Jaren 90' SoundPatchen voor de Roland M-DC1

stoplapjes, dat is het woord waar ik al jaren naar op zoek ben....:D

prachtig woord.

ik ga een stoplap maken op mijn modulair...

:mega:
patch is voor een niet-modular synth ook eigenlijk geen goede benaming want het insteken van stekkers, wat lijkt op het steeds met een naald een stukje naaien dus, is het werkelijke patchen...

en dan is er verder ook nog de kromme term 'noodle' die alleen duid op de wirwar van kabels en niet het gemaakte geluid nutuulk...

alé, Gisteren m'n 2de dag programmeren gehad,, Da's altijd schrikken als't een tijdje geleden is geweest..
Soit, ik kan nu ook automatisch pitch bend messages sturen om de drumloops in sync met 't tempo te krijgen..
M-DC1-Drumloop-Sync.png

Dus via een JV-editor zou je alle klanken kunnen programmeren en laden.
brrr, juist effe wat sysex vergeleken in SD tussen de M-DC1 en JV1080, en da's toch niet 't zelfde precies, 't Zou nogal simpel zijn anders ???
't Zal eerder vroeg of laat een JV - XV of XP aanschaffen voor mij denk 'k,, Alhoewel eerst effe EINDELK m'n Roland M- Modules beter integreren,,
De sound vind ik daar wel okey van. Alleen zien dat ik niet teveel ground loops maak,, met zo'n 5 Roland M- racks...

En idd 6 trak, 'K wou dat ik op een ander OS zoiets ook kon maken,,,

brrr, juist effe wat sysex vergeleken in SD tussen de M-DC1 en JV1080, en da's toch niet 't zelfde precies, 't Zou nogal simpel zijn anders ???

Je moet een M ook niet vergelijken met een JV-1080, maar met een JV-880. Dan zal de sysex-structuur wel overeenkomen. Dus een editor voor de JV-80/880 zou moeten werken, op misschien de golfvormen na.

Wist je trouwens dat, als je de soundquest/midiquest device hebt van een van die roland modules, deze ook instant te gebruiken zijn in Yamaha Studio Manager. Ik heb geen motif meer kan kan wel nog de M-VS1 editen via/in die yamaha editor :) Yamaha studiomanager is gratis btw ook mijn FS1R en Varios D50 edit ik er mee zo

Je moet een M ook niet vergelijken met een JV-1080, maar met een JV-880. Dan zal de sysex-structuur wel overeenkomen. Dus een editor voor de JV-80/880 zou moeten werken, op misschien de golfvormen na.
Aan ja, okey,, dat ga ik eens bekijken,, :)

Wist je trouwens dat, als je de soundquest/midiquest device hebt van een van die roland modules, deze ook instant te gebruiken zijn in Yamaha Sound Manager. Ik heb geen motif meer kan kan wel nog de M-VS1 editen via/in die yamaha editor Yamaha soundmanager is gratis btw
Heu ?? dat geloof ik ni !! ga ik zeker is opzoeken !!

Ja merci !!

En wel, ik weet het BPM van MED-SS (131) en ik weet de BPM vd drumloop (83),,
Dus kan ik de Pitch vd drumloop berekenen, om't in de (131) te laten passen (+790,1541) (dus zonder Pitch bend: +7ST +90.1541ct) ..
Er bestaan online (BPM) calculators ook voor, maar tja, dat moet geautomatiseerd worden off course,,

'K ben nu bezig om altijd de pb range naar +12 / -12 door te sturen,, als er een bpm in de waveform naam wordt gevonden,,

Wist je trouwens dat, als je de soundquest/midiquest device hebt van een van die roland modules, deze ook instant te gebruiken zijn in Yamaha Studio Manager. Ik heb geen motif meer kan kan wel nog de M-VS1 editen via/in die yamaha editor :) Yamaha studiomanager is gratis btw ook mijn FS1R en Varios D50 edit ik er mee zo
Wow, dat vraagt zeker om meer onderzoek...
Die host zou dan ook met de ander soundquest/midiquest devices kunnen werken, niet ?!

Wow, dat vraagt zeker om meer onderzoek...
Die host zou dan ook met de ander soundquest/midiquest devices kunnen werken, niet ?!

Oo, dit klinkt interessant. Anderen dit inmiddels ook aan de praat gekregen ?

Ik heb een stel van die M-modules, die wil ik nu eens fatsoenlijk gaan aansturen.
MIDIQuest heeft zo z'n nadelen, dus ben benieuwd of die Yamaha Studio Manager een prettigere vlottere manier van werken heeft?

Dank!

Back