Persephone ft Emily Richirds

ano220424

in de ban
in de ban
https://soundcloud.com/sk3letvm/persephone-ft-emily-richards

Last edited by a moderator:
Ik vind het opnieuw een geslaagde track, heerlijke sfeer! Een paar opmerkingen: als op 0:38 de hats en de snare erin komen, word ik wakker uit mijn droompje. Ik zou met name die snare eens proberen met een cut off erop en eventueel een heel korte release. De contrasten in het nummer vind ik net iets te groot.

Die akkoorden vanaf 1:41 vind ik weer erg lekker, evenals de break, terug naar mijn droom.

Het nummer verdient het om een langere versie te krijgen waarin je lekker de tijd neemt voor een op- en afbouw waardoor de abrupte contrasten wellicht wat minder groot lijken.

All in all, heerlijke track. Staat inmiddels bij mijn favorites! :okdan:

EDIT: Je kunt een post gedurende een uur na posting ook editten hoor :D

Geachte heer van Lansberg,

Dank voor uw terechte opmerking. Dit is dan ook de eerste versie - 1 dag knutselen. Het was aanvankelijk de bedoeling om iets te maken met 'contrast' ;-)
Moet trouwens nog opnieuw en echt afmixen, want merk nu dat de snare wat luid staat.
Dus uw idee met die filter op snare komt er zeker.

Heel mooi gemaakt en net wat "6" ook meld beetje Massive achtige :okdan:
Puntje van kritiek, imo klinken de drums een beetje (te) blikkerig wat afleid verder helemaal mooi natuurlijk.....

Zo Dan!

Fijne track weer. Beter dan de vorige. Deze smaak staat je beter :-)

Heb er met plezier naar geluisterd!

Ik sluit me aan bij de vorige commentaren: als de drum er in het begin bijkomt zonder bassen, klinkt het een beetje ledig. Een volgende commentaar is de akkoord overgang op +- 2:30, niet mijn favoriete progressie, maar kan uiteraard persoonlijk zijn.

Doe zo voort!

Allen dank voor de opbouwende commentaar. Heb de track misschien wat te snel gepost...
De drums meer bepaald de snare moest ik nog onder handen nemen. Staat ook net iets te luid en stereo imaging FX geeft misschien die ietwat blikke indruk. Nog wat zoeken naar juiste positionering en klank. Nu iss idd niet je dat.
Progressie op 2:30 is wel zo gewild...
Hier en daar zitten nog wat details die ik wil aanpakken.
Goh ja, klinkt wat Massive, al heb ik me daar zeker niet door laten leiden. ineens was het daar.
Heeft ntuulk te maken met de drums en de wijze waarop de bass speelt. Maar een ritmische bass lukte echt niet.
Ik wou een track met contrasten...

Drums : Battery 3 (bd = sample van een dik trance nummer.. ;-)
Bass : V-Station
Strings 1,2 & 3 :Virus Ti
Harpish Sound : Nexus 2

Laatst gewijzigd:
Heb je toevallig die spread aangezet op die Nexus? Zet snel uit, ik krijg er koppijn van! Vrij laag geluid dat constant heen en weer gaat, me oren vinden het niet leuk.

Verder mooie track maar gezien ik zo gek werd van gat gepan van dat geluid heb ik hem snel uitgezet.

Heb je toevallig die spread aangezet op die Nexus? Zet snel uit, ik krijg er koppijn van! Vrij laag geluid dat constant heen en weer gaat, me oren vinden het niet leuk.

Verder mooie track maar gezien ik zo gek werd van gat gepan van dat geluid heb ik hem snel uitgezet.

Ja dat klopt. Tja, Les gouts ne se discuntent pas. Ik vind die spread wel kunnen. Geeft toch wat extra L/R dimensie.
Kijk bv eens naar de Oberheim Matrix 12of Akai S5000 waar je per voice een aparte output hebt zodat elke voice panbaar wordt...?
Ook de JD990 heeft een random of L/R pan op elke voice. Verder automatiseer ik ook vaak pan in Logic. Wordt zelfs heel vaak gedaan in afmix.
Zelfs bij Abba kende ze dat al. ;-)

Bij deze dan meteen Versie 2 (mp3) :

https://soundcloud.com/sk3letvm/persephone

Extra solo arrangement + wat drums gesleuteld. (zelf niet helemaal tevreden, maar alweer aan iets nieuw bezig)

Stukken beter en evenwichter sKeL! :okdan: Nu nog een versie van 6:30 :). Ik zit net te bedenken dat het ook wel OK zou zijn om op bepaalde stukken een gefilterde beat mee te draaien op de achtergrond. En volgens mij hoor ik in deze versie ook stabs die ik niet eerder heb gehoord. Kan dat kloppen?

Stukken beter en evenwichter sKeL! :okdan: Nu nog een versie van 6:30 :). Ik zit net te bedenken dat het ook wel OK zou zijn om op bepaalde stukken een gefilterde beat mee te draaien op de achtergrond. En volgens mij hoor ik in deze versie ook stabs die ik niet eerder heb gehoord. Kan dat kloppen?

Dank voor het compliment.
De 'stabs' zitten ook in de vorige versie, zij het een stuk stiller. Die gefilterde beat is al het geval in de intro. Verderop heb ik geprobeerd maar doet wat afbreuk aan de finesse in het 2de deel.
Toch bedankt voor de hints. Op naar de volgende track ! :-)

ik wou dat ik zo'n zangeres tot mn beschikking had ;{

Back