ms-20 vs ms-2000

Synth-Martinus

Nieuwkomer
stel je voor: je hebt de keuze tussen een ms-20 en een ms-2000,
wat zou de jouwe worden en waarom

graag had ik de mening van mensen die met beiden gewerkt hebben,
en die dus weten wat er mee aan te vangen valt

merci

Deze vraag is meerdere malen eerder gesteld. Deze apparaten hebben behalve de zelfde fabrikant, niets met elkaar gemeen. Een vergelijking is dus niet relevant. Koop ze allebei en je hebt een leuke toevoeging aan je setup.

Wat is het verschil tussen een sinaasappel?

Een fiets heeft ook geen deuren...

Sorry.

Check de specs van beide synths, check dan dit forum voor termen die je niet begrijpt en luister dan naar mp3 demo's.
Wees verrast door de nieuwe wereld die voor je opengaat.

Ik heb beide. Het hangt er gewoon van af wat je van plan bent ermee te doen. Maar sinds ik een MS 20 heb, heb ik de MS 2000 niet meer aangeraakt. Maar ik kan begrijpen dat mensen die pakweg trance maken veel meer zullen hebben aan een MS 2000 dan aan een MS 20. De twee synths zijn gewoon te verschillend om te vergelijken.

specificaties heb ik al genoeg gelezen, dat ben ik wat beu, :Z
daarom is het beter mensen te aanhoren die beiden hebben, red.
bij korg beweren ze immers dat de ms-2000 echt wel een echt deel is van de ms-serie
misschien dat de nieuwe versie er dichter bij ligt (B versie)

ik dacht wel dat de ms-2000 minder trancy was dan synthesizer11 boven beweerde?
zeker in vergelijking met andere analoge nabootsende bakken

maar een ms-2000 kan percies dus geen ms-20 nabootsen?
mijn bedoeling is om meer soundeffects te maken, spacey effects, bubbles (enz, blablabla)
misschien kent iemand ozric tentacles wel?

[i
mijn bedoeling is om meer soundeffects te maken, spacey effects, bubbles (enz, blablabla)
misschien kent iemand ozric tentacles wel? [/B]

Koop die ms20 dan maar met uiteraard een midi naar cv/gate converter (wel 1 die een korg ms kan aansturen volt/hz).

Om die OT sounds te krijgen :

EMS Synthi AKS, Oxford Oscar, Jupiter 6/8 JP8000 en niet te vergeten goeie effecten, welke weet ik niet.

Ik hoorde laatst een track van een dude hier op dit forum die met een Korg propecy ook hele freaky OT achtige nummers maakte. succes! Ik stoei ook met die bubble geluiden, maar die haal ik nu uit een NordRack 2, lijkt er niet helemaal op, maar staar je niet blind op die gear van OT, die kan je waarschijnlijk niet betalen.

In de thread die nu loopt over EMS synthi staat ook een link naar een VST plug-in die de EMS Synthi moet nabootsen, je komt een eind in de richting er mee kan ik je zeggen. fun!

Hey! Korgs.... goh... (nou weet ik toevallig nog... eh... kuch!)

FF serieus, ligt denk ik ook aan de rest van je setup.
De Korg MS serie vind ik persoonlijk erg leuk - maarrr... niet als 'hoofdmoot'; daarvoor mis je gewoon de praktische inzetbaarheid (lees: polyfonie, tuning, interface-'gebrek') vs. de 'makkelijke' MS2000.

Maar heb je al iets om de 'basis' de leggen dan is het erg leuk als smaakmaker, meer de effects en soms een leadje o.i.d.

Strikt *persoonlijk* gezien vind ik dat de MS2000 vrij weinig charme heeft ten opzichte van het industriele kunstwerk dat MS-20 heet (zeker in combinatie met meerdere apparaten uit de MS-serie). De MS'jes zijn zo ontzettend schandalig... eh.... 'tweakable' (is dat nederlands?). En dat lekkere 'draadjes prikken' kan die MS2000 helemaal niet!

En monopoly, ik dacht toch dat inmiddels 'iedereen' op de hoogte was van de 'external signal input' van juist de MS-20?
Oftewel, je kan ook al lekker aan de slag zonder meteen die Midi/CV interface er bij te nemen (is natuurlijk wel leukerder).

Re: ms-20 vs ms-2000

Origineel geplaatst door Synth-Martinus
stel je voor: je hebt de keuze tussen een ms-20 en een ms-2000,
wat zou de jouwe worden en waarom

graag had ik de mening van mensen die met beiden gewerkt hebben,
en die dus weten wat er mee aan te vangen valt

merci

Ik ga voor de ms20.
Hij heeft goeie modulatiemogelijkheden, een leuk filter en is erg stabiel. Ik heb er een paar gehad en zou er misschien ooit nog wel weer bij willen hebben. Ik denk dat het voor ozric achtige geluiden wel een leuke bak is.

Kijk ook eens naar de nova en supernova om die ozric tentacles sound te krijgen!! Dit is naar mijn mening de perfecte bak voor die sound. (Gong, Ozric, Hillage) Ed is volgens mij ook een behoorlijke novation fan:D

In ieder geval succes!!

Back