ProtoHuman
Gepokt en gemazeld

Ik begin er wel steeds meer van te balen dat de rm1x die suffe diskettes gebruikt. Zeker nu ze (bijna) niet meer verkocht worden. Ik sla binnenkort nog maar ff een doosje in, zodat ik nog even vooruit kan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Dank daarvoor.Een RS heeft geen audition voor samples en begint bij het openen van je smartmedia kaartje steeds in de root..
Ik dacht ik zeg het alvast..
Ik begin er wel steeds meer van te balen dat de rm1x die suffe diskettes gebruikt. Zeker nu ze (bijna) niet meer verkocht worden. Ik sla binnenkort nog maar ff een doosje in, zodat ik nog even vooruit kan.
maar t was bedoeld als voorbeeld uiteraard.Op het smartmedia kaartje geen mappen gebruiken helpt niet ?
(zonder sampler involved).
.Veel scrollwerk zo te horen dus, want zoals ik nu werk zou ik wel steeds weer uit load mode weg moeten, misschien mn werkwijze wijzigen dan.Je begint steeds bovenaan je samples in te laden.. dus je moet elke keer scrollen naar je sample (die je niet kan voorbeluisteren) en die 1 voor 1 inladen. Je kan wel per load sessie achter elkaar samples per 1 inladen... dan begin je dsu niet steeds bovenaan vanaf de root. maar zodra je load mode uit gaat en weer terugkeert star je weer van voor af aan..
Ik gooi nu een allemaal verschillende samples op het klavier tot het vol zit en begin dan weer aan een nieuwe preset op de esi.Daarnaast kan je maar 8 tekens gebruiken dus goede namen geven is best tricky (best kort) zodat je ze goed terug kan vinden.
Je kan niet even 20 bassdrums inladen en spreiden over je pads..
Ik weet niet hoe je samples hebt ingedeeld maar o de RS kan je kiezen tussen 1 sample verdelen over je keyboard (pitch veranderd dus) of een set phrase samples te maken.. Uitgebreid presets maken zoals op je esi kan dus veel minder uitgebreid. daartegenover staat dat de sampler op de RS veel sneler werkt en dat je lekker kan spelen met de resampler, slicer etc.
[/quote]Ik heb hem uiteindelijk weggedaan omdat ik liever een laptop had met Ableton, is veel flexibeler, uitgebreider en qua workflow sneller..

Haha dan hou ik het nog even op floppieshttp://www.floppytousb.com/
Kijk, zoiets bedoel ik
EDIT: ik zie dat dat ding 240Eur kost, meer als een Rm1xmaar t was bedoeld als voorbeeld uiteraard.

Sinds kort ook in bezit van de RM1x.
Meteen even optisch onder handen genomen.
![]()
Gaaf gedaan, volgende stap zwart of grijs ipv blauw?
Alleen lastig te realiseren denk ik.
Ja, mooi gedaan maar issie niet erg zwaar zo met al die stenen en rotsen eraan??