squezel
Leon Du Star
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Volgens mij is het dit:
Ga naar 'system'. De optie 'pattern quantize' stelt in of de RM1x meteen verspringt of niet. Als het goed is staat hij nu bij jou op 1/16. Zet 'm op 1, dan verspringt hij aan het einde van het pattern.
Inderdaad, de engelstalige manual zegt:
p46 rechts onderaan:
5) In PATTERN mode, the current section will continue to "loop" until another section is selected or playback is stopped. m.a.w. de pattern blijft in loop spelen tot wanneer er een andere geselecteerd wordt. Dus, bij een andere selectie verspringt de section en wordt deze niet volledig afgewerkt tot het einde van z'n maten.

Hier spreek je dan als je van sectie A naar bv B gaat, dit is dan wel in 1 userfile. Ik heb het over switchen tussen Userfiles, ga het allemaal nogeens testen maar ik vind het wat raar
Bij mijn mc303 is het basis dat hij zijn loop laat uitlopen, hoe kan je anders een mooie liveset maken met propere overgangen
Hmm ik weet vrijwel zeker dat het wel kan. Ik heb vaak genoeg met de RM1x opgetreden. Op welke waarde staat de 'jump' setting? Dit staat in het main screen van je pattern, rotary knob 2. Zie pagina 46 van de manual.
Als je van een pattern uit U1 naar een lied in andere U file wil gaan, laat hij de loop van de eerste niet steeds volledig uitlopen. Vanaf dat je naar de volgende Userfile wil gaan en je draait aan de knop verspringt de rm1x onmiddelijk naar de volgende Userfile. Kan je dit anders instellen ofzo? Iedereen die ik ken die een rm1x heeft zegt dat dit normaal is maar ik kan dit niet echt geloven.
thanks
Ikzelf selecteer de style/Userfile en druk op Yes +1 (bij de cursor) op het juiste moment.

Oeps.... blijkt dat ik de enige niet ben die het niet weet...
Cheers,
Exo.![]()

Misschien een simpel vraagje, maar kan het zo 123 niet vinden..
Na het maken van een pattern blijft de beat zelf opgeslagen in de RM1x, alleen de sounds niet.
Nu kan ik via "Disk->Save" wel iets opslaan, alleen wordt het opgeslagen op de diskette en niet op de RM1x (en vervolgens zou ik deze dan weer moeten laden).
Misschien een beter voorbeeld voor als jullie niet uit mijn vraag komen:
Ik maak met de RM1x een harde kick op de 1e noot en op de 9e noot, maar na het uit- en aanzetten veranderd de harde kick in een normale kick. De kick blijft wel staan op de 1e en 9e noot..
Heeft iemand hier misschien een antwoord op? Kamp hier nog steeds mee ><
Dus voor de duidelijkheid:
Ik gooi als voorbeeld als sounds een SFX. Als ik het apparaat uitzet en dan weer aan, blijven de noten (en het bpm etc) wel hetzelfde, alleen de sound is dan veranderd naar de standaard drumkit..