Tape simulatie

Erg benieuwd naar die U-he satin ff die demo checken!

Ik werk de laatste tijd veel met Nomad Factory Magnetic II ik moet zeggen dat die tot nu toe echt de best klinkende is (imo) veelzijdig, zompig en een echt werkpaard

Belangrijkere vraag, is het ook echt een bijzondere plugin of weer zo'n 13 uit een dozijn saturatie plugin?

eerste indruk is dat die U-he wel ietsjes meer bijzonder is dan 13 uit een dozijn
vooral de fine tuning opties voor tape delay effect en flange en de overal sound (hij clipt ontzettend lekker) is tot nu toe erg indrukwekkend :okdan:

Toch de demo maar eens checken dan!

Altijd een beetje zonde dat de audio demo's alleen maar gitaarmuziek laten horen.

toneboosters doet het goed en geen dongle.
ik heb net waves kramer in de sale gekocht voor 38 euro.
ben benieuwd naar satin ook!

Reelbus van Toneboosters is zijn geld echt dik waard! (15,- nota bene) Een aantal fijne settings die ook glue geven. Ik vind hem zelfs vele male beter dan Waves Kramer.

Satin heb ik nog niet geprobeerd.

mmm heb geen geld voor een plugin. doe het daarom met een technics rs-b905. koste 15 euro.

maar goed ik kan natuurlijk wel een demo betalen, ga hem meteen eens proberen.:D

Reelbus van Toneboosters is zijn geld echt dik waard! (15,- nota bene) Een aantal fijne settings die ook glue geven. Ik vind hem zelfs vele male beter dan Waves Kramer.

Satin heb ik nog niet geprobeerd.

Die Waves heeft wel hele goeie wow&futter (beter dan U-he satin zelfs) en die tape delay is lekker zompig en heel basic (goed om over de hele mix te gooien) en klinkt wat meer compacter maar voor de rest is Waves vrij gedateerd en suf inderdaad

Nomad Factory Magnetic II is echt supergoed maar op een andere manier, het is bijna meer exciter met fuckin' goed extra laag en hoog algoritmes (soort PSP vintagewarmer maar dan veel beter imo) het geluid krijg echt "body" vol en warm...

hij's ook beter dan Satin (veel beter!)

Vind je dat echt? Kan je je daar meer over uitlaten? Is toch niet echt vergelijkbaar met Satin!?

Die waves werkt wel redelijk als je 'em echt op alle tracks zet.
Maar heb dan niet echt de tapesound, beetje wel maar niet echt.
Die toneboosters ga ik ook maar eens checken, aangezien ik liever geld in hardware steek dan software.

Vind je dat echt? Kan je je daar meer over uitlaten? Is toch niet echt vergelijkbaar met Satin!?

Pzies. Ik heb ze beide gekocht en beide prima maar echt... appels/peren discussie.
Beide kunnen tape saturatie, ja. Maar Satin kan ook (TZ) flangen en (multi head) tapedelay, en is wat mij betreft op basis van deze features/klank al een must buy.
Er is een boel hype in vst-land, maar spul van U-he (en Valhalla) hoort daar niet niet bij. Durf ik ongezien te kopen.

Raphie's comment lijkt meer stoerfapperij en minder gebaseerd op werkelijke vergelijking.

Ik was gisterenavond de Satin aan het proberen, het klinkt vrij overtuigend moet zeggen... Ik krijg kriebels :)

De Ferric Tape Dynamics Simulator vind ik opzich ook een fijne.
Nou is mijn mening niet echt onderbouwd gezien het feit dat het de enige tape ''simulator'' is die ik gebruik.
Misschien geheel nutteloos maar misschien toch even het checken waard,
En nou weet ik het niet zeker, maar hij zou wel eens gratis kunnen zijn (:

Back