Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat begint te lijken op de tips uit de beeldkunst, hoe je diepte kan creeeren in je tekening. Volume, grootte, detail, overlapping, positie, contrast/detail, lijndikte, (het hebben van een) horizon, perspectief, kleuring, verzadiging, enzSchraalheid . Hoeveel duidelijkheid je hoort. Details op sommige plekken in de frequentie. Ook wel autoriteit genoemd.
Ik denk dat we een onderscheid moeten maken tussen de klankbron (amplitude, frequentie, golfvorm en duurtijd) en de interactie van die bron met andere bronnen of ruimtes. Zo is fase een interactie tussen minstens twee bronnen, of is reverb een interactie tussen de bron en de (analoge of digitale) ruimte. Dynamiek is dan weer een relatie tussen amplitude en tijd, terwijl saturatie tot timbre behoort... Stereo en surround zijn geen eigenschappen van een klankbron maar eerder een ruimtelijke interpretatie van die bron.

Goede vraag...Ik vraag me dan af hoe feedback in dit verhaal past.
N.m.i. is feedback in de natuur : resonantie. Op elektronische wijze is feedback ook werkelijk feedback : terugvoeren van het signaal.Ik vraag me dan af hoe feedback in dit verhaal past.
ah ja goed gevonden.N.m.i. is feedback in de natuur : resonantie.
"Bestaat er nog iets anders dan : Volume, Pitch en Timbre ??"ah ja goed gevonden.
Dus staande golven zijn dan ook een vorm van feedback ( resonantie ).