Crying

MarsMusica

Composer/Musician
een maand geleden snel in elkaar gedingest voor een wedstrijd van music maker magazine:
maak cover met gebruik van wahwah effect en win wahwahpedaal!

helaas was ik te laat met inzenden door omstandigheden...dan maar hier posten. doe ik ook eens wat leuks op dit forum.
ik heb op alle gitaren wah-wah, auto-wah/filters en cry-effecten gezet. van extreem tot subtiel..
De bas is clean ingespeeld en de drums komen uit mijn EMU sampler.
ik denk het toch nog iets te verbeteren qua mix en drums. is het wel waard..

het is uiteindelijk geworden: 'Crying' van Roy Orbison. gebaseerd en geinspireerd op live uitvoering van Don McClean van youtube geplukt.

sorrie, geen synths! :engel:

Attachments

• Crying.mp3
    4,4 MB · Bekeken: 88
Idd, om te huilen!
Zit hier met opzwellende tranen in de ogen.....
Maar het is te kort om je ff lekker te laten gaan! :-P

wah wah en gitaar is nu eenmaal heel erg expressief en interactief te gebruiken ( ik hoopte de gitaar te laten zingen en spreken) en tevens was voor mij de uitdaging en les een helder arrangement te maken met alleen gitaren. ondanks dat ze elkaar qua bereik in de weg kunnen zitten.

maar bedoel je met 'om te huilen' dat je het lelijk vond?

ja, het is geen 4 on the floor techo kikke sounds DnB hip hop.....zal op dit forum wel niet zo snel in de smaak vallen..maar eh..het was voor een wedstrijd bedoeld. Dit is geen uiting van het dieptste van mijn eigen ikje. here is my latest track, boys of SF!

als zit er toch wel wat speciaals van me zelf ook in

dat is inderdaad om te huilen! :(
vooral als je de reden weet..maar dat is geheim en vertel ik alleen aan de koning als hij een keer bij me op bezoek komt..

ik weet niet of je dat weet, maar wah wah slaat op het gehuil van een baby. daar is het effect naar genoemd.

Dunlop heeft ook letterlijk zijn wah-pedaal cry baby genoemd. =( =(

kinderachtig...nogal een puberaal gedoe soms hier op dit forum.

ik zet geen muziekjes hier neer om botweg afgezeken te worden. als het niet je smaak is: alla..dat kan.
maar zeg dat dan op een normale manier.

verder is er niks mis mee met wat ik heb gedaan. het valt alleen niet onder die eeuwige 4 on the floor emptyness-music die ik meestal hoor hier op het forum. sorry daarvoor...

Mars, je had gewoon moeten zeggen dat ALLE sounds die je hoort uit de Mini MS20 kwamen ;)

Mars, je had gewoon moeten zeggen dat ALLE sounds die je hoort uit de Mini MS20 kwamen ;)

had ik dat dan nog niet gezegd? eh...dan bij deze:

dit was een experimentje hoe ver je kan gaan met alleen een mini ms-20.
alle beats, sounds komen uit de Korg. ook de ruis! :okdan:

:okdan: cool

Brengt heel wat herinneringen van toen die plaat op nr1 stond.
Dat was namelijk ook een tijd om te huilen

:okdan: cool

Brengt heel wat herinneringen van toen die plaat op nr1 stond.
Dat was namelijk ook een tijd om te huilen

op nr 1 ??

Don Mcclean heeft een paar zeer mooie liedjes gemaakt, maar dit is wel een beetje om te......inderdaad.

tis gecomponeerd door Roy Orbison die ook een paar wel mooie liedjes heeft geschreven.

Ga ik huilen van je liedje (op de grond zelfs) is het nog niet goed.
Nou dan maar lachen hoor.
:D

maar nu heb je nog steeds niet gezegd wat je er van vind.

het is trouwens maar een snel dingetje voor een wedstrijdje. geen nieuwe track van mijn volgende hit-album!

Back