RM1x tips, the sequel

Zou het misschien handiger zijn als ik even een apart topic aanmaak?

Mijn grootste probleem met 1.12 is dat als ik wissel tussen sections deze af en toe dubbel getriggerd worden waardoor het niet lekker doorloopt.
Ditzelfde al geprobeerd?
Het kanaal in het voice menu op alles behalve phrase zetten anders stuurt de rm1x programchange uit en zou de oorzaak kunnen zijn van je probleem.
Geldt voor alle kanalen overigens.

Fijn dat je een oplossing aandraagt maar dat is de oplossing voor het program change probleem met midi. Waarschijnlijk het meest bekende probleem met 1.12 maar dat filter ik wel uit met mijn patchbay.

Ligt het aan mij of aan de softversie van m'n RM1X?

Dit is m'n werkwijze:
Ik selecteer een lege user pattern en geef deze de lengte in aantal maten mee.
Ik neem op spoor1 van section1 een drumlijntje op met een drumkit à la: kick-snare-kick-snare-kick-snare-kick-snare.

Aangezien ik geen zin heb om in section2 de drums opnieuw in te spelen kopieer ik section 1 naar section2.
Daar staat opnieuw dat drumlijntje in section2.
Nu overdub ik bij dit drumlijntje ook een closed hi-hat met dezelfde drumkit op hetzelfde spoor.
Dus, section 1 is het drumlijntje zonder closed hi-hat en section 2 is het drumlijntje met closed hi-hat... had ik gewild maar wat blijkt nu? Op section 1 staat ook de closed hi-hat erbij !
Nu mag ik section 1 zelfs 10 maal kopiëren en slechts bij section10 op de track van het drumlijntje er nog een closed hi-hat aan toevoegen, de RM1X trekt dit over alle 10 sections :stupid
Of ik nu de kopie maak via job-copy track en ik geef de bron- en doel section aan of ik maak de kopie via kopy pattern en geef daar bron- en doel section aan, het blijft allemaal net hetzelfde...
Ligt het aan mij of aan de softversie?
Hoe kan je trouwens checken welke softversie je hebt op de RM1X?

(Ik zie een zenuwinzinking in de verte lonken :frons:)
Groeten, Exo.

zoek op 'phrases'

-een song bestaat uit verschillende sections (A-P)
-een section bestaat uit 16 tracks
-in een track plaats je een phrase, een blokje midi info (1 of aantal maten lang)

als je section A dus kopieert naar section B dan bevat die section dezelfde phrases voor elke track.

Dus als je dan dingen gaat wijzigen in section B verander je dus dingen in bv phrase 001.. dezelfde phrase die je in sections A gebruikt, die wijzigingen hoor je dus ook in section A.

Je moet dus daarna phrase 001 dus kopieren naar een nieuwe en dan die editten..

Dit is allemaal even uit mn hoofd.. heb allang geen rm1x of rs7000 meer :-)

Oke een 2tal witte knoppen van mijn rm1x worden echt slecht, ze reageren niet meer met normaal stevig indrukken.
Nou zat ik te denken laat ik eens de 2 witte knopjes vervangen door 2 zwarte omdat ik die toch veel minder gebruik.

Eerder in dit topic is beschreven hoe je het moet aanpakken bij het vervangen van de knoppen (dank daarvoor!) alleen wat ik me nog afvraag, komt er soldeerwerk bij te kijken bij het verwisselen van de knoppen?

Want dan lijkt het me geen goed idee dat ik er zelf in ga lopen bakken en braden omdat ik ook met de rm1x optreed en het dus wel echt goed wil hebben.

Eerder in dit topic is beschreven hoe je het moet aanpakken bij het vervangen van de knoppen (dank daarvoor!) alleen wat ik me nog afvraag, komt er soldeerwerk bij te kijken bij het verwisselen van de knoppen?

Of is het een kwestie van knoppen eruit halen en er weer op een andere plaats indrukken?

Of is het een kwestie van knoppen eruit halen en er weer op een andere plaats indrukken?

Er komt soldeerwerk bij kijken.
Het is niet moeilijk, maar een beetje ervaring is wel een vereiste (met name desolderen) als je het netjes wilt doen.

Ik heb het zelfde probleem; mijn exit-knop reageert alleen als ik hard genoeg druk, een soort aftertouch zeg maar.. Twee noob-vragen:

1. Werkt die exit-knop hetzelfde als de step-toetsen onderop?
2. Je vervangt toch niet het plastic knopje zelf, maar alleen de switch die eronder zit?

Ben echt heel a-technisch. Ik heb ooit zelf een zipdrive in mijn sampler gebouwd, maar daar komt ook geen solderen bij kijken.

RS7000 is een topbak met voor de tijd dat hij uitkwam ongekende mogelijkheden.
Vooral audio slicen, remixen etc.. echt ableton achtige functies. 64mb is wat beperkt en de kleine toetsjes zijn klote en slijten met de jaren. Ik zit evt te denken aan een vervanging van al mijn druktoetsjes.
Heb de RS7000 weleens helemaal uit elkaar gehaald maar die druktoetsjes vervangen is echt rukwerk.

een idee voor een opvolger zou zijn:

16 pads ala mpc en minimaal 512mb, cf cards ala mpc2500, en wat meer up to date sound en fx
maar helaas, iedereen moet nu meedoen aan die sneue workstations ala fantom want that's whare the money is at

ik heb ook een mpc2500 wat ook leuk werken is maar minder mogelijkheden heeft om on the fly wat te veranderen en creatief tot een resultaat te komen.

Ik heb mijn RS gekocht net dat ie uit was (1500 pleuro)

Aloha,

Een aantal jaar terug mn rs7000 verkocht omdat ik dat ene probleempje wel heel vervelend vond.

Als je naar de volgende track gaat, het nooit vlekkeloos gaat, niet beat synced.
Is hier in de tussentijd al een oplosssing/update voor gevonden?

Ik twijfel echt of ik mn vertrouwde rs7000 weer aanschaf of een korg es-x

Alvast bedankt!

Aloha,

Een aantal jaar terug mn rs7000 verkocht omdat ik dat ene probleempje wel heel vervelend vond.

Als je naar de volgende track gaat, het nooit vlekkeloos gaat, niet beat synced.
Is hier in de tussentijd al een oplosssing/update voor gevonden?

Ik twijfel echt of ik mn vertrouwde rs7000 weer aanschaf of een korg es-x

Alvast bedankt!

niet opgelost.
komt omdat er bij een 'nieuwe' track nieuwe effecten etc ingeladen worden, dit vraagt tijd...

Wil je 'm met interne geluiden gebruiken, of (alleen) als MIDI sequencer? Als je 'm alleen als sequencer gebruikt, kun je de interne engine uitzetten, en gaat het vlekkeloos. Met interne geluiden kan het idd problemen geven. Heel jammer, want hij is verder juist prima voor live.

niet opgelost.
komt omdat er bij een 'nieuwe' track nieuwe effecten etc ingeladen worden, dit vraagt tijd...

anders gewoon met styles werken a, b, c, d, e, f etc..
kan dan wel geen verschillende fx maar wel loops enzo.
zet je gewoon je hele live set aan audio loops in 1 pattern.

Wil je 'm met interne geluiden gebruiken, of (alleen) als MIDI sequencer? Als je 'm alleen als sequencer gebruikt, kun je de interne engine uitzetten, en gaat het vlekkeloos. Met interne geluiden kan het idd problemen geven. Heel jammer, want hij is verder juist prima voor live.

Vond de interne geluiden goed klinken dus wil ik zeker gebruiken evenals samples inladen.

Jammer dat dat niet is opgelost.

Back