nick nova
Resonator
Mja,...
(lang peinzend)
Zo had ik het nog niet bekeken...
:confused:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Arveyman
Interessant vraagstuk! Ik benieuwd of hier nog meer kennis van bovenwater kan komen.. OnAcid?
O enneh, is het echt moeilijk tegenwooridig om er 1 op de kop te tikken? Zoe?
Arv
Origineel geplaatst door Arveyman
Valt me eigenlijk nog mee..
Wat is tegenwoordig eigenlijk de kans om nog zo'n ding tegen te komen bij een tweedehands winkeltje op de hoek in een vaag dorpje ergens? Zal wel een heel kleine kans zijn.. :-)
Arv
dan kan je mij er gelukkig mee maken
Hehehe .....t'zijn van die ongelovelijke verhalen net zoals deze :

Wordt de 808 Bastrom niet opgewekt middels een geimpulseerde resonante HPF. Fase effecten zorgen dan wel voor de onregelmatigheden (coexistentie van positieve impuls met negatieve amplitude waarde in de terugkoppelingsschakeling resulteert in uitdoving of zo iets), zo werkt dat tenminste bij mijn Virus.

Origineel geplaatst door cloudman
als de 808 zijn geluiden louter door circuits opwekt en niet door samples, dan zou ik heel graag weten of er een DIY project bestaat om zoiets te bouwen. binnekort beginnen we met een paar vrienden aan onze eigen synthesizer...
(of iets wat daarvoor moet doorgaan)
Origineel geplaatst door Toon
DIY 808 bestaat niet
Der is een gast, colin frasier dacht ik, die heeft zowel een 808 als een 909 nagebouwd. Maar als je een 808 wil maken zul je toch zelf de schema's moeten raadplegen en de circuits gaan namaken. Je vindt die schema's wel op het net. Der zit best wel veel in in zo'n 808, niet zo'n makkelijk project!
Origineel geplaatst door bikkel
Maar het is toch zo dat als je niet exact dezelfde componenten (en dan bedoel ik ook alle componenten!) gebruikt dat je dan toch een andere 'sound' krijgt?
)Origineel geplaatst door Arv
Lijkt me inderdaad wel een lastig probleem. Ik kan me zo voorstellen dat er toen veel speciale chips werden gemaakt speciaal voor de 808 of in het algemeen. Als die er niet meer zijn (denk ik) dan zal je een soortgelijke chip moeten zien te vinden. Nou dat lijkt me onmogelijk, of je moet het echt op schakeling niveau terugzoeken zodat je daar weer combinaties van vind in andere chips (snappen jullie me nog?) Misschien als je geluk hebt en geduld en geld dat je iets vergelijkbaars krijgt maar de sound zal compleet anders zijn ben ik bang
origineel geplaatst door sander02
Kan me haast niet voorstellen dat elk geluid in de 808 opgewekt wordt; sterker nog, ik zou het niet geloven.
Aannemende dat dus de bassdrum, snare, toms, (en die ik hier vergeet) analoog opgewekt wordt, en de rest samples zijn, en de geluiden bij snelle sequences en lange decay timingsonregelmatigheden krijgen, is het niet zo raar dat er een soort shuffle ontstaat toch?!