Tape simulatie

Camera

Stamgast
Er is volgens mij al een topic over maar die kan ik helaas niet vinden.
Ik ben op zoek naar een goede tape simulatie plugin, wellicht dat jullie mij een goede kunnen aanraden.

Wat is jullie favoriete tape plugin?

Ik zou op deze wachten:

Satin-Studio-Mode.jpg

Die zou deze maand moeten uitkomen.

Ik ben ook benieuwd waarom je een tape plugin wil.
Of eigenlijk ben ik benieuwd of je overweegt een 2 sporendeck te kopen om daarop te mixen.
Dan heb je namelijk the real thing.

Verder heb ik wel eens opgevangen dat Universal Audio een mooi tape emulatie op de markt heeft gezet.

Satin staat op mijn lijst, maar voor de tussentijd heb ik de bizar voordelige ToneBoosters ReelBus.

oh ff duidelijkheid, ik ga niet voor eerst met een tape plugin werken..

Haha ik zou niet een hele mix er door heen drukken.. ;) jij wel?

Ik ga het eens checken.

Bij dit experimentje is het gehele nummer op band gezet, opnieuw afgespeeld en terug in de DAW gezet.

Cheers,
Exo. :mega:

P.S. Ik zou toch voor "The Real Thing" gaan. Een bandopnemer met nog ietwat nette koppen kan de zaak zeker een ander karakter geven 8)

Slate Digital Virtual Tape Machine.

Wil je alleen wat 3Dig, dan doet de Waves Kramer MPX met minimale settings ook iets leuks.

Bij dit experimentje is het gehele nummer op band gezet, opnieuw afgespeeld en terug in de DAW gezet.

Klinkt dik, lekker.
Wel eens gedacht om bv 1 spoor die een belangrijke rol in je track speelt om die op band te zetten en daarna weer terug de DAW in?

P.S. Ik zou toch voor "The Real Thing" gaan. Een bandopnemer met nog ietwat nette koppen kan de zaak zeker een ander karakter geven 8)

Ja absoluut, ik ben de trotse eigenaar van een Revox A77. Maar soms vind ik een plugin wel even handig.

Wat betreft Techno waar veel met bandrecorders word gewerkt zouden jullie eens moeten luisteren naar lui als Mike Dehnert, Ben Klock, Marcel Dettmann ea.

Bijvoorbeeld...

of

:baco:

toneboosters doet het goed en geen dongle.
ik heb net waves kramer in de sale gekocht voor 38 euro.
ben benieuwd naar satin ook!

pff. dan nog onderhouden...Ik heb laatst mn B77 lo-speed en een kapotte hi-speed ingeruild voor een "werkende" hi-speed bij Ron Audioklas. Ding is niet goed. 1 keer bij hem langs geweest, nog niet gefixt en nu is die van de aardbodem verdwenen..

Ik heb 3 tape machines van klein tot (zeer) groot en ze werken allemaal dat het een lieve lust is.
Een van de grote boosdoeners aan elke machine is stof.
Regelmatig eens opengooien en met een luchtcompressor er al het stof uitblazen doet wonderen ;).
Ook vochtige lucht is niet aan te bevelen...
Ik zou ook voor de PR99 gaan alhoewel de prijs nog wat hoog is... :geslaagd:

Cheers,
Exo. :mega:

Laatst gewijzigd:
pff. dan nog onderhouden...Ik heb laatst mn B77 lo-speed en een kapotte hi-speed ingeruild voor een "werkende" hi-speed bij Ron Audioklas. Ding is niet goed. 1 keer bij hem langs geweest, nog niet gefixt en nu is die van de aardbodem verdwenen..

Die Ron Audioklas uit Rozenburg toch?

Vage vent.. verkoopt een heleboel op Marktplaats, maar zelfs als je reageert op een advertentie dat je een aankoop wil doen dan reageert ie niet. Mocht je wel het geluk hebben dat ie wat terug stuurt en je maakt een afspraak dan zegt ie die 1 uur van te voren af. Dat heeft ie bij mij al een paar keer gedaan.

NIET VERTROUWEN DEZE MAN!

Belangrijkere vraag, is het ook echt een bijzondere plugin of weer zo'n 13 uit een dozijn saturatie plugin?

Back