ProtoHuman
Gepokt en gemazeld
Probeer de diskette anders opnieuw te formateren. Kan ook op de RM1x volgens mij. Die dingen zijn best gevoelig...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat zit niet goed denk ik, het duurd nooit niet langer dan een minuut.Ik ben erachter dat je dan je patterns als ALL moet opslaan, maar daar doet 'ie godsgruwelijk lang over. Is nog niet eens klaar. Hij blijft hangen op 2/5 v/h balkje.

mischien een domme vraag, maar kan ik eigenlijk patches van een andere synth dumpen op een schijfje in de rm1x ?
andere vraag; ik heb nog een inbouw zipdisc drive liggen, zou ik die in de rm1x kunnen stoppen op zo'n manier dat het ook werkt ?
cheers soul c![]()
Een quote van [ame="http://en.wikipedia.org/wiki/Zip_drive"]Wikipedia:Hi Soul C,
Naar mijn idee is het ook niet mogelijk om een zipdisc of andere drive in de RM1X in te bouwen en deze dan nog naar behoren te laten werken.
Interfaces
Zip drives are available in multiple interfaces including
- IDE True ATA (very early ATA internal Zip drives mostly sold to OEMs; these drives exhibit software compatibility issues because they do not support the ATAPI command set)
- ATAPI (all Zip generations)
- USB 1.1 (Zip 100 MB and 250 MB generations)
- USB 2.0 (Zip 750 MB generation; backwards compatible with USB 1.1 systems)
- IEEE 1284 (Parallel Port) with Printer passthrough (Zip 100 MB and 250 MB generations) (See NB 1)
- IEEE 1394 (Firewire) (Zip 250 MB and 750 MB generations)
- SCSI (Zip 100 MB and 250 MB generations; both internal and external editions; external editions limited to ID 5 and 6) (See NB 2)
- "Plus" (Zip 100 MB external drive with both SCSI and IEEE 1284 connections; SCSI ID limited to ID 5 and 6) (See NB 2)
Ja, je kunt wel patches van een andere synth dumpen, maar de RM1x herkent ze niet. Je zet simpelweg realtime recording aan en dan laat je de synth een patchdump doen. Volgens sla je deze song op op een diskette. Als je de song afspeelt naar die synth, worden alle patches er weer op gezet.
Ik weet niet met welke interface de inwendige floppy drive van de RM1x werkt, maar dit zou best wel eens IDE kunnen zijn. Me dunkt dat een Zipdrive met IDE dan nog wel eens zou kunnen werken.