees ervoor,, als de ID (bv 18 ipv 17) is, dan kan ik 't ook al ni uitwisselen,
Soit, ik ken ni alles van SD,, 'k zal mss gewoon een JV-1080 scoren, vroeg of laat....

idd, maar ik vrees ervoor,, als de ID (bv 18 ipv 17) is, dan kan ik 't ook al ni uitwisselen,
Soit, ik ken ni alles van SD,, 'k zal mss gewoon een JV-1080 scoren, vroeg of laat....
Als dat de enige aanpassing is, die er te doen is in je klankdata, wil ik het eventueel wel voor je doen (hoewel jij dat zelf ook kan peins ik, gezien je programmeerwerk...)
Laat maar horen.

bwa, moest ik orginele 90's patchen vinden voor de JV, dan kan ik is proberen ze te converteren naar de m-dc1, alhoewel,,
Soit, 'k ben er weer mee bezig, met programmeren, en meer moet dat ni zijn,,,
M'n centen zijn toch effe op, ivm de hoge gasrekening die er binnen enkele maanden gaat aankomen, door de lange winter..
Maar merci voor't aanbod audiocollage !!

Een Roland M-module kan alles wat een JV-880 kan. Alleen kun je niet alles via het frontpaneel benaderen en heeft hij geen geheugens. Dus via een JV-editor zou je alle klanken kunnen programmeren en laden. Alleen moet je ze opslaan op de computer.

patchen is het werkwoord... patches zijn de dingen die hij zoekt ;)
een 1:1 vertaling zou stoplapjes zijn maar dat klinkt zo kut :D

stoplapjes, dat is het woord waar ik al jaren naar op zoek ben....:D

prachtig woord.

ik ga een stoplap maken op mijn modulair...

:mega:

Back