loopje 45 - under construction

ik hoor sterke vorderingen!

Het is idd prettig dat ik met 45 muziekjes inmiddels... Wel stapje voor stapje vooruit ga.. :-D
Ik hoor mijn gepruts nog veel vaker dan jullie! :-P

Leuke plaat, maar de mix is vrij dof.

Dank voor het luisteren! Idd ben ik nog steeds bezig de geluidskwaliteit te verbeteren.

Ik heb het inmiddels een paar keer qua mix weer opgebouwd vanaf de basis. Maar dat was waarschijnlijk niet goed genoeg. Heb nog niet veel met de eq bewerkt, misschien moet ik dat nog meer doen!

Op mijn koptelefoontje klinkt het nu niet dof, maar die is vast geen goede referentie :-)

Heb vanavond geprutst met een 'snare'....

http://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-45

Laatst gewijzigd:
Vraag me niet hoe en waarom.

Lol, ik vind het leuk om muziekjes in elkaar te prutsen.... Vraag mij ook maar niet hoe en waarom! :-D

Heb nu met behulp van mijn speakers de balans tussen de sporen proberen te verbeteren:

Laatst gewijzigd:
Hmmm, dat was toch nog niet goed genoeg, vond ik.. :-S
Er een update onderweg naar SoundCloud!

Oja! Zou ik zowaar vergeten... Een tijdje terug typte ik dat ik mijn internet moest opzeggen.
Maar ik heb zowaar weer een baan gevonden! En dus hopelijk weer ff genoeg geld...
Dus u zult, hoewel misschien minder, toch nog van mij blijven horen.... :-)

Laatst gewijzigd:
Gefeliciteerd met je nieuwe baan trouwens!
Dank! Ik ben er zo blij mee en het was erg spannend!
Het is niet de allergemakkelijkste baan, dus ik moet wel ff goed mijn best doen!

(dus ga niet zomaar klooien aan je muziek, tenzij je weet waar de fout ligt in je nummer!)
Meestal zijn alle edits weloverwogen! Ik heb dan zo'n 20 keer naar de track geluisterd.. :-)
Wel gaat het soms toch mis. Ik edit vaak dingen waar ik me aan ga ergeren en dat is weleens onterecht.

Waar ik mij nu zorgen over maak is of het dus erg dof klinkt..

Niet wat veel effect op het achtergrondgeluid in het begin en op het einde?
Dof? Niet direkt vind ik.
Zitten mooie akkoordenwendinkjes in :)
Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Kunnen we inderdaad met wat geluk je verdere muzikale ontwikkelingen blijven volgen *D

Cheers,
Exo. :mega:

Ik vind dit werkelijk heel mooi en heb hier écht iets mee Scep. Het is maar een idee, zou je dit niet uit kunnen werken tot een loop van 8 a 10 minuten en er jubileumloop nummer 50 van maken?

0.00 - 0.30 minuten kan wat mij betreft uitgerekt worden tot een volle minuut, of langer.

1.30 - 1.44 minuten, heel mooi gedaan.

1.44 - 2.13 - 2.29 minuten. Vanwege dit stuk kreeg ik het idee van de post hierboven... dit stuk van het nummer mag wat mij betreft veel langer, desnoods met alleen maar herhalingen.

Hier kan meer mee. Niet door extra geluiden toe te voegen, ik bedoel het arrangement...

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Dankje! Het wordt ff zweten! Heel wat anders dan op m'n gemakje muziekjes maken.... :-)

Niet wat veel effect op het achtergrondgeluid in het begin en op het einde?
Het is nu weer anders qua effecten... :-)

Het is maar een idee, zou je dit niet uit kunnen werken tot een loop van 8 a 10 minuten en er jubileumloop nummer 50 van maken?

10 minuten? Ik mag blij zijn wanneer ik tevreden ben met deze ruim drie minuten! :-)
Maar ik zal er over denken..

Hier kan meer mee.

Zeer weloverwogen heb ik daarnet in de geluidjes zitten editten, omdat ze me ergerden, niet lekker klonken en valserig door mijn speakers zeurden... :-S Hoop dat het nu beter is!

Laatst gewijzigd:
Of het nou beter is doet er niet zo toe voor mij, voor mij is het meer 'loopje 45 - versie B'! Maar in versie B zitten wel meer riedeltjes, wat drukker qua geluiden. Wel wéér mooi dus!

Of het nou beter is doet er niet zo toe voor mij, voor mij is het meer 'loopje 45 - versie B'!

Het is inmiddels wel versie 'H'! :-P Zelf vind ik 'm transparanter klinken en minder valserig.

Maar in versie B zitten wel meer riedeltjes, wat drukker qua geluiden

Wordt het niet te druk? Die neiging heb ik altijd!

Ik ben bevreesd hoe het op studiomonitors of op een P.A. zou klinken... :-S

Neem dan een stapje terug en maak het minder druk, if it's broken, fix it! (zie post 26...)
Dat heb ik gisterenavond ook gedaan in mijn laatste edit...
En nu ik er weer eens naar luister, vind ik 'm wel iets beter geworden!

Of vind je het nu juist 'broken'? :-S

Ik moet nu wel uitkijken met mijn edits, want ik begin de track te veel gehoord te hebben.
Langzamerhand ontstaat algehele ergernis... Ben er alweer bijna een maand mee bezig!

Nee, het is een uitspraak die je even door moet hebben als producer : If it ain't broke, don't fix it. Kort samengevat moet je het interpreteren als : het klinkt gewoon lekker dit, waarom zou ik er dan iets aan veranderen. Als je muziek maakt en je vindt het resultaat zelf lekker klinken, daarom maak je toch muziek Scep?

Als je muziek maakt en je vindt het resultaat zelf lekker klinken, daarom maak je toch muziek Scep?
Lol, nee.... Meestal irriteer ik mij kapot aan het eindresultaat van mijn trackjes! :-D
Ik heb het dan te vaak gehoord en stop ik ook om er verder aan te werken.

Soms maanden later ga ik een muziekje weer waarderen,
omdat het me doet denken aan de tijd dat ik 'm maakte.

En nu ben ik 'm zat!!! %&*#$@!! Het muziekje zal wel zo ongeveer klaar zijn denk ik...

Ik heb nu ook echt nog het idee dat ik naar een lange loop luister.

Is het al meer een échte track geworden? :-S

Back