Techno

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hoe is dit techno? Dit valt volgens mij onder commerciële dance. Dat is niet echt mijn cup of tea, maar wat me wel opviel is dat er een aantal hele valse stukken in je track zitten. @ 2:50 en verder. Doet erg pijn. De melodie en het langere synthje zijn gewoon vals samen bij het tweede 'akkoordje' wat de lange synth speelt.

Hoewel ik het op zich wel met de uitspraak eens ben: Wat definieert techno dan eigenlijk?

Ik quote even van een ander forum, want dit omschrijft het eigenlijk erg mooi:

"Techno is het samenspel tussen hihats, percussie, baslijnen en kickdrums. Voor wie verder luistert dan mooie melodieën en zangpartijen ligt de muzikale waarde ervan in de subtiliteit van de elektronische klanken. Kleine maar gelijkmatige veranderingen in de opbouw van een plaat. Verrassend, meeslepend en diepgaand."

En in die zelfde post:

"
Wat er ook over gezegd wordt, echt toegankelijk is de techno niet. Daar is iedereen het wel over eens. Wie zijn eerste technofeest bezoekt zal zich in eerste instantie geen raad weten met de geluidsbrij, waarvan het enige oefening vergt om er een patroon in te ontdekken. Is dat echter het geval dan is er ook geen weg meer terug.

Wat voor verrassend geluidje kan ik nu weer verwachten ? De break duurt wel erg lang, het kan niet lang meer duren voordat die basdrum erin komt, ja nu komt hij ! nee niet nu, wanneer dan ? Tegelijkertijd kijk je schuchter om je heen om te zien of anderen door hebben dat je eigenlijk te vroeg was met je danspassen. Techno is een muzikaal spel en hoe geoefender je erin raakt, des te leuker het wordt. Heb je het door en is het je ding, dan ben je verkocht."

Nou, afgaande op dit bovenste, is deze track alles BEHALVE techno.

Er is tegenwoordig ook wel een substroming binnen techno die wat commerciëler is en ontstaan is uit minimal techno. Ik noem het piemeltjeshouse omdat het wel lekker dansbaar is, maar een beetje het echte ondergrondse techno gevoel niet heeft en ook en beetje 13 in een dozijn is (vind ik). Het heeft er wel voor gezorgd dat Awakenings nu letterlijk 5x zo groot is als 8 jaar geleden.

Er is simpelweg geen officiele norm. Dus het blijft nogal onderhevig aan persoonlijke mening vrees ik. :okdan:

Er is tegenwoordig ook wel een substroming binnen techno die wat commerciëler is en ontstaan is uit minimal techno. Ik noem het piemeltjeshouse omdat het wel lekker dansbaar is, maar een beetje het echte ondergrondse techno gevoel niet heeft en ook en beetje 13 in een dozijn is (vind ik). Het heeft er wel voor gezorgd dat Awakenings nu letterlijk 5x zo groot is als 8 jaar geleden.

Ben wel benieuwd naar deze omschrijving :D

Linksom of rechtsom, laten we dit topic een beetje netjes houden (even een verzoek op voorhand).

dat sowieso, een verhitte discussie houden over generieke 4 to the floor muziek is redelijk futiel

maar goed on topic,
onder de noemer techno zou ik dit niet willen plaatsen.
Ik zie je veel nummers plaatsen in een hoog tempo, zeker geen verkeerde nummers maar lijken veelal nog niet af. Ik ben wel benieuwd als je meer aandacht besteed aan details, subtiele verschillen in geluiden waarmee je dan komt.

En zoals eerdere posts van A87 reageert ie nergens op. Zijn hele oeuvre is vals / slecht bijelkaar geraapt zooitje samples. Deze persoon ontbeert elke vorm van muzikaliteit.

Mensen aanvallen zijn ze hier wel goed in ja. Zie het teveel hier... Als ik research doe naar mensen die zo lopen te zeiken

- ze produceren zelf niets of bijna niets
- geen idee waar ze over praten, random offensive
- trollers

Vraag me af wat het nut van dit forum is? mensen afzeiken en trollen.

BTW als mijn muziek wordt gedraaid gaan mensen goed los.

Laatst gewijzigd:
Mensen aanvallen zijn ze hier wel goed in ja. Zie het teveel hier... Als ik research doe naar mensen die zo lopen te zeiken

- ze produceren zelf niets of bijna niets en hebben dat 2 mensen als volgers op SC
- geen idee waar ze over praten
- trollers

Vraag me af wat het nut van dit forum is? Daarom posten mensen zoals ik idd bijna niets.. ;)......
p.s. als mijn muziek wordt gedraaid gaan mensen los.........dus.............? Ik maak geen techno? Ok, prima. bash maar

Ik ben het eens met je dat er soms teveel op de man wordt gespeeld en dat kritiek op een manier wordt gegeven die niet heel aardig overkomt. Dat zou best wat subtieler en netter kunnen.

Dat jij veel produceert is bekend en dat is in de ogen van veel mensen minder verstandig. In die zin dat je er wel de openbaarheid mee zoekt en vraagt om feedback. Veel produceren kan je ook doen voor het leerproces, maar ik denk ook dat een aantal tracks nog niet "rijp" zijn om te presenteren. Ze zijn nog niet af en klinken soms ook wat afgeraffeld. Ik denk dat je beter een maandje aan een goede track (die af is) kunt werken in plaats van om de 3 dagen (gechargeerd) met een nieuwe track te komen (die dan nog niet af is)

Het feit dat andere mensen die kritiek geven niets veel produceren, of beter gezegd niet met veel tracks in de openbaarheid gaan is geen reden om niets over jou tracks te mogen zeggen. Ik denk dat je juist met elke vorm van kritiek blij moet zijn en door de soms botte formuleringen heen moet kijken. Het is misschien niet leuk om kritiek te krijgen als je denkt een toptrack gemaakt te hebben, maar het geeft je wel inzicht hoe anderen over jou track denken. Daar kun je weer je voordeel mee doen.

Je schrijft dat veel mensen los gaan op je tracks. Dat is misschien zo, maar bij wat voor soort evenementen zijn dat bijvoorbeeld. Zijn het bekenden en kleinschalige dingen of juist grote evenementen. Je hebt gelijk als je opmerkt dat tracks anders ervaren worden thuis als op groot evenement. Maar dat geld natuurlijk voor elke dance vorm. Ook een track van Armin ofzo ervaar je thuis heel anders als tijdens een big party.

Kortom ik adviseer je om eens wat meer tijd te nemen voor een track en ons dan die track te presenteren. Gezien je talent moet je dan toch met iets moois kunnen komen.

Ik kijk er naar uit.
Succes

Paul

thnx for de normale comment. (Y).
Dat van dat ''los'' gaan is bij kleinschalig.

overal waar ik post is het bijna alleen maar useless gezeik .......... en ik zat vroeger jaren geleden al bij een label. ... ben er gewoon een beetje klaar mee met dat gezeur en doorgedram van meningen...
En als ik dan veel lees op forums is het bijna alleen maar gezeik... op iedereen. en tja,,,,,,en soms dan leer ik nog wel wat van bepaalde personen op internet ;'; Zeldzaam'''

Daarom post ik bijna niets...

. het is nooit goed (lees : trolling).... daarom spreek ik mensen alleen nog maar IRL ik vertrouw niemand meer op forums. IRL is voor mij nog de enige reden dat ik met muziek bezig ben forums ben ik op uitgekeken na jaren en jaren.
Heb ook geen idee met wie ik te maken heb hier, dus totaal onbetrouwbaar. Dus heb respect dat ik amper post want ik heb een goede reden.

Ik vertouw enkel nog mensen IRL die zelf draaien waar ik mee kan praten.Verder doet het me allemaal niets meer hier op internet.. al dat gezeik ... klaar mee. Kritiek pak ik wel op van bekende.. niet meer van random mensen. tijd heb ik echt gehad.
Ik zit ook amperop facebook etc.. omdat ik liever een conversatie heb dan dat neppe gedoe.. achter een beedlscherm ver verwijderd van de realiteit.

Weten jullie meteen hoe ik denk over internet.. etc..... vind het allemaal een beetje kort door de bocht en onbetrouwbaar als wat.

Nog iets. mijn pa met een goed lopend bedrijf raad mij ook altijd af om op internet te zitten omdat hij zegt dat iedereen er alleen zit om op elkaar te zeiken. Dat geloofde ik jarenlang niet.................. nu weet ik beter
Gelijk heeft ie want laatst had ik ook nog ene advocaat op iemand moeten zetten die op internet dacht ff de baas uit te hangen en mij te bedriegen met een bep zaak... die kan mooi voor de rechter verschijne.. ook al zon stoer ventje van internet... net als het gross hier wat ff de baas denkt uit te hangen

Feel me????????? Dus liever een ECHTE conversatie met mensen die ik diep in de ogen kan kijken dan zomaar mensen die maar wat uitkramen

Laatst gewijzigd:
Thnx :)

En als IEDEREEN kritiek heeft op een bep segment in mijn track(s).. ja dan pas ik het uiteraard wel aan. Maar tot zoverre lees ik alleen

- Je track is geen techno
- kut muziek
- geen inspiratie
- geen gevoel
- je maakt te veel tracks (wtf boeit aantal?)

Toevallig nog iemand tijdje geleden ergens op een forum die me nog tips had gegevens die WEL zinvol waren. specifiek genoeg om het serieus te nemen iig..... o.a bep mastering deel en arrangement.
En die tips had ik wel wat mee gedaan. Dus zon ramp ben ik nou ook weer niet, ik weet wel wanneer ik wel naar bep personen moet luisteren, maar dan moet de onderbouwing er ook naar wezen. Dus niet van :
;;; heey je maakt te veel tracks''....... '' hey man dit is geen techno maar inspiratieloze tering meuk''

Ik ben well een tikkeltje eigenwijs....... en dat houd ik ook zo, wil ook zelf wat inbrengen niet alleen maar volgends de ''norm'' of een ''hitjes parade norm'' Denk dat te veel mensen hier volgens normen reageren of enkel een ''perfect'' beeld willen creeeren....
Perfect bestaat niet dus laat mij ook lekker in mijn waarde.

Laatst gewijzigd:
Als je zegt dat je track techno is, en dat is het niet.. dan is dat toch niet vreemd als je daar een opmerking over krijgt? Stel je voor dat je dit naar techno labels stuurt, dan weet toch dat er niks mee gedaan wordt? Dan is het toch fijn als iemand je daarop wijst..

Als ik zeg 'dit is m'n nieuwe dubstep track', en vervolgens post ik een smartlap in de stijl van Hazes, dan krijg ik dat ook te horen..

En over off-topic commentaar op internet.. tja, zo gaat dat.. mss als je het internet net hebt ontdekt dat dat nog even wennen is..

Beste A87. Zelf post ik eigenlijk nauwelijks. Heb er ook maar weinig tijd voor.
Feedback geven op tracks kan ik ondanks dat op sommige gebieden naar mijn mening best en heb bij anderen ook opbouwende kritiek gegeven.

Dat mensen irl je een andere mening geven dan op een forum kan ik best begrijpen. Face to face zeggen dat een track kut is, is wat lastiger dan wanneer het lekker afstandelijk op een forum is. Prik daar doorheen.
Mensen willen best feedback geven, maar als er geen respons komt, heeft het weinig zin voor die mensen. En als je volgende track weer lijkt op een aantal bij elkaar geharkte samples die tonaal helemaal niet bij elkaar horen, kan dat weleens een negatief gevoel opwekken bij mensen.
Jouw (non)reactie wekt dat dus op dit forum en op andere fora op. Misschien moet je dan toch eens bij jezelf te raden gaan.

Internet is niet alleen maar negativiteit. Ja je hebt onredelijke mensen en het is dan belangrijk om de eer aan jezelf te houden, helemaal als het een zakelijk geschil is. Hier kun je mensen gewoon negeren natuurlijk, maar dat helpt niet als je geholpen wil worden. Men vindt het fijn om progressie te zien (althans als ik voor mezelf spreek dan).

Hopelijk kun je als een volwassen vent meedenken in je eigen topics en er ook echt wat van leren i.p.v. te roepen dat iedereen ongelijk heeft.

Als iemand zegt dat iets vals is, dan kun je dat gerust aannemen als je dat zelf niet hoort. Je roept bij elk commentaar dat het onzin is en tja, dan kom je nooit verder. En de opmerking dat je teveel tracks in korte tijd maakt, is wel degelijk opbouwende feedback. Je kunt beter meer tijd uitrekken om een track te perfectioneren in plaats van zo snel tevreden te zijn dat alles afgeraffeld, random en vals klinkt. In plaats daarvan draai je het om en zeg je dat men maar moet oefenen om zo snel te kunnen werken als jij. Dat toont aan hoe weinig je kaas gegeten hebt van muziek productie. Om een extreem voorbeeld te noemen: Portishead brengt eens in de 10 jaar ongeveer een album uit. Die tijd wordt besteedt aan brainstormen, ontwerpen, bouwen, tig keer updaten, afmixen etc. Etc. Jouw tracks klinken over het algemeen alsof je gewoon maar wat doet. En heel veel van je synths, samples, FX en zelfs melodieën haal je uit packs en gooi je door elkaar. Vandaar dat het soms bizar vals klinkt.

Je kunt dit als afzeiken ervaren en dat snap ik. Dit soort dingen zijn nooit leuk om te horen, maar je kunt in plaats daarvan ook gewoon iets aannemen van iemand. Kies eens een synthesizer en bouw je eigen synthhgeluiden eens. Verdiep je eens in muziektheorie. Trek wat langer uit voor een track. Dit zijn zaken die je vooruithelpen.

Maar als jij liever kwantiteit over kwaliteit kiest, be my guest. Ik ga in elk geval geen feedback meer geven op je track. Het heeft volgens mij geen nut. En je eigen label hebben op beatport is nou niet bepaald lastig.

En waarom wil je zo graag het label 'techno' op je tracks plakken? Het is gewoon geen techno. Als je daadwerklijk zo'n goede marketeer bent, dan zou je moeten snappen dat een verkeert label plakken op je muziek een cruciale fout is. Oh en voordat je weer begint te roepen dat mensen die de moeite nemen om te luisteren en te reageren zelf nauwelijks of kumuziek maken, denk nog even een keer goed na, want je hebt geen idee waar je t over hebt. Ciao.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back