samples en loops gezocht

Als je zo even geen trompet, staafmixer of hogesnelheidstrein in huis hebt, is dat best ingewikkeld.

Ja dat is erg moeilijk, tenzij je internet hebt natuurlijk. :)

Ik kan me prima voorstellen dat iemand voor geluidseffecten naar een sample library grijpt, maar ik had het dus over loops, ivm met de vraag van de TS en omdat ik nog nooit een inspirerende loop ben tegengekomen op een sample cd raad ik hem dat dus af. Of beter, probeer ik hem te motiveren om zelf loops te maken.

Ja dat is erg moeilijk, tenzij je internet hebt natuurlijk. :)

Ik kan me prima voorstellen dat iemand voor geluidseffecten naar een sample library grijpt, maar ik had het dus over loops, ivm met de vraag van de TS en omdat ik nog nooit een inspirerende loop ben tegengekomen op een sample cd raad ik hem dat dus af. Of beter, probeer ik hem te motiveren om zelf loops te maken.

Ik denk dat je een verkeerde manier van motiveren heb.. mensen die naar sample-cd's zoeken kan je niet zomaar vertellen "sample het lekker zelf" .. ik denk dat je daar veel mensen mee boos maakt.
het komt namelijk nogal over van "hoera, ik vind je aanpak slecht, je moet het anders doen.. maar hoe.. dat leg ik er even niet bij uit"

daarbij geef ik je wel gelijk.. ik vind ook dat er meer lol uit je gedoe te halen valt als je veel zelf kan.. maar dat veel zelf kunnen heeft me wel 20jaar studie gekost. is niet erg.. die 20jaar gingen vanzelf voorbij.. heerlijk ploeteren en uitzoeken. En inderdaad, ik kan nu met alle gemak van de wereld de ome dromer-style muziek maken op een veelvoud van manieren.. en daar ben ik heel blij mee. elke dag weer.
maar je moet ergens beginnen.. en och.. als je vanaf 0 begint.. vind ik een zut sample-cdtjes als bronmateriaal niet eens zo'n slecht begin.

Dus de TS zoekt sample-cd's ... loopmasters is een idee. .. heb veel loopmasters gedoe, kwam bij me magazine.. werkt best goei.. maar vind de combi stom boekje om te lezen tijdens het poepen + sample cd meer waarde voor me euro, dan 30euro neerleggen voor een download.. voor die 30euro heb ik 4 van die boekjes en 4 dvdtjes vol met voer voor me samplers.. <- en zo ziet een onderbouwde mening eruit..

Back